Günümüz dünyasındaki teknolojik gelişmeler, yeni meslek alanlarını ortaya
çıkararak mesleki ve teknik eğitimin önemini artırmıştır. Türkiye’de mesleki ve
teknik eğitimin geliştirilmesine yönelik olarak “Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini
Güçlendirme Projesi (MEGEP)” başlatılmıştır. MEGEP’in eğitim modüllerinin
etkinliğinin tespitine yönelik olarak şimdiye kadar birçok çalışma yapılmış
olup, bu çalışmalar sonucunda modüllere ilişkin olarak mesleki eğitimin başarıya
ulaşması noktasında birtakım sorunların yaşandığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada
da, Ticaret Meslek Liselerinde MEGEP modülleri kapsamında verilen muhasebe
eğitiminin etkinliğinin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla bir anket hazırlanarak İstanbul’da bulunan ticaret meslek liselerinin
arasından basit rassal örnekleme yöntemiyle seçilen 10 okulda toplam 500
öğrenciye uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 11 istatistik paket programından
faydalanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda, öğrencilerin muhasebe
eğitimine yönelik olarak hazırlanan modüllerden orta düzeyde memnun oldukları
tespit edilmiştir.
Today’s World technological developments increased importance of technical
and professional education by bring out new profession fields. As for the development
of vocational and technical education, “Vocational Education and Training
System Strengthening Project (SVET)” has been initiated in Turkey.Many studies
have been done to determine the effectiveness of training modules of MEGEP so
far, at the point of success of vocational education and training modules several
problems had been detected after these studies were made. At this study, evaluations
the effectiveness of accounting education within the context of Vocational
Trade Schools MEGEP moduleswere aimed in accordance with the views of students.
For this purpose, a survey was prepared and applied a total of 500 students
from 10 trade vocational high school which was selected simple randomly in Istanbul.
The survey results were analyzed by SPSS 14 statistical package program.
As a result of the conducted analyzes, at this modules preparing for student’s
accounting education were detected moderately satisfaction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2014 |
Submission Date | December 28, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 17 Issue: 31 |
Baun SOBED