Review
BibTex RIS Cite

İş Süreci Optimizasyonu: Yöntem, Teknoloji, Riskler ve Fırsatlar

Year 2023, Volume: 8 Issue: 2, 570 - 604, 17.10.2023

Abstract

Süreç optimizasyonu, iş süreci yönetiminin ayrılmaz bir parçasıdır. İşletmelerin mevcut iş süreçlerini ve çalışma biçimlerini anlamaları ve iyileştirmeleri için bir fırsattır. İyi bir strateji ile yürütülen süreç optimizasyon çalışmaları, işletmelere maliyet tasarrufu, zaman tasarrufu, artan verimlilik, azalan hatalar ve müşteri memnuniyeti gibi birçok avantaj sağlamaktadır. Bunlar bir yandan işletmenin performansını artırırken diğer yandan sürdürülebilir bir büyümeye de katkı sağlar. Öte yandan günümüz rekabet koşulları, teknolojik yenilikler ve dijital dönüşüm çabaları kurumsal işletmeleri iş süreçlerini iyileştirmeye ve optimize etmeye zorlamaktadır. Böyle bir çalışmada yöntem, teknik ve uygulama pratiklerinin bir arada sunulduğu rehber çalışmalara ihtiyaç vardır. Bu çalışma, süreç iyileştirme ve optimizasyona özel literatür kaynakları, eğitim notları ve saha uygulamalarından elde edilen deneyimlerin sentezlenmesi şeklindedir. Çalışmada süreç optimizasyonunun temel kavramı ve tanımı, süreç optimizasyonunun ne olduğu ve neden önemli olduğu, süreç iyileştirme ve optimizasyon yöntemleri, adımları ve ilgili teknolojiler açıklanmakta, süreç optimizasyonu adımları, güncel yaklaşımlar, teknoloji kullanımı, riskler ve fırsatlar ele alınmaktadır. Bu çalışma, iş süreçlerinin iyileştirilmesine ve optimize edilmesine yardımcı olabilecek bir rehber olarak literatüre katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.

Thanks

Saygın bir çalışma ortamı ve fırsatı sunan dergi yönetimine, editör ve editör kurulu üyelerine, çalışmayı incelemek için kıymetli zamanlarını aldığım hakemlere teşekkürlerimi sunarım.

References

  • Alkan, Ş. (2019). Sürekli İyileştirme Metodolojilerinin İşletme Rekabet Avantajı Üzerine Etkisi. Doktora Tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Avşar, T. (2007). ARIS BPM İş Süreçleri ve Kalite Eğitim Sunumu, İstanbul, Türkiye.
  • Avsar, T. & Özalp, B. (2008). ARIS Business Process Excellence - İş Süreçleri Yönetimi Eğitimi Ders Notları, İstanbul.
  • Bal, Y. & Bal, M. (2021). The New Power Of Proactive Human Resources Management: HR Analytics And Artificial İntelligence (AI). Business & Management Studies: An International Journal, 9(3), 1198–1216, https://doi.org/10.15295/bmij.v9i3.1863
  • Bayraktar, E. & Efe, M. (2006). Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Kurulum Süreci: Kritik Başarı Faktörleri. Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 91-110.
  • Çağlayan Can, F. (2010). İş Süreçleri Yönetim Sistemlerinin Güncel Durumu ve Kurulumu. Strateji Geliştirme Teknolojileri Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, https://polen.itu.edu.tr/handle/11527/4409
  • Çatı, K., Kıngır, S. & Mesci, M. (2007). Kıyaslamaya İlişkin Teorik Bir Çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 147-171.
  • Çekici, V. & Yüreğir, O. (2020). Müşteri Şikâyetlerini Değerlendirme Sisteminin Süreç Optimizasyonu ve Müşteri Odaklı Yeni Bir Model Önerisi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 36(2), 855-870, https://doi.org/10.17341/gazimmfd.696817
  • Çelen, S. (2017). Sanayi 4.0 ve Simülasyon. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 1(1), 9-26.
  • Davenport, T. H. (2013). Process Innovation: Reengineering Work Through Information Technology. Harvard Business Press.
  • Dymora, P., Koryl, M. & Mazurek, M. (2019). Process Discovery in Business Process Management Optimization. Information,10(9),270, https://doi.org/10.3390/info10090270
  • Harika, A., Sunil Kumar, M., Anantha Natarajan, V. & Kallam, S. (2021). Business Process Reengineering: Issues and Challenges. In: Goyal, D., Chaturvedi, P., Nagar, A.K. & Purohit, S. (eds) Proceedings of Second International Conference on Smart Energy and Communication, Algorithms for Intelligent Systems, Springer, Singapore, https://doi.org/10.1007/978-981-15-6707-0_35
  • Gaga, O. (2009). Süreç Analizi ve Süreç İyileştirme Metodolojisi ve Kısıtlar Teorisi Yöntemiyle Süreç Analizi Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Gupta S., Modgil, S. & Gunasekaran, A. (2020). Big Data in Lean Six Sigma: A Review and Further Researchdirections, International Journal of Production Research, 58(3),947-969, https://doi.org/10.1080/00207543.2019.1598599
  • Jeston, J. & Nelis, J. (2014). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations, UK: Routledge. ISBN: 978-0-203-08132-7, https://doi.org/10.4324/9780203081327
  • Kara, O., Kayacan, B. & Eratilla, M. (2013). Düzce İli Devlet Orman İşletme Müdürlüklerinin Parametrik Olmayan Yöntemlerle Etkinliğinin Analizi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1(9),97-123, https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/6061/81511
  • Karakuş, G. (2021). Kobi'lerde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunların Tespitine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. Verimlilik Dergisi (4), 3-20, DOI: 10.51551/verimlilik.671694
  • Klein, M. (2020). İşletmelerde Dijital Dönüşüm ve Etmenleri. Journal of Business in The Digital Age 3(1), 24-35, https://doi.org/10.46238/jobda.729499
  • Münstermann, B. (2014). Business Process Standardization: A Multi-methodological Analysis of Drivers and Consequences. Amerika Birleşik Devletleri: IGI Global, DOI: 10.4018/978-1-4666-7236-9.
  • Navaneethakrishnan, C.M. (2013). A Comparative Study of Cloud based ERP systems with Traditional ERP and Analysis of Cloud ERP implementation. International Journal of Engineering and Computer Science 2(9), 2866-2869.
  • Oskaloğlu, E. (2019). Üretim İşletmelerinde Süreç İyileştirme Tekniklerinin Kullanılabilirliği Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Özdem, H. & Bora, M.P. (2022). Türkiye’de Robotik Süreç Otomasyonu. Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 3(1),1-9. DOI: 10.54047/bibted.1008340
  • Özdemir, Y. (1988). Standart Zaman Verimlilik İlişkisi ve Bilgisayar Destekli Standart Zaman Tespiti. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Özmerdivanlı, A. (2020). Dijital Dönüşüm Sürecinde Blok Zincir Teknolojisi ve Finans Sektöründe Kullanımı. Dijital Çağda İşletme Alanında Yeni Eğilimler, İstanbul: Eğitim Yayınevi
  • Özveri, O. & Çakır, E. (2015). Yalın Altı Sigma ve Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2),17-36, https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1620/20295
  • Rodríguez, A., Fernndez-Medina, E. & Piattini, M. (2007). A BPMN Extension for The Modeling of Security Requirements in Business Processes. IEICE Transactions on Information and Systems, 90(4), 745–752, DOI: 10.1093/ietisy/e90-d.4.745.
  • Toker, A. (2022). Sosyal Bilimlerde Nitel Veri Analizi İçin Bir Kılavuz. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51(1),319-345, DOI: 10.30794/pausbed.1112493.
  • Tümer, F. (2001). Efqm Mükemmellik Modelinde Süreç Yaklaşımı ve Vitra'da Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Sebetci, Ö. (2021). İş Süreç Yönetimi Akademik Derleme I, İstanbul: Hiperlink Eğitim İletişim Yayın Gıda Sanayi ve Pazarlama Tic. Ltd. Şti. ISBN: 978-625-8461-87-9, s.18.
  • Sebetci, Ö., Günay, M. B. & Sebetci, E. (2018). İş Süreç Yönetimi (BPM) ve İş Akış Yönetimi (WFM) Kavramlarına Yaklaşım. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 9(33),115-126, DOI: 10.5824/1309-1581.2018.3.007.x Seymen Aksu, N. & Yalçıner Ercoşkun, Ö. (2022). Sürdürülebilir Kent Planlamasında Artırılmış Gerçeklik (AG) Uygulamaları. Journal of Management Theory and Practices Research, 3(1), 39-57, https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmtpr/issue/77135/1291648
  • Şahinaslan, E. (2010). Standartlara Dayalı Bilgi Güvenliği Risk Analiz ve Ölçümleme Metodolojisinin Bankacılık Sektörüne Özgü Modellenmesi ve Uygulama Yazılımının Geliştirilmesi, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Edirne: Trakya Üniversitesi.
  • Şahinaslan, E. (2020). İş Zekâsı ve Veri Analizi (Kitap Bölümü), Telli, G. & Aydın, S. (Ed), Bilgi Çağı’nda Müşteri İlişkileri Yönetimi Kitabı, İstanbul: Kriter Yayınevi, s.197-211, ISBN: 978-625-7130-19-6.
  • Şahinaslan, E., Arpacıoğlu, N. & Şahinaslan, Ö. (2023). Yazılım Dağıtım Sürecinin Otomatikleştirilmesine İlişkin Uygulamalı Bir Çalışma. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 7(1), 41-67. DOI: 10.33461/uybisbbd.1206484
  • Şahinaslan, E., Kantürk, A. & Şahinaslan, Ö. (2010). Bilgi Teknoloji Süreçlerinin Standartlara Dayalı Modellenmesi, Muğla: Akademik Bilişim 2010.
  • Şahinaslan, E. & Şahinaslan, Ö. (2018). Information Technology Quality Management Process Approach to Compatible with Business Goals. Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, ISBN 978-605-2124-09-03, İstanbul: Maltepe University.
  • Şahinaslan, E. & Şahinaslan, Ö. (2019). Dijital Dönüşümde Öncelikli Alanlar ve İlgili Teknolojiler. Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, ISBN 978-605-2124-27-7, İstanbul: Maltepe University.
  • Şahinaslan, Ö. (2020). Yeni Nesil Teknolojiler (Kitap Bölümü), Telli, G. & Aydın, S.(Ed), Dijital Dönüşüm, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları, ISBN: 978-605-2314-34-0, s.29-51.
  • Şahinaslan, Ö. & Dalyan, H. (2021). Sosyal Medya Uygulamalarında Yapay Zekânın Yeri. Volkan Çavuş (Ed.), Yapay Zekâ Uygulamalarında Güncel Konular ve Araştırmalar içinde (ss. 24-40). Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Uçucu, A. & Çelik, S. (2023). Sanayi İşletmelerinde Depo Optimizasyonu ve Dijital İkiz, Sanayi Yönetiminde Gelecek Yaklaşımları Dijitalleşme ve Yetenekler (pp.693-706), Nobel Yayınevi
  • Yalçınkaya, M. (2022). Robotik Otomasyon Süreçleri: Dağıtım Sektöründe Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 7–17, https://hdl.handle.net/11511/80803.
  • Yıldız, D. (2021). İş Süreçlerinin Modellenmesi, İyileştirilmesi, Performansının Ölçülmesi ve Yönetilmesinin İşletme Verimliliğine Katkısı: Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , (59), 91-118. DOI: 10.18070/erciyesiibd.883798
  • Yurtay, Y. (2020). Gösterge Panelinin Tedarik Zinciri Yönetimi Bağlamındaki Karar Süreçlerine Etkisi Üzerine Bir Ampirik Araştırma. Doktora Tezi İşletme Enstitüsü, Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
Year 2023, Volume: 8 Issue: 2, 570 - 604, 17.10.2023

