Fiziksel
aktivitenin öneminin erken yaş dönemlerinde anlaşılıp kavranması, ilerleyen
yıllarda oluşabilecek muhtemel sağlık sorunlarının engellenmesinde ve toplumun
yaşam kalitesinin arttırılmasında etkili bir unsur olması beklenmektedir. Bu
bilinenlerden yola çıkarak, araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesinde öğrenim
gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileriyle diğer (Türkçe
Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi
Öğretmenliği) öğretmenlik bölümü
öğrencilerinin fiziksel aktivite (FA) düzeylerinin karşılaştırılması olarak
belirlenmiştir.
Araştırmaya,
yaş ortalamaları 21,79±1,68 arasında toplam 260 öğretmen adayı gönüllü olarak
katılmıştır. Fiziksel aktivite seviyesini belirlemek için Uluslararası Fiziksel
Aktivite (kısa) anketi IPAQ uygulandı.
FA seviyeleri inaktif, minimum aktif ve HEPA aktif grupları olarak MET
yöntemiyle belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yaş, cinsiyet, bölüm, sınıf,
sigara kullanımı, alkol kullanımı, anne mesleği, baba mesleği değişkenlerine
göre fiziksel aktivite düzeyleri belirlendi. Elde edilen bulguların
değerlendirilmesinde Ki-Kare, One Way ANOVA ve T testi kullanılmıştır.
Araştırmada
HEPA Aktif düzeyi en yüksek olan grup olarak ingilizce öğretmenliği bölümünde okuyan
öğrenciler (% 60) olarak saptanmıştır.
Sonra sırasıyla beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileri (%
50) ve türkçe öğretmenliği bölümü
öğrencileri (% 35) gelmektedir (p<0,05). Araştırmada HEPA aktif düzeyi en
düşük olan grup ise okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencileri (%17,5) olarak
saptanmıştır. okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencilerini % 17,9 ile sınıf
öğretmenliği bölümü öğrencileri takip etmektedir (p<0,05).Sonuç olarak
araştırmaya katılan öğretmenlik bölümleri öğrencileri arasında HEPA aktif düzeyi
en yüksek grup olarak İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri (%60)
bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Cilt 1 Sayı 1 |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | March 22, 2018 |
Acceptance Date | April 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |