Araştırmanın Amacı: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim sürecinde öğretmeyi sağlamada kullandıkları öğretim yöntem ve teknikleri ile bu yöntem ve teknikleri tercih etme nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir.Yöntem: Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında Ankara’da MEB’e bağlı dört merkez ilçe Yenimahalle, Mamak, Gölbaşı ve Sincan’da bulunan toplam 20 ilköğretim okulunda görevli 325 öğretmen oluşturmaktadır. Bu okullar random tekniği ile seçilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı üç alt bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler, ikinci bölümde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntem ve teknikler, üçüncü bölümde ise öğretmenlerin bu yöntem ve teknikleri tercih etme nedenlerini ölçen 48 madde bulunmaktadır. Araştırmada “Öğretmenlerin yöntem ve teknikleri tercih etme nedenlerine ilişkin kullanılan ölçme aracı, yapılan alan taraması sonucu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracının Cronbach Alfa katsayısı α=0.94, açıklanan varyans ta 52.41 olarak bulunmuştur. Araştırmada beşli likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Bulgular ve Sonuçlar: Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin genellikle geleneksel öğretmen merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinden düz anlatım yöntemini, grupla öğretim tekniklerinden ise beyin fırtınası ve problem çözmeyi oldukça çok kullandıkları gözlenmiştir. Yine araştırmada, öğretmenlerin cinsiyetleri, eğitim kademeleri, mesleki kıdemleri, mezun oldukları okul türü ve aldıkları eğitim türü ile öğretim yöntem ve tekniklerini tercih etme nedenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır p>0.05 . Öğretmenlerin girdikleri derslerin içerikleri sözel, sayısal ve hem sayısal hem de sözel ile öğretim yöntem ve tekniklerini tercih etmeleri arasında sözel ve sayısal içerikli ders verenlerin lehine anlamlı bir fark bulunmuştur=3,936; p
The Aim of the Research: The aim of the research is to identify the teaching methods and techniques used by the teachers working at public primary schools and their opinions about the reason why they prefer these teaching methods and techniques. Method: We used scanning method in the research. The work group of the research is consist of 325 teachers working at 20 public primary schools in four central districts –Yenimahalle, Mamak, Gölbaşı and Sincan – ofAnkara in 2009-2010 educational term. These schools were chosen randomly. The evaluation instrument of the research is consist of three parts. In the first part, personal information take place, in the second part teaching methods and techniques take place and in the third part 48 items measuring the reasons why teachers prefer these methods and techniques take place. In the research, the Cronbach Alpha coefficient of “evaluation instrument about the reasons why teachers prefer methods and techniques” was found as α=0.94, and the variance was found as 52.41. The 5 point likert scale was used in the research. Findings and Results: According to the findings, it is observed that teachers use lecture method among traditional teacher centered methods and techniques, brainstorming, homework and problem solving among teaching in groupstechniques. In the research, there is no significant difference between the reasons why they prefer the teaching methods and techniques and their gender, education level, professional seniority, the school type they graduated from p>0.05 . We identified a significant difference between the course contents verbal, numerical and both verbal and numerical and the methods and techniques they prefer in favor of the teacher giving courses both verbal and numerical F:2-315 =3,936; p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 15 Issue: 27 |
Baun SOBED