Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Belirlenmesi

Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 7, 26.12.2019

Abstract

Bu
araştırma özel yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümlerde eğitim gören
üniversite gençliğinin fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Selçuk Üniversitesine ait özel yetenekle
öğrenci kabul eden Spor Bilimleri Fakültesi (n=258), Güzel Sanatlar Fakültesi
(n=210) ve Dilek Sabancı Devlet Konservatuvarında (n=55) öğrenim gören toplam
523 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Deneklerin fiziksel aktivite düzeyini
belirlemek amacıyla Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (UFAA) kısa formu
kullanılmıştır. Fiziksel aktivite düzeylerinin diğer değişkenler ile anlamlı
düzeyde ilişkisinin olup olmadığı ki-kare analizi ile incelenmiştir. Analizler
SPSS 20.0 yazılımı ile %95 güven düzeyinde yapılmıştır. Katılımcıların
%23,3’ünün inaktif, %48,6’sının minimum aktif, %28,1’inin ise çok aktif olduğu
tespit edilmiştir. Tüm gruplardaki erkek katılımcıların yüksek şiddette
fiziksel aktivite ve toplam fiziksel aktivite puanları kadınlara göre daha
yüksek bulunmuştur. Spor Bilimleri Fakültesi ve Dilek Sabancı Devlet
Konservatuvarı bölümlerinde okuyan kadınların ise orta şiddette fiziksel
aktivite puanları erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. Sonuç olarak,
fiziksel aktivite düzeylerinin bölümlere göre değiştiği ve erkeklerin kadınlara
göre daha yüksek fiziksel aktive düzeylerine sahip olduğu söylenebilir.

References

  • Akova, İ. (2016). 20 yaş üstü erişkinlerde uyku süresi kalitesi fiziksel aktivite düzeyi ve bazı antropometrik ölçümler arasındaki ilişkiler. Uzmanlık tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Sivas.
  • Balcı, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması, Milli Eğitim, Kültür ve Sanat Dergisi, 158, 161-173.
  • IPAQ. (2005). Guidelines For Data Processing and Analysis of the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Short and Long Forms, Available fromfile:///C:/Users/asus/Downloads/scoring_protocol%20(1).pdf
  • Kızar, O. vd. (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara University Journal of Sport Science, 1 (1), 63-74.
  • Mutlu, İ. (2008). Egzersiz Yapan Kişilerin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Kayseri İli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Menteş, E. vd. (2011). Adolesan dönemde obezite ve egzersiz. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 963-977.
  • Murathan, F. (2013). Üniversite öğrencilerinde obezite sıklığı, fiziksel aktivite düzeyi ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Öztürk, M. (2005). Üniversitede eğitim-öğretim gören öğrencilerde uluslararası fiziksel aktivite anketinin geçerliliği ve güvenirliği ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özüdoğru, E, (2013). Üniversite personelinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Programı, Burdur.
  • Pate, R. R. vd. (1995). Physicial activity and public health. a recommendation from the centers for disease control and prevention and the American Colloge of Sports Medicine. The Journal of The American Medical Association, 273, 402–407.
  • Robison, J. ve Mıller, W. C. (2004). Exercise, physical activity, weight and health. Health at Every Size, 18(4), 49-50.
  • Powers, S. (2014). Exercise physiology: Theory and application to fitness and performance. McGraw-Hill Higher Education.
  • Savcı, S. vd. (2006). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyol Dern Arş, 34, 166-172.
  • Şahin, M. vd. (2017). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri (İstanbul Üniversitesi Örneği). Spor Eğitim Dergisi, 1(1), 26-33.
  • Şahin, Z. (2002). Ergenlerde fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.USDHHS (United States Department of Health and Human Services) (2000). Healthy People 2010,2nd ed, Washington D.C: US Government Printing Office.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 1 - 7, 26.12.2019

Abstract

References

  • Akova, İ. (2016). 20 yaş üstü erişkinlerde uyku süresi kalitesi fiziksel aktivite düzeyi ve bazı antropometrik ölçümler arasındaki ilişkiler. Uzmanlık tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Sivas.
  • Balcı, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması, Milli Eğitim, Kültür ve Sanat Dergisi, 158, 161-173.
  • IPAQ. (2005). Guidelines For Data Processing and Analysis of the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Short and Long Forms, Available fromfile:///C:/Users/asus/Downloads/scoring_protocol%20(1).pdf
  • Kızar, O. vd. (2016). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi. Marmara University Journal of Sport Science, 1 (1), 63-74.
  • Mutlu, İ. (2008). Egzersiz Yapan Kişilerin Boş Zamanlarına Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Kayseri İli Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Menteş, E. vd. (2011). Adolesan dönemde obezite ve egzersiz. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2), 963-977.
  • Murathan, F. (2013). Üniversite öğrencilerinde obezite sıklığı, fiziksel aktivite düzeyi ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Öztürk, M. (2005). Üniversitede eğitim-öğretim gören öğrencilerde uluslararası fiziksel aktivite anketinin geçerliliği ve güvenirliği ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özüdoğru, E, (2013). Üniversite personelinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Programı, Burdur.
  • Pate, R. R. vd. (1995). Physicial activity and public health. a recommendation from the centers for disease control and prevention and the American Colloge of Sports Medicine. The Journal of The American Medical Association, 273, 402–407.
  • Robison, J. ve Mıller, W. C. (2004). Exercise, physical activity, weight and health. Health at Every Size, 18(4), 49-50.
  • Powers, S. (2014). Exercise physiology: Theory and application to fitness and performance. McGraw-Hill Higher Education.
  • Savcı, S. vd. (2006). Üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri. Türk Kardiyol Dern Arş, 34, 166-172.
  • Şahin, M. vd. (2017). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri (İstanbul Üniversitesi Örneği). Spor Eğitim Dergisi, 1(1), 26-33.
  • Şahin, Z. (2002). Ergenlerde fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.USDHHS (United States Department of Health and Human Services) (2000). Healthy People 2010,2nd ed, Washington D.C: US Government Printing Office.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Birten Erdoğan This is me 0000-0003-2304-368X

Serkan Revan 0000-0002-9056-3514

Publication Date December 26, 2019
Submission Date October 9, 2019
Acceptance Date December 26, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Erdoğan, B., & Revan, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-7.