Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2022, , 58 - 86, 30.12.2022
https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438

Öz

Lojistik sektöründeki işletmelerin müşterilerine kaliteli bir lojistik hizmet sunmadan, yalnızca üretim veya pazarlama faaliyetleriyle başarılı olmaları oldukça zordur. İşletmeler, müşterilerin talep ettikleri mal veya hizmetleri müşterilerin istedikleri zamanda teslim edemediği takdirde öncesinde yapılan tüm faaliyletler, süreçler ve başarılar değerini yitirecektir. Özellikle son yıllarda marka değeri konusunun önem kazandığı lojistik sektöründe, hizmet kalitesinin boyutları ve müşteride yarattığı marka değeri algısının incelenmesi gerekmektedir. Öneminden dolayı bu çalışmanın amacı, lojistik hizmet kalitesinin marka değerine etkisini belirlemektir. Bu amaçla; lojistik hizmetleri kullanan bireysel ve kurumsal 324 tüketici ile online anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; kalite algısı boyutlarından teknik ve operasyonel hizmet kalitesinin marka değeri üzerinde, tüketici temelli marka değeri boyutlarının tamamının marka değeri üzerinde anlamlı etkisi bulunmaktadır. Ayrıca bireysel ve kurumsal tüketicilerin kalite algıları ortalamalar açısından farklılık göstermektedir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda literatüre ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aaker, D. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.
  • Akgün, Ö., & Tekin, M. (2019). Çalışanlar açısından kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değeri üzerine etkilerini ölçmeye yönelik bir saha çalışması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18(2), 638-661.
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2012). Pazarlamaya giriş. Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • Atılgan, E., Aksoy, Ş., & Akıncı, S. (2005). Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in turkey. Marketing Intelligece&Planning, 23(3), 217-248.
  • Bilginer, N., Kayabaşı, A., & Sezici, E. (2008). Lojistik faaliyetlerin süreçsel etkinliğine etki eden faktörlerin değerlendirilmesi üzerine ampirik bir çalışma. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Bilgili, B., Güllülü, U., Ünal, S., & Gödekmerdan, L. (2008). Sigorta hizmetlerinde tüketici temelli marka değeri yaratılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (2), 19-53.
  • Blythe, J. (2001), (Çev. Yavuz Odabaşı). Pazarlama ilkeleri. İstanbul, Bilim Teknik Yayınevi.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şehmus Kuyanay Bu kişi benim 0000-0003-2928-2120

Hatice Aydın 0000-0002-5581-7216

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2021
Kabul Tarihi 5 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Kuyanay, Ş., & Aydın, H. (2022). LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi, 10(2), 58-86. https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438
AMA Kuyanay Ş, Aydın H. LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. Aralık 2022;10(2):58-86. doi:10.14514/beykozad.1051438
Chicago Kuyanay, Şehmus, ve Hatice Aydın. “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2022): 58-86. https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438.
EndNote Kuyanay Ş, Aydın H (01 Aralık 2022) LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi 10 2 58–86.
IEEE Ş. Kuyanay ve H. Aydın, “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”, Beykoz Akademi Dergisi, c. 10, sy. 2, ss. 58–86, 2022, doi: 10.14514/beykozad.1051438.
ISNAD Kuyanay, Şehmus - Aydın, Hatice. “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi 10/2 (Aralık 2022), 58-86. https://doi.org/10.14514/beykozad.1051438.
JAMA Kuyanay Ş, Aydın H. LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;10:58–86.
MLA Kuyanay, Şehmus ve Hatice Aydın. “LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Beykoz Akademi Dergisi, c. 10, sy. 2, 2022, ss. 58-86, doi:10.14514/beykozad.1051438.
Vancouver Kuyanay Ş, Aydın H. LOJİSTİK HİZMET KALİTESİNİN MARKA DEĞERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beykoz Akademi Dergisi. 2022;10(2):58-86.