The purpose of this research is to determine the views of the students, who took the course in the department of
Computer Education and Instructional Technologies, towards the Multimedia
Software (MS) developed according to the multimedia design principles. Second
grade students in a state university in Turkey were selected as a sample
population by using convenient sampling. A semi-structured interview form was
used to determine the views of the students about MS. According to the findings
of the interviews, students in the experimental group represented mostly
positive views about MS. According to the this result, it is suggested to use
software like MS in education.
Bu
araştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü
lisans programında yer alan Öğretim İlke ve Yöntemleri dersine yönelik çoklu
ortam ilkelerine uygun olarak geliştirilmiş Çoklu Ortam Yazılımının (ÇOY)
hakkında öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini uygun
örnekleme yöntemiyle seçilen bir devlet üniversitesindeki eğitim fakültesi 2.
Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilerin ÇOY’a yönelik görüşlerinin
belirlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Görüşmelerden elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin ÇOY’a yönelik
görüşlerinin büyük oranda olumlu olduğu görülmüştür. Bu sonuç doğrultusunda,
ÇOY gibi yazılımlarının eğitim ortamlarında kullanılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | June 21, 2018 |
Acceptance Date | August 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 21 Issue: 40 |
Baun SOBED