Abstract

References

  • Alkan, Ş. (2019). Sürekli İyileştirme Metodolojilerinin İşletme Rekabet Avantajı Üzerine Etkisi. Doktora Tezi, Bursa: Uludağ Üniversitesi.
  • Avşar, T. (2007). ARIS BPM İş Süreçleri ve Kalite Eğitim Sunumu, İstanbul, Türkiye.
  • Avsar, T. & Özalp, B. (2008). ARIS Business Process Excellence - İş Süreçleri Yönetimi Eğitimi Ders Notları, İstanbul.
  • Bal, Y. & Bal, M. (2021). The New Power Of Proactive Human Resources Management: HR Analytics And Artificial İntelligence (AI). Business & Management Studies: An International Journal, 9(3), 1198–1216, https://doi.org/10.15295/bmij.v9i3.1863
  • Bayraktar, E. & Efe, M. (2006). Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Kurulum Süreci: Kritik Başarı Faktörleri. Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 91-110.
  • Çağlayan Can, F. (2010). İş Süreçleri Yönetim Sistemlerinin Güncel Durumu ve Kurulumu. Strateji Geliştirme Teknolojileri Programı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, https://polen.itu.edu.tr/handle/11527/4409
  • Çatı, K., Kıngır, S. & Mesci, M. (2007). Kıyaslamaya İlişkin Teorik Bir Çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 147-171.
  • Çekici, V. & Yüreğir, O. (2020). Müşteri Şikâyetlerini Değerlendirme Sisteminin Süreç Optimizasyonu ve Müşteri Odaklı Yeni Bir Model Önerisi. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 36(2), 855-870, https://doi.org/10.17341/gazimmfd.696817
  • Çelen, S. (2017). Sanayi 4.0 ve Simülasyon. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 1(1), 9-26.
  • Davenport, T. H. (2013). Process Innovation: Reengineering Work Through Information Technology. Harvard Business Press.
  • Dymora, P., Koryl, M. & Mazurek, M. (2019). Process Discovery in Business Process Management Optimization. Information,10(9),270, https://doi.org/10.3390/info10090270
  • Harika, A., Sunil Kumar, M., Anantha Natarajan, V. & Kallam, S. (2021). Business Process Reengineering: Issues and Challenges. In: Goyal, D., Chaturvedi, P., Nagar, A.K. & Purohit, S. (eds) Proceedings of Second International Conference on Smart Energy and Communication, Algorithms for Intelligent Systems, Springer, Singapore, https://doi.org/10.1007/978-981-15-6707-0_35
  • Gaga, O. (2009). Süreç Analizi ve Süreç İyileştirme Metodolojisi ve Kısıtlar Teorisi Yöntemiyle Süreç Analizi Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Gupta S., Modgil, S. & Gunasekaran, A. (2020). Big Data in Lean Six Sigma: A Review and Further Researchdirections, International Journal of Production Research, 58(3),947-969, https://doi.org/10.1080/00207543.2019.1598599
  • Jeston, J. & Nelis, J. (2014). Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations, UK: Routledge. ISBN: 978-0-203-08132-7, https://doi.org/10.4324/9780203081327
  • Kara, O., Kayacan, B. & Eratilla, M. (2013). Düzce İli Devlet Orman İşletme Müdürlüklerinin Parametrik Olmayan Yöntemlerle Etkinliğinin Analizi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 1(9),97-123, https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/6061/81511
  • Karakuş, G. (2021). Kobi'lerde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunların Tespitine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. Verimlilik Dergisi (4), 3-20, DOI: 10.51551/verimlilik.671694
  • Klein, M. (2020). İşletmelerde Dijital Dönüşüm ve Etmenleri. Journal of Business in The Digital Age 3(1), 24-35, https://doi.org/10.46238/jobda.729499
  • Münstermann, B. (2014). Business Process Standardization: A Multi-methodological Analysis of Drivers and Consequences. Amerika Birleşik Devletleri: IGI Global, DOI: 10.4018/978-1-4666-7236-9.
  • Navaneethakrishnan, C.M. (2013). A Comparative Study of Cloud based ERP systems with Traditional ERP and Analysis of Cloud ERP implementation. International Journal of Engineering and Computer Science 2(9), 2866-2869.
  • Oskaloğlu, E. (2019). Üretim İşletmelerinde Süreç İyileştirme Tekniklerinin Kullanılabilirliği Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Özdem, H. & Bora, M.P. (2022). Türkiye’de Robotik Süreç Otomasyonu. Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 3(1),1-9. DOI: 10.54047/bibted.1008340
  • Özdemir, Y. (1988). Standart Zaman Verimlilik İlişkisi ve Bilgisayar Destekli Standart Zaman Tespiti. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Özmerdivanlı, A. (2020). Dijital Dönüşüm Sürecinde Blok Zincir Teknolojisi ve Finans Sektöründe Kullanımı. Dijital Çağda İşletme Alanında Yeni Eğilimler, İstanbul: Eğitim Yayınevi
