Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitim psikolojisi dersine yönelik görüşlerini cinsiyet, mezun olunan lise türü, öğrenim görü- len bölüm ve öğretim durumu ve eğitim kitaplarını okuma durumları gibi değişkenler açısından görüş değerlendirme ölçeğinde belirlenen faktörlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma betimsel niteliktedir. Araştırmada veri topla- ma aracı olarak kişisel bilgi formu ve öğrencilerin eğitim psikolojisi dersine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik görüş değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştır- manın örneklemini, Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü 1.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler istatistiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiştir. Öğrencilerin derse yönelik görüşlerinin "ilgi-sevgi" ve "gereklilik-önem" faktör boyutlarında olumlu olduğu, "endişe-korku" faktör boyutunda ise düşük olduğu ortaya çıkmıştır.
The purpose of this research is to examine primary school and science education teacher candidates’ opinions towards educational psychology course in terms of gender, type of graduated high school, education department and reading of educative books by using variables according factors determined in the scale. This study is descriptive character because the screening model is used. The personal information form and a scale of opinion evaluation towards this course are used as a data collection tool. The sample of research was consisted of 1st year students of department of Elementary School Education and Elementary Science Education at Education Faculty at the Bayburt University. In the research, the data is obtained by using statistical techniques. It’s been revealed that student’s opinions were positive in love-interest and importance-requirement of factor dimensions, in fear-anxiety of factor dimension were low.
Other ID | JA55AY82DG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2012 |
Submission Date | June 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |