Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ders ortamlarında
lise öğrencilerin tutkunluk düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre
incelenmesidir. Araştırmaya Burdur ilinde farklı okullarda beden eğitimi dersi
almakta olan 117 kız, 184 erkek toplam 301 öğrenci (Xyaş= 16,30 ±
1,283) gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması aşamasında
‘‘Tutkunluk Ölçeği’’ ve araştırmacı tarafından araştırma tasarımına uygun
olarak hazırlanmış olan ‘’Kişisel Bilgi Formu’’ kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında elde edilen
verilerin analiz sürecinde, veriler incelenerek normal dağılım gösterdiği
saptanmıştır. Araştırma desenine uygun olarak ve istatistiksel varsayımlar göz
önüne alınarak, araştırmada betimsel istatistik yöntemleri ile bağımsız
örneklerde t-testi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Analizler SPSS paket
programında yapılmış olup, araştırmada anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak
belirlenmiştir. Sonuç olarak elde edilen bulgular paralelinde cinsiyet değişkeni açısından
istatistiksel olarak hem uyumlu hem de takıntılı tutkunluk alt boyutlarında
erkek öğrencilerin lehine farklılık gözlemlenmiştir. Ayrıca spor yapma durumu
değişkenine göre ise spor yapan öğrenciler lehine uyumlu ve takıntılı tutkunluk
düzeylerinin farklı olduğu gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Cilt 1 Sayı 2 |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Submission Date | February 20, 2017 |
Acceptance Date | July 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |