Günümüzde, artan nüfus ve değişen ihtiyaçlar doğrultusunda firma sayıları giderek artmakta ve firmalar büyümektedir. Bu bağlamda, aynı alanda faaliyet gösteren birçok firma ortaya çıkmakta, bu nedenle firmaların rekabet kabiliyetini artırması gerekmektedir. Bir firma için mevcut müşterinin elde tutulmasına odaklanmak, yeni müşteri kazanmaktan daha maliyetli olmaktadır. Bir müşterinin kaybedilmemesi için en önemli unsurlardan birisi müşteri ilişkileri yönetiminin bir alt dalı olan müşteri şikâyetlerinin iyi bir şekilde yönetilmesinden geçmektedir. Teknolojide meydana gelen gelişmeler doğrultusunda, birçok alanda olduğu gibi müşteri şikâyeti yönetiminde de teknolojiden sıklıkla faydalanılmaktadır ancak bu durum henüz istenilen seviyelere ulaşmamıştır. Bu çalışmada müşteri şikâyeti yönetimