Ders kitaplarında bilimsel içeriğin uygun olması öğrencilerde kavram yanılgılarının oluşmasının engellenmesi ve bilimsel temelin eksiksiz yapılandırılması bakımından önemlidir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı MEB 10. Sınıf biyoloji ders kitabının bilimsel içerik bakımından incelenmesidir. Çalışma kapsamında MEB 10. Sınıf biyoloji ders kitabı iki biyoloji alan uzmanı tarafından incelenmiş, kitapta yer alan bilimsel içerik; eksik bilgi, yanlış bilgi, yanlış anlamlandırma gibi kriterlere göre değerlendirilmiştir. İnceleme sonuçları ünite ve bölümlere göre kategorize edilerek verilmiştir. Çalışma sonunda üreme, kalıtımın ilkeleri ve dünyamız ünitelerinde bazı konularda bilimsel yanlışlıklar, ifade eksiklikleri ve ünite bölüm değerlendirme sorularında yanlışlıklar olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Ders kitapları, kitap inceleme, bilimsel içerik, biyoloji, yanlış bilgi
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2016 |
Submission Date | July 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |