Örgüt ortamı; değişimi isteyenlerin, mevcut durumu korumak isteyenlerin, grupların,lobilerin, kliklerin sürekli mücadele ettiği bir ortamdır. Okul çok sayıda grubunetkilediği bir kurumdur. Bu nedenle çatışma kaçınılmazdır. Okul yöneticileri içinçatışmayı anlamak ve yönetmek önemli bir yönetim becerisi olarak kabul edilmektedir.Bu beceriye sahip olan okul yöneticileri çatışma çözmede farklı yaklaşımlar veyöntemler izlemektedirler. Bu çalışmada okul yöneticilerinin çatışma çözme stilleriokul yöneticilerinin cinsiyetleri ve çalıştıkları okulun bulunduğu şehir değişkenleriaçısından incelenmiştir. Araştırmaya, İstanbul Kadıköy İlçesinden 65, Konya Merkezİlçelerinden 123 okul yöneticisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak:Kişisel bilgi formu ve Ohio Eğitim Departmanı ve Ohio Çatışma Çözme ve ÇatışmaYönetimi Komisyonu tarafında hazırlanan çatışma çözme stilleri ölçeği kullanılmıştır.Ölçeğin Türkçe uyarlaması Sargın, Tor, Bozoğlan ve Köroğlu (2007) tarafındanyapılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve bağımsız t testiyöntemleri kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin en çok tercih ettikleri çatışma çözmestilleri, ölçeğin birçok maddesinde, cinsiyetlerine ve yönettikleri okulun bulunduğuşehir değişkenine göre anlamlı ölçüde farklılık göstermiştir.
Organization environment is where people who want change, people who want to maintain current situation, groups, pressure groups and factions struggle. Schools are institutions effected by many groups; therefore conflicts are inevitable. Understanding and managing conflicts are considered as an important management skill for school managers. School managers with this skill follow different approaches and methods. In this study, school managers’ conflict resolution styles are analyzed according to variables such as their genders and the city where the school is located. 65 school managers from Istanbul, Kadikoy district and 123 school managers from Konya Central districts participated in this study. As data collection tools, personal information form and conflict resolution styles scale prepared by Ohio Education Department and Ohio Conflict Resolution and Conflict Management Commission were used in the study. The scale was adapted to Turkish Sargın, Tor, Bozoğlan and Köroğlu (2007). Arithmetic mean, standard deviation and independent t test methods were used to analyze data. Conflict resolution styles preferred the most by school managers differ significantly in many articles of the scale according to the variables such as their gender and the city where the school is located
Other ID | JA54ZP73TP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 8 Issue: 2 |