Research Article
BibTex RIS Cite

Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ders Ortamlarındaki Tutkunluk Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 21 - 27, 29.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ders ortamlarında
lise öğrencilerin tutkunluk düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre
incelenmesidir. Araştırmaya Burdur ilinde farklı okullarda beden eğitimi dersi
almakta olan 117 kız, 184 erkek toplam 301 öğrenci (Xyaş= 16,30 ±
1,283) gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması aşamasında
‘‘Tutkunluk Ölçeği’’ ve araştırmacı tarafından araştırma tasarımına uygun
olarak hazırlanmış olan ‘’Kişisel Bilgi Formu’’ kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında elde edilen
verilerin analiz sürecinde, veriler incelenerek normal dağılım gösterdiği
saptanmıştır. Araştırma desenine uygun olarak ve istatistiksel varsayımlar göz
önüne alınarak, araştırmada betimsel istatistik yöntemleri ile bağımsız
örneklerde t-testi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Analizler SPSS paket
programında yapılmış olup, araştırmada anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak
belirlenmiştir.
Sonuç olarak elde edilen bulgular paralelinde cinsiyet değişkeni açısından
istatistiksel olarak hem uyumlu hem de takıntılı tutkunluk alt boyutlarında
erkek öğrencilerin lehine farklılık gözlemlenmiştir. Ayrıca spor yapma durumu
değişkenine göre ise spor yapan öğrenciler lehine uyumlu ve takıntılı tutkunluk
düzeylerinin farklı olduğu gözlemlenmiştir. 

References

  • [1] Vallerand, R. J., Mageau, G. A., Elliot, A. J., Dumais, A., Demers, M.-A., & Rousseau, F. L. (2008). Passion and performance attainment in sport. Psychology of Sport and Exercise, 9, 373e392.
  • [2] Vallerand, R. J., Salvy, S.-J., Mageau, G. A., Elliot, A. J., Denis, P. L., Grouzet, F. M. E., et al. (2007). On the role of passion in performance. Journal of Personality, 75, 505e533.
  • [3] Vallerand, R. J. (2015). The psychology of passion: A dualistic model. New York, NY: Oxford University Press.
Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 21 - 27, 29.12.2017

Abstract

References

  • [1] Vallerand, R. J., Mageau, G. A., Elliot, A. J., Dumais, A., Demers, M.-A., & Rousseau, F. L. (2008). Passion and performance attainment in sport. Psychology of Sport and Exercise, 9, 373e392.
  • [2] Vallerand, R. J., Salvy, S.-J., Mageau, G. A., Elliot, A. J., Denis, P. L., Grouzet, F. M. E., et al. (2007). On the role of passion in performance. Journal of Personality, 75, 505e533.
  • [3] Vallerand, R. J. (2015). The psychology of passion: A dualistic model. New York, NY: Oxford University Press.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Cilt 1 Sayı 2
Authors

Ahmet Şahin

Publication Date December 29, 2017
Submission Date February 20, 2017
Acceptance Date July 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Şahin, A. (2017). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ders Ortamlarındaki Tutkunluk Düzeylerinin İncelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 21-27.