Research Article
BibTex RIS Cite

LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2022, , 58 - 86, 30.12.2022
https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438

Abstract

Lojistik sektöründeki işletmelerin müşterilerine kaliteli bir lojistik hizmet sunmadan, yalnızca üretim veya pazarlama faaliyetleriyle başarılı olmaları oldukça zordur. İşletmeler, müşterilerin talep ettikleri mal veya hizmetleri müşterilerin istedikleri zamanda teslim edemediği takdirde öncesinde yapılan tüm faaliyletler, süreçler ve başarılar değerini yitirecektir. Özellikle son yıllarda marka değeri konusunun önem kazandığı lojistik sektöründe, hizmet kalitesinin boyutları ve müşteride yarattığı marka değeri algısının incelenmesi gerekmektedir. Öneminden dolayı bu çalışmanın amacı, lojistik hizmet kalitesinin marka değerine etkisini belirlemektir. Bu amaçla; lojistik hizmetleri kullanan bireysel ve kurumsal 324 tüketici ile online anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; kalite algısı boyutlarından teknik ve operasyonel hizmet kalitesinin marka değeri üzerinde, tüketici temelli marka değeri boyutlarının tamamının marka değeri üzerinde anlamlı etkisi bulunmaktadır. Ayrıca bireysel ve kurumsal tüketicilerin kalite algıları ortalamalar açısından farklılık göstermektedir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda literatüre ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Aaker, D. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.
  • Akgün, Ö., & Tekin, M. (2019). Çalışanlar açısından kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değeri üzerine etkilerini ölçmeye yönelik bir saha çalışması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(2), 638-661.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2012). Pazarlamaya giriş. Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • Atılgan, E., Aksoy, Ş., & Akıncı, S. (2005). Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in turkey. Marketing Intelligece&Planning, 23(3), 217-248.
  • Bilginer, N., Kayabaşı, A., & Sezici, E. (2008). Lojistik faaliyetlerin süreçsel etkinliğine etki eden faktörlerin değerlendirilmesi üzerine ampirik bir çalışma. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Bilgili, B., Güllülü, U., Ünal, S., & Gödekmerdan, L. (2008). Sigorta hizmetlerinde tüketici temelli marka değeri yaratılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (2), 19-53.
  • Blythe, J. (2001), (Çev. Yavuz Odabaşı). Pazarlama ilkeleri. İstanbul, Bilim Teknik Yayınevi.
Year 2022, , 58 - 86, 30.12.2022
https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438

Abstract

References

  • Aaker, D. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.
  • Akgün, Ö., & Tekin, M. (2019). Çalışanlar açısından kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değeri üzerine etkilerini ölçmeye yönelik bir saha çalışması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(2), 638-661.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2012). Pazarlamaya giriş. Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • Atılgan, E., Aksoy, Ş., & Akıncı, S. (2005). Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in turkey. Marketing Intelligece&Planning, 23(3), 217-248.
  • Bilginer, N., Kayabaşı, A., & Sezici, E. (2008). Lojistik faaliyetlerin süreçsel etkinliğine etki eden faktörlerin değerlendirilmesi üzerine ampirik bir çalışma. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Bilgili, B., Güllülü, U., Ünal, S., & Gödekmerdan, L. (2008). Sigorta hizmetlerinde tüketici temelli marka değeri yaratılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (2), 19-53.
  • Blythe, J. (2001), (Çev. Yavuz Odabaşı). Pazarlama ilkeleri. İstanbul, Bilim Teknik Yayınevi.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şehmus Kuyanay This is me 0000-0003-2928-2120

Hatice Aydın 0000-0002-5581-7216

Publication Date December 30, 2022
Submission Date December 31, 2021
Acceptance Date October 5, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Kuyanay, Ş., & Aydın, H. (2022). LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi, 10(2), 58-86. https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438
AMA Kuyanay Ş, Aydın H. LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. December 2022;10(2):58-86. doi:10.14514/beykozad.1051438
Chicago Kuyanay, Şehmus, and Hatice Aydın. “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi 10, no. 2 (December 2022): 58-86. https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438.
EndNote Kuyanay Ş, Aydın H (December 1, 2022) LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi 10 2 58–86.
IEEE Ş. Kuyanay and H. Aydın, “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”, Beykoz Akademi Dergisi, vol. 10, no. 2, pp. 58–86, 2022, doi: 10.14514/beykozad.1051438.
ISNAD Kuyanay, Şehmus - Aydın, Hatice. “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi 10/2 (December 2022), 58-86. https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438.
JAMA Kuyanay Ş, Aydın H. LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;10:58–86.
MLA Kuyanay, Şehmus and Hatice Aydın. “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi, vol. 10, no. 2, 2022, pp. 58-86, doi:10.14514/beykozad.1051438.
Vancouver Kuyanay Ş, Aydın H. LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;10(2):58-86.