Organizasyonlarda kalite yönetiminin stratejik önemi
her geçen gün artış göstermektedir. Çoğu organizasyon etkili bir şekilde kalite
yönetiminin, rekabet yeteneğine ve iş piyasasında stratejik avantajlar
sağladığına yönelik bakış açısı geliştirmiştir. Ayrıca toplam kalitenin
felsefesi düşünüldüğünde tüm organizasyonlarda kullanabileceği görülmektedir.
Bu bakış açısı kar sağlayan kuruluşlar ya da kar amacı gütmeyen kuruluşlar
arasında uygulanabilirliği ve çıktıları açısından bir farklılık olmadığı
görülmektedir.
Sosyal hizmet kurumlarının, kendine ait organizasyon
yapıları, insan merkezli olması, hizmet anlayışı ve müracaatçı odağı
düşünüldüğünde toplam kalite yönetim anlayışına ihtiyacı açıktır. Birey ve
grupların hizmet talep ederken seçici oldukları da bilinmektedir. Bu çalışmada,
toplam kalite felsefe ve unsurlarından yola çıkılarak, kurumların yeniden
yapılanması, daha iyi hizmet kalitesi ve hizmet alanların memnuniyetinin nasıl
şekillendirebileceğine ilişkin uygulamalar örnekleri ile açıklanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 1 |