Bu çalışmanın amacı; ölçme ve değerlendirme dersi “Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler” ünitesi öğretim programını, Tyler’ın hedefe dayalı değerlendirme modelini kullanarak değerlendirmektir. Araştırmada verilerin toplanmasında, çözümlenmesinde ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 bahar döneminde Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 56 öğrenciden ve yine aynı dönemde KPSS kurslarına devam eden 44 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin “Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler” adlı ünitesinde edindikleri bilgileri yoklamayı amaçlayan 22 maddelik bir izleme testi kullanılmıştır. Bu izleme testinden elde edilen verilerin analizinde tek örneklem t testi ve gruplar arasındaki farklılık belirlemek için bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Ayrıca belirlenen kazanımlar arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde tetrakorik korelasyon katsayılarından yararlanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen ölçme sonuçları; programda yer alan kazanımların ulaşılabilirliği ve kazanımlar arasındaki örüntünün tutarlığının belirlenmesinde kullanılmıştır. Sonuç olarak programın kazanımlarının ulaşılabilirlik düzeyinin düşük olduğu ve Hacettepe Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan öğrencilerin, KPSS kurslarına devam eden öğrencilere göre “Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler” ünitesinde daha başarılı oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Submission Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 2 |