Research Article
BibTex RIS Cite

Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi

Year 2024, , 2090 - 2108, 30.06.2024
https://doi.org/10.35675/befdergi.1386299

Abstract

Bu araştırmada, 6 Şubat 2023 tarihinde yaşanan deprem nedeniyle tüm derslerini uzaktan eğitim ile sürdüren çocuk gelişimi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik oluşturdukları metaforların neler oldukları ve hangi kavramsal kategoriler altında toplandığı incelenmiştir. Araştırma meslek yüksekokulu çocuk gelişimi bölümünde okumakta olan 96 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Olgubilim deseninde yürütülen araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile temalar oluşturulmuştur. Yapılan analiz sonucunda, oluşturulan metaforların “kalite”, “fayda”, “etkileşim”, “yapaylık”, “esneklik”, “erişilebilirlik”, “yetersizlik”, “duygusuzluk”, “ekonomiklik”, “ihtiyaca görelik”, “eğitsellik” ve “tükenmişlik” gibi toplam 12 tema altında toplandığı görülmüştür. Bu temalar altında yer alan metaforlar ve gerekçeleri incelendiğinde bazı katılımcıların uzaktan eğitime yönelik olumlu görüş bildirdiği bazı katılımcıların ise olumsuz görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Ancak olumsuz yönde görüş bildiren katılımcıların sayısı daha fazladır. Araştırma bulguları doğrultusunda uzaktan eğitim uygulayıcılarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Abbasi, S., Ayoob, T., Malik, A., & Memon, S. I. (2020). Perceptions of students regarding e-learning during Covid-19 at a private medical college. Pakistan Journal of Medical Sciences, 36(COVID19- S4), 57-61. https://doi.org/10.12669/pjms.36.COVID19-S4.2766
  • Akyıldız, S. (2020). College students’ views on the pandemic distance education: a focus group discussion. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 322-334. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.150
  • Alotaibi, K. (2021). Investigating benefits and barriers of distance education during coronavirus pandemic, Preprints. https://doi.org/10.20944/preprints202109.0515.v1
  • Armstrong Mensah, E., Ramsey White, K., Yankey, B., & Self Brown, S. (2020). COVID 19 and Distance Learning: Effects on Georgia State University School of Public Health Students. Frontiers in Public Health, 8, 547. https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.576227
  • Aslan, S. A., Turgut, Y. E., & Aslan, A. (2021). Teachers' views related the middle school curriculum for distance education during the COVID-19 pandemic. Educ Inf Technol, 26, 7381–7405. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10587-z
  • Aydın, İ. S., & Pehlivan, A. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının “Öğretmen” ve “Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 818-842.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. (Tez No. 177265) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 640-658.
  • Baran, A., & Sadık, O. (2021). COVID-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854. https://doi.org/10.19171/uefad.882291
  • Baruth, O., Gabbay, H., Cohen, A., Bronshtein, A., & Ezra, O. (2021). Distance learning perceptions during the coronavirus outbreak: freshmen versus more advanced students. Journal of Computer Assisted Learning, 37(6), 1666-1681. https://doi.org/10.1111/jcal.12612
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Becerra Peña, D., & Rosales Soto, A. (2022). Quantitative methods students’ perception during a pandemic: e-learning support and course satisfaction. Revista De Investigación en Tecnologías De La Información, 10(22), 81-91. https://doi.org/10.36825/riti.10.22.006
  • Bekdaş, M., & Karaoğulları, N. (2021). Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin pandemi sürecindeki uzaktan eğitim ile i̇lgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Erciyes Journal of Education, 5(2), 161-178. https://doi.org/10.32433/eje.902102
  • Bulut, M., & Kirbas, A. (2022). An examination of pre-service teachers' metaphorical perceptions about turkish language lessons taught through distance education. International Journal of Technology in Education and Science, 6(4), 633-659. https://doi.org/10.46328/ijtes.427
  • Chang, C. Y., Chung, M. H., & Yang, J. C. (2022). Facilitating nursing students' skill training in distance education via online game-based learning with the watch-summarize-question approach during the COVID-19 pandemic: A quasi-experimental study. Nurse education today, 109, 105256. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105256
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. (Aypay A., Çev. Ed.). Anı Yayıncılık.
  • Conrad, C., Deng, Q., Caron, I., Shkurska, O., Skerrett, P., & Sundararajan, B. (2022). How student perceptions about online learning difficulty influenced their satisfaction during canada's covid‐19 response. British Journal of Educational Technology, 53(3), 534-557. https://doi.org/10.1111/bjet.13206
