BibTex RIS Cite

GEVŞEK YAPILI SİSTEMLER OLARAK OKULLARIN ÜÇ KAVRAMI: KARAR VERME, LİDERLİK VE ÇATIŞMA

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 15 - 30, 01.06.2007

Abstract

Sistem yaklaşımı örgütlere bir bütün olarak bakılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Her sistemin üst ve alt sistemlerinin bulunması, bunların birbirlerine bağımlı ve etkileşimli olarak çalışmalarını gerektirir. Eğitim örgütlerinin de çok yönlü ve karmaşık bir yapıya sahip olması sistem yaklaşımını gerekli kılmıştır. Eğitim örgütlerinde yönetim, öğretmenler ve öğrenciler sistemin parçaları olarak bazen birbirine sıkı bağlı bazen gevşek bağlı olarak hareket etmek zorunda kalabilirler. Okullarda yönetici, öğretmen, öğrenci, veli ve sivil toplum örgütlerinin birbirleri ile ilişkileri gevşek bir yapıda sürdürülür. Weick tarafından kavramsallaştırılan Gevşek Yapılı Sistemler Kuramı okullar açısından ele alındığında okul işleyişinin kendine özgü özelliklerinin olduğu ortaya çıkar. Weick'in gevşek yapılı sistemler modeli özelliklerinin temelinde ne anlam ifade ettiği uygulama örnekleriyle bu çalışmada tartışılmıştır.

GEVŞEK YAPILI SİSTEMLER OLARAK OKULLARIN ÜÇ KAVRAMI: KARAR VERME, LİDERLİK VE ÇATIŞMA

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 15 - 30, 01.06.2007

Abstract

Sistem yaklaşımı örgütlere bir bütün olarak bakılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Her sistemin üst ve alt sistemlerinin bulunması, bunların birbirlerine bağımlı ve etkileşimli olarak çalışmalarını gerektirir. Eğitim örgütlerinin de çok yönlü ve karmaşık bir yapıya sahip olması sistem yaklaşımını gerekli kılmıştır. Eğitim örgütlerinde yönetim, öğretmenler ve öğrenciler sistemin parçaları olarak bazen birbirine sıkı bağlı bazen gevşek bağlı olarak hareket etmek zorunda kalabilirler. Okullarda yönetici, öğretmen, öğrenci, veli ve sivil toplum örgütlerinin birbirleri ile ilişkileri gevşek bir yapıda sürdürülür. Weick tarafından kavramsallaştırılan Gevşek Yapılı Sistemler Kuramı okullar açısından ele alındığında okul işleyişinin kendine özgü özelliklerinin olduğu ortaya çıkar. Weick'in gevşek yapılı sistemler modeli özelliklerinin temelinde ne anlam ifade ettiği uygulama örnekleriyle bu çalışmada tartışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA55EF57SK
Journal Section Research Article
Authors

Celal Teyyar Uğurlu This is me

Publication Date June 1, 2007
Submission Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Uğurlu, C. T. (2007). GEVŞEK YAPILI SİSTEMLER OLARAK OKULLARIN ÜÇ KAVRAMI: KARAR VERME, LİDERLİK VE ÇATIŞMA. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 15-30.