Günümüzde aileler sık sık seyahat etmekte ve otellerde konaklamaktadır. Ebeveynler çocuklarıyla birlikte otellerde kaldıklarında, çocuklarının güvenli bir ortamda olmalarını, keyifli vakit geçirmelerini, yaşları ile ilgili eğlenceli aktivitelere katılmalarını istemektedirler. Aileler, tatillerinde çocukların beslenme, konfor ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırlar. Günümüzde tüketici ihtiyaçlarına paralel olarak birçok otel kendilerini 'çocuk dostu' olarak sınıflandırılmaktadır. Çocuk dostu otelleri tercih eden aileler sorunlarla karşılaşabilmekte ve bazıları kötü zamanlar geçirebilmektedir. Teknolojideki gelişmeler ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar kötü otel deneyimlerini ve şikayetlerini sadece aileleri ve yakın arkadaşlarıyla değil aynı zamanda internet üzerinden de paylaşmaktadırlar. Bu husustan hareketle araştırma, çocuk dostu otellerde konaklayan ailelerin tüketici şikayetlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu makalenin araştırma metodolojisi nitel bir çalışmadır. Çalışmadaki veriler sikayetvar.com web sitesinden toplanmıştır. Bu web sitesinde çocuk dostu otellerle ilgili 78 şikayet bulunmaktadır. İlgili web sitesinden toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları ilgili literatür dikkate alınarak tartışılmıştır. Bulgulara göre bebek ve erken yaşta çocuğu olan turistler uyku, beslenme ve güvenlik sorunlarıyla karşı karşıya kalmaktadır. Daha büyük yaşta çocuğu olan turistler ise, havuz, su kaydırağı, oyun alanı & çocuk kulübü ve su sporları ile ilgili sorunlarla karşılaşmaktadır. Çalışmanın sonuç bölümünde oteller için öneriler ve önerilerde bulunulmuştur.
Today families travel often and stay at hotels. When parents stay at hotels with their children, they want their children to be in safe environment, enjoy their time, participating in joyful activities related to their age. Families look for satisfying children’s feeding, comfort, and safety needs in their holiday. Parallel with the trends and consumer needs today many hotels are classified themselves as ‘child friendly’. Families who prefer child friendly hotels may encounter come problems and some have experienced bad time. With developments in technology and widespread usage of internet people share their bad hotel experiences and complaints not only with families and close friends but also, they share them on internet. Considering this issue, the research aims to investigate consumer complaints of families who staying in child friendly hotels. The research methodology of this paper is a qualitative study. The data has gathered from sikayetvar.com website. In this web site there are 78 complaints about child friendly hotels. The data is gathered from relevant web site analyzed with a content analysis. Research findings are discussed considering relevant literature. According to findings, tourists having baby & early age children struggle with sleep, feeding and security problems. Tourists with older age children face with problems about pool, waterslide, game area & kids club and water sports. In the conclusion recommendations and suggestions are made for hotels.
Child-Friendly Tourism Family Tourism Child-Friendly Hotel Tourist Complaints Child Tourists
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | July 16, 2021 |
Acceptance Date | May 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Beykoz Akademi Dergisi 2022 Özel Sayı |