  • Demirbilek, N., Han, F., Demirtaş, H., & Atila, F. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin bakış açısıyla uzaktan öğretim kavramı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 446-470. https://doi.org/10.17679/inuefd.827706
  • Djalilova, K. M. (2020). Advantages and disadvantages of distance learning. Наука и образование сегодня, 7, 70-72.
  • Doğan, S., & Tatık, R.Ş. (2015). Evaluation of distance education program in Marmara University according to the views of students. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 247-261.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17, 1-18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Fidan, M. (2017). Metaphors of Blended Learning Students Regarding the Concept of Distance Education. International Online Journal of Educational Sciences, 9(1). http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2017.01.017
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158.
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video-conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Kaban, A. (2021). Determining teachers’, students’, and parents’ perceptions of distance education through metaphors. International Journal of Research in Education and Science, 7(1), 245-264. https://doi.org/10.46328/ijres.1316
  • Karal, H., Çebi, A., & Turgut, Y. E. (2011). Perceptions of students who take synchronous courses through video conferencing about distance education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 276-293.
  • Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021) COVID-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Yaşadığı Zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 56-73.
  • Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage Publications.
  • Krystalli, P., Mavropoulou, E., & Arvanitis, P. (2021). Students’ Perceptions of Distance Language Learning in Vocational Training. European Journal of Education, 4(1), 66-76.
  • Lee, K. (2017). Rethinking the accessibility of online higher education: A historicalreview. Internet and Higher Education, 33, 15-23.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi. (S. Akbaba Altun & A. Ersoy, Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Neroni, J., Meijs, C., Gijselaers, H. J., Kirschner, P. A., & de Groot, R. H. (2019). Learning strategies and academic performance in distance education. Learning and Individual Differences, 73, 1-7. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.04.007
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26(1), 3-50.
  • Özmen, E. (2021). Metaphoric perceptions of pre-service teacher on distance education during the covid-19 pandemic. Journal of History School, LI, 1085-1118. https://doi.org/10.29228/joh.48942
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün & S. B. Demir, Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Rad, F. A., Otaki, F., Baqain, Z., Zary, N., & Al-Halabi, M. (2021). Rapid transition to distance learning due to COVID-19: Perceptions of postgraduate dental learners and instructors. Plos one, 16(2). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0246584
  • Sun, P. C., Tsai, R. J., Finger, G., Chen, Y. Y., & Yeh, D. (2008). What drives successful e-learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction. Computers and Education, 50(4), 1183–1202.
  • Taşpınar, M. (2014). Mesleki eğitimde uzaktan eğitim ve toplumsal algı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-7.
  • Tuma, F., Nassar, A. K., Kamel, M. K., Knowlton, L. M., & Jawad, N. K. (2021). Students and faculty perception of distance medical education outcomes in resource-constrained system during COVID-19 pandemic. A cross-sectional study. Annals of Medicine and Surgery, 62, 377-382. https://doi.org/10.1016/j.amsu.2021.01.07
  • Umurhan, H. (2014). Öğretim elemanlarını uzaktan eğitime teşvik eden unsurlar: Gazi Üniversitesi örneği (Tez No. 362478) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Wilson, E. J., & Elliot, E. A. (2016). Brand meaning in higher education: Leaving the shallows via deep metaphors. Journal of Business Research, 69(8), 3058-3068. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.01.021
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın,1(1), 7-15.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2020). Uzaktan eğitimin iyileştirilmesi: Salgın kaynaklı eğitim krizini aşmak için öneriler (Politika Notu: 2020/12). İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
  • Yılmaz, G., & Güven, B. (2015). Determining the teacher candidates’ perceptions on distance education by metaphors. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (Turcomat), 6(2), 299. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936

Determination of Child Development Students' Perceptions of Distance Education Through Metaphors

Year 2024, , 2090 - 2108, 30.06.2024
https://doi.org/10.35675/befdergi.1386299

Abstract

In this study, it was aimed to determine the metaphorical perceptions of child development students who continue all their courses with distance education due to the earthquake on February 6, 2023. In this context, the metaphors created by child development students towards distance education and under which conceptual categories they are gathered were examined. The study was conducted with 96 students studying in the department of child development at a vocational school.. The data obtained in the research conducted in the phenomenology design were analyzed by content analysis method and themes were formed. As a result of the analysis, it was seen that the metaphors created were grouped under a total of 12 themes: "quality", "utility", "interactivity", "artificiality", "flexibility", "accessibility", "insufficiency", "insensitivity", "economy", "rölevemce", "educational" and "burnout". When the metaphors under these themes and their justifications were examined, it was determined that some participants had positive views on distance education, while others had negative views. However, the number of participants with negative views is higher. In line with the research findings, suggestions were made for distance education practitioners.

References

  • Abbasi, S., Ayoob, T., Malik, A., & Memon, S. I. (2020). Perceptions of students regarding e-learning during Covid-19 at a private medical college. Pakistan Journal of Medical Sciences, 36(COVID19- S4), 57-61. https://doi.org/10.12669/pjms.36.COVID19-S4.2766
  • Akyıldız, S. (2020). College students’ views on the pandemic distance education: a focus group discussion. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 322-334. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.150
  • Alotaibi, K. (2021). Investigating benefits and barriers of distance education during coronavirus pandemic, Preprints. https://doi.org/10.20944/preprints202109.0515.v1
  • Armstrong Mensah, E., Ramsey White, K., Yankey, B., & Self Brown, S. (2020). COVID 19 and Distance Learning: Effects on Georgia State University School of Public Health Students. Frontiers in Public Health, 8, 547. https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.576227
  • Aslan, S. A., Turgut, Y. E., & Aslan, A. (2021). Teachers' views related the middle school curriculum for distance education during the COVID-19 pandemic. Educ Inf Technol, 26, 7381–7405. https://doi.org/10.1007/s10639-021-10587-z
  • Aydın, İ. S., & Pehlivan, A. (2010). Türkçe Öğretmeni Adaylarının “Öğretmen” ve “Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 818-842.
  • Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenlerin sahip oldukları okul algıları ile ideal okul algılarının metaforlar (mecazlar) yardımıyla analizi. (Tez No. 177265) [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Eskişehir]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 640-658.
  • Baran, A., & Sadık, O. (2021). COVID-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854. https://doi.org/10.19171/uefad.882291
  • Baruth, O., Gabbay, H., Cohen, A., Bronshtein, A., & Ezra, O. (2021). Distance learning perceptions during the coronavirus outbreak: freshmen versus more advanced students. Journal of Computer Assisted Learning, 37(6), 1666-1681. https://doi.org/10.1111/jcal.12612
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Becerra Peña, D., & Rosales Soto, A. (2022). Quantitative methods students’ perception during a pandemic: e-learning support and course satisfaction. Revista De Investigación en Tecnologías De La Información, 10(22), 81-91. https://doi.org/10.36825/riti.10.22.006
  • Bekdaş, M., & Karaoğulları, N. (2021). Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin pandemi sürecindeki uzaktan eğitim ile i̇lgili algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Erciyes Journal of Education, 5(2), 161-178. https://doi.org/10.32433/eje.902102
  • Bulut, M., & Kirbas, A. (2022). An examination of pre-service teachers' metaphorical perceptions about turkish language lessons taught through distance education. International Journal of Technology in Education and Science, 6(4), 633-659. https://doi.org/10.46328/ijtes.427
  • Chang, C. Y., Chung, M. H., & Yang, J. C. (2022). Facilitating nursing students' skill training in distance education via online game-based learning with the watch-summarize-question approach during the COVID-19 pandemic: A quasi-experimental study. Nurse education today, 109, 105256. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.105256
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz. (Aypay A., Çev. Ed.). Anı Yayıncılık.
  • Conrad, C., Deng, Q., Caron, I., Shkurska, O., Skerrett, P., & Sundararajan, B. (2022). How student perceptions about online learning difficulty influenced their satisfaction during canada's covid‐19 response. British Journal of Educational Technology, 53(3), 534-557. https://doi.org/10.1111/bjet.13206
  • Demirbilek, N., Han, F., Demirtaş, H., & Atila, F. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin bakış açısıyla uzaktan öğretim kavramı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 446-470. https://doi.org/10.17679/inuefd.827706
  • Djalilova, K. M. (2020). Advantages and disadvantages of distance learning. Наука и образование сегодня, 7, 70-72.
  • Doğan, S., & Tatık, R.Ş. (2015). Evaluation of distance education program in Marmara University according to the views of students. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 247-261.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J. A. (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17, 1-18. https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
  • Fidan, M. (2017). Metaphors of Blended Learning Students Regarding the Concept of Distance Education. International Online Journal of Educational Sciences, 9(1). http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2017.01.017
  • Genç, S. Z., Engin, G., & Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158.
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video-conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Kaban, A. (2021). Determining teachers’, students’, and parents’ perceptions of distance education through metaphors. International Journal of Research in Education and Science, 7(1), 245-264. https://doi.org/10.46328/ijres.1316
  • Karal, H., Çebi, A., & Turgut, Y. E. (2011). Perceptions of students who take synchronous courses through video conferencing about distance education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(4), 276-293.
  • Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021) COVID-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Yaşadığı Zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 56-73.
  • Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage Publications.
  • Krystalli, P., Mavropoulou, E., & Arvanitis, P. (2021). Students’ Perceptions of Distance Language Learning in Vocational Training. European Journal of Education, 4(1), 66-76.
  • Lee, K. (2017). Rethinking the accessibility of online higher education: A historicalreview. Internet and Higher Education, 33, 15-23.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş bir kaynak kitap: Nitel veri analizi. (S. Akbaba Altun & A. Ersoy, Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Neroni, J., Meijs, C., Gijselaers, H. J., Kirschner, P. A., & de Groot, R. H. (2019). Learning strategies and academic performance in distance education. Learning and Individual Differences, 73, 1-7. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.04.007
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26(1), 3-50.
  • Özmen, E. (2021). Metaphoric perceptions of pre-service teacher on distance education during the covid-19 pandemic. Journal of History School, LI, 1085-1118. https://doi.org/10.29228/joh.48942
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün & S. B. Demir, Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Rad, F. A., Otaki, F., Baqain, Z., Zary, N., & Al-Halabi, M. (2021). Rapid transition to distance learning due to COVID-19: Perceptions of postgraduate dental learners and instructors. Plos one, 16(2). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0246584
  • Sun, P. C., Tsai, R. J., Finger, G., Chen, Y. Y., & Yeh, D. (2008). What drives successful e-learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction. Computers and Education, 50(4), 1183–1202.
  • Taşpınar, M. (2014). Mesleki eğitimde uzaktan eğitim ve toplumsal algı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-7.
  • Tuma, F., Nassar, A. K., Kamel, M. K., Knowlton, L. M., & Jawad, N. K. (2021). Students and faculty perception of distance medical education outcomes in resource-constrained system during COVID-19 pandemic. A cross-sectional study. Annals of Medicine and Surgery, 62, 377-382. https://doi.org/10.1016/j.amsu.2021.01.07
  • Umurhan, H. (2014). Öğretim elemanlarını uzaktan eğitime teşvik eden unsurlar: Gazi Üniversitesi örneği (Tez No. 362478) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi-Ankara]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Wilson, E. J., & Elliot, E. A. (2016). Brand meaning in higher education: Leaving the shallows via deep metaphors. Journal of Business Research, 69(8), 3058-3068. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.01.021
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın,1(1), 7-15.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2020). Uzaktan eğitimin iyileştirilmesi: Salgın kaynaklı eğitim krizini aşmak için öneriler (Politika Notu: 2020/12). İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
  • Yılmaz, G., & Güven, B. (2015). Determining the teacher candidates’ perceptions on distance education by metaphors. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (Turcomat), 6(2), 299. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Development in Education, Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Seda Aktı Aslan 0000-0001-9345-6194

Early Pub Date June 13, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date November 5, 2023
Acceptance Date March 8, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Aktı Aslan, S. (2024). Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algılarının Metaforlar Yoluyla Belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(42), 2090-2108. https://doi.org/10.35675/befdergi.1386299