  • Özveri, O. & Çakır, E. (2015). Yalın Altı Sigma ve Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2),17-36, https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1620/20295
  • Rodríguez, A., Fernndez-Medina, E. & Piattini, M. (2007). A BPMN Extension for The Modeling of Security Requirements in Business Processes. IEICE Transactions on Information and Systems, 90(4), 745–752, DOI: 10.1093/ietisy/e90-d.4.745.
  • Toker, A. (2022). Sosyal Bilimlerde Nitel Veri Analizi İçin Bir Kılavuz. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 51(1),319-345, DOI: 10.30794/pausbed.1112493.
  • Tümer, F. (2001). Efqm Mükemmellik Modelinde Süreç Yaklaşımı ve Vitra'da Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Sebetci, Ö. (2021). İş Süreç Yönetimi Akademik Derleme I, İstanbul: Hiperlink Eğitim İletişim Yayın Gıda Sanayi ve Pazarlama Tic. Ltd. Şti. ISBN: 978-625-8461-87-9, s.18.
  • Sebetci, Ö., Günay, M. B. & Sebetci, E. (2018). İş Süreç Yönetimi (BPM) ve İş Akış Yönetimi (WFM) Kavramlarına Yaklaşım. AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, 9(33),115-126, DOI: 10.5824/1309-1581.2018.3.007.x Seymen Aksu, N. & Yalçıner Ercoşkun, Ö. (2022). Sürdürülebilir Kent Planlamasında Artırılmış Gerçeklik (AG) Uygulamaları. Journal of Management Theory and Practices Research, 3(1), 39-57, https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmtpr/issue/77135/1291648
  • Şahinaslan, E. (2010). Standartlara Dayalı Bilgi Güvenliği Risk Analiz ve Ölçümleme Metodolojisinin Bankacılık Sektörüne Özgü Modellenmesi ve Uygulama Yazılımının Geliştirilmesi, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Edirne: Trakya Üniversitesi.
  • Şahinaslan, E. (2020). İş Zekâsı ve Veri Analizi (Kitap Bölümü), Telli, G. & Aydın, S. (Ed), Bilgi Çağı’nda Müşteri İlişkileri Yönetimi Kitabı, İstanbul: Kriter Yayınevi, s.197-211, ISBN: 978-625-7130-19-6.
  • Şahinaslan, E., Arpacıoğlu, N. & Şahinaslan, Ö. (2023). Yazılım Dağıtım Sürecinin Otomatikleştirilmesine İlişkin Uygulamalı Bir Çalışma. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 7(1), 41-67. DOI: 10.33461/uybisbbd.1206484
  • Şahinaslan, E., Kantürk, A. & Şahinaslan, Ö. (2010). Bilgi Teknoloji Süreçlerinin Standartlara Dayalı Modellenmesi, Muğla: Akademik Bilişim 2010.
  • Şahinaslan, E. & Şahinaslan, Ö. (2018). Information Technology Quality Management Process Approach to Compatible with Business Goals. Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, ISBN 978-605-2124-09-03, İstanbul: Maltepe University.
  • Şahinaslan, E. & Şahinaslan, Ö. (2019). Dijital Dönüşümde Öncelikli Alanlar ve İlgili Teknolojiler. Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, ISBN 978-605-2124-27-7, İstanbul: Maltepe University.
  • Şahinaslan, Ö. (2020). Yeni Nesil Teknolojiler (Kitap Bölümü), Telli, G. & Aydın, S.(Ed), Dijital Dönüşüm, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları, ISBN: 978-605-2314-34-0, s.29-51.
  • Şahinaslan, Ö. & Dalyan, H. (2021). Sosyal Medya Uygulamalarında Yapay Zekânın Yeri. Volkan Çavuş (Ed.), Yapay Zekâ Uygulamalarında Güncel Konular ve Araştırmalar içinde (ss. 24-40). Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Uçucu, A. & Çelik, S. (2023). Sanayi İşletmelerinde Depo Optimizasyonu ve Dijital İkiz, Sanayi Yönetiminde Gelecek Yaklaşımları Dijitalleşme ve Yetenekler (pp.693-706), Nobel Yayınevi
  • Yalçınkaya, M. (2022). Robotik Otomasyon Süreçleri: Dağıtım Sektöründe Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim, 7–17, https://hdl.handle.net/11511/80803.
  • Yıldız, D. (2021). İş Süreçlerinin Modellenmesi, İyileştirilmesi, Performansının Ölçülmesi ve Yönetilmesinin İşletme Verimliliğine Katkısı: Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , (59), 91-118. DOI: 10.18070/erciyesiibd.883798
  • Yurtay, Y. (2020). Gösterge Panelinin Tedarik Zinciri Yönetimi Bağlamındaki Karar Süreçlerine Etkisi Üzerine Bir Ampirik Araştırma. Doktora Tezi İşletme Enstitüsü, Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cybersecurity and Privacy (Other)
Journal Section Review Articles
Authors

Ender Şahinaslan 0000-0001-8519-7612

Early Pub Date October 13, 2023
Publication Date October 17, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Şahinaslan, E. (2023). İş Süreci Optimizasyonu: Yöntem, Teknoloji, Riskler ve Fırsatlar. Akademik İzdüşüm Dergisi, 8(2), 570-604.

Yayın için kabul edilen yazıların yayın hakkı ve yayınlanan yazılarında her türlü telif hakları dergiye aittir. Yazara herhangi bir telif hakkı ödenmez.