BibTex RIS Cite

Matematik Öğretmenlerinin Yılmazlık Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 0 - 0, 01.04.2016

Abstract

Bu araştırmada, ortaokul ve liselerde görev yapan matematik öğretmenlerinin yılmazlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında, Gümüşhane ve Bayburt İl Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı ortaokul ve liselerde görev yapan toplam 296 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem alınmamış, araştırma çalışma grubu ile yürütülmüş, ölçekler ulaşılabilen her öğretmene uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından kendilerine ulaşılabilen 116 erkek ve 129 kadın, toplam 245 matematik öğretmeni çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’ ve Gürgan (2006b) tarafından geliştirilen ‘‘Yılmazlık Ölçeği’’ kullanılmıştır. Öğretmenlerin yılmazlık düzeyleri okul türü ve cinsiyet gibi bağımsız değişkenlere göre incelenmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi kullanılmış, önem derecesi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulguları; okul türü değişkenine göre araştırıcı olma alt boyutunda istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde gruplar arası farklılık olduğu sonucunu ortaya koymaktadır. Cinsiyet değişkenine göre ise yılmazlık düzeylerinde gruplar arası farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2015, Volume: 10 Issue: 2, 0 - 0, 01.04.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hüseyin Izgar

Murat Irmak This is me

Publication Date April 1, 2016
Submission Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Izgar, H., & Irmak, M. (2016). Matematik Öğretmenlerinin Yılmazlık Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2).