BibTex RIS Cite

İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlenmesi “Film Afişi Örneği”

Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 0 - 0, 22.12.2016

Abstract

İnsanlığın başlangıcından günümüze kadar olan zaman içinde, insanlar, kendilerini yaşadıkları çağa özgü dillerde ifade etmiştir. Zamanla teknolojik gelişmelerin eşliğinde, görsel bir kültür oluşmuştur. Bu kültür, yeni görsel iletişim yöntem ve tekniklerinin de gelişmesini sağlarken, içinde bulunduğumuz çağ adeta imgeler ve görüntülerden olmuştur. Bu araştırmada,  rastlantısal olarak seçilen “Birleşen Gönüller” filminin afişinde kullanılan imgelerin görünen anlamının arkasında yer alan anlam yapılarının nasıl oluşturulduğu ve iletildiği göstergebilim açısından incelenmiştir.

References

  • Barthes, (2012). Göstergebilimsel Serüven. Çev. Mehmet Rıfat, Sema Rıfat. İstanbul Yapı Kredi Yayınları.
  • Becer, (2011). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları.
  • Erkman, (1987). Göstergebilime Giriş, İstanbul, Alan Yayınları.
  • Günay, Parsa, (2013). Görsel Göstergebilim, ES Yayınları.
  • Gombrich, (1976). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Leppert, (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Çeviren: İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mete, (2002). “Araştırmacılar Medyayı Ölçtü” Bütünleşik Pazarlamada Marketing, Türkiye, Yıl: 1 Sayı: 6, s. 26-27.
  • Mitchell, (1986). Iconology: Image, Tex, Ideology. Chicago and London: The Universty of Chicago Press.
  • Rıfat, (2009). Göstergebilimin ABC’si. Say Yayınları.
  • Parsa, (2008). Film Çözümlemeleri, Mutltilingual Yayınları.
  • Türkoğlu, (2000). Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü. İstanbul: Der Yayınevi.
  • Vardar, Berke, (2001). Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yayınları İstanbul.
  • Resim 1: http://www.birlesengonuller.com/
Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 0 - 0, 22.12.2016

Abstract

References

  • Barthes, (2012). Göstergebilimsel Serüven. Çev. Mehmet Rıfat, Sema Rıfat. İstanbul Yapı Kredi Yayınları.
  • Becer, (2011). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları.
  • Erkman, (1987). Göstergebilime Giriş, İstanbul, Alan Yayınları.
  • Günay, Parsa, (2013). Görsel Göstergebilim, ES Yayınları.
  • Gombrich, (1976). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Leppert, (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Çeviren: İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Mete, (2002). “Araştırmacılar Medyayı Ölçtü” Bütünleşik Pazarlamada Marketing, Türkiye, Yıl: 1 Sayı: 6, s. 26-27.
  • Mitchell, (1986). Iconology: Image, Tex, Ideology. Chicago and London: The Universty of Chicago Press.
  • Rıfat, (2009). Göstergebilimin ABC’si. Say Yayınları.
  • Parsa, (2008). Film Çözümlemeleri, Mutltilingual Yayınları.
  • Türkoğlu, (2000). Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü. İstanbul: Der Yayınevi.
  • Vardar, Berke, (2001). Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yayınları İstanbul.
  • Resim 1: http://www.birlesengonuller.com/
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Birsen Çeken

Asuman Aypek Arslan This is me

Publication Date December 22, 2016
Submission Date November 10, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Çeken, B., & Aypek Arslan, A. (2016). İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlenmesi “Film Afişi Örneği”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).