BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ ALANLARIYLA KULLANDIKLARI PSİKOLOJİK SAVUNMA MEKANİZMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 124 - 136, 01.06.2007

Abstract

Bu araştırmada okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin sahip oldukları çoklu zekâ alanları ile kullandıkları psikolojik savunma mekanizmaları bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında 1, 2, 3, ve 4. sınıfta öğrenim gören 331 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında Çoklu Zekâ Anketi ve Savunma Mekanizmaları Ölçeği kullanılmıştır. Görsel-Uzamsal zekâsı yüksek olanların çoğunlukla İnkâr, Gerileme, Telafi, Yansıtma, Yer değiştirme entellektüelizm savunma mekanizmaları kullandıkları görülmüştür. Müziksel-Ritmik zekâ arttıkça Bastıma mekanizmasının kullanımın azaldığını, Telafi, Yansıtma, Yer değiştirme ve entellektüelizm savunma mekanizmalarının kullanımının ise arttığını göstermektedir. Bir başka ifadeyle Müziksel-Ritmik zekâsı yüksek olanlar bastırma mekanizmasını daha az kullanırken çoğunlukla Telafi, Yansıtma, Yer değiştirme ve entellektüelizm savunma mekanizmalarını kullanmaktadırlar. Kişilerarası sosyal zekâsı yüksek olanlar bastırma mekanizmalasını daha az kullanırken çoğunlukla inkâr ve telafi savunma mekanizmalarını kullanılmaktadırlar.

References

  • text would not copy

RELATIONS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION STUDENTS' MULTIPLE INTELLIGENCE AREAS AND PSYCHOLOGICAL DEFENSE MECHANISM THEY USE

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 124 - 136, 01.06.2007

Abstract

This study examined relationship between early childhood education stuclents' nulltip1e intelligences areas and psychological defense rnechanism the y use in the light of related varlables. The sanzple consisted of 331, 1,2,3 and 4th grade students from Atatürk üniversitesi Kazım Karabekir School of Education Early Chlldhood Teaching Department. Data vere gathered through Multiple hıtelligence Questionnaire and Defense Mechanisrn Scale. Findings revealed that studeızts with high Visual-spatial mostly rr,se denial, regression, retrieval, projection, intellectualization, as a defense mechanism. Concurrently it appeared that as the Musical-rlzythmic intelligence the use of repression as a defense mechanism decreases, on the other hand the use of projectian, clisplacement, reflection, retrieval and intellectualizatiun increased. in another word studeııts with high Musical-rhythtnic intelligence usually utilize retrieval, projection, displacenzent, and intellectualization rather than repression. Students with high interperLyonal intelligence rarely employ repression as a defense mechanism the y rather use denial, and retrieval.

References

  • text would not copy
There are 1 citations in total.

Details

Other ID JA55EV63UM
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Kök This is me

Başaran Gençdoğan This is me

Mehmet Nur Tuğluk This is me

Sinan Koçyiğit This is me

Publication Date June 1, 2007
Submission Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kök, M., Gençdoğan, B., Tuğluk, M. N., Koçyiğit, S. (2007). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ ALANLARIYLA KULLANDIKLARI PSİKOLOJİK SAVUNMA MEKANİZMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 124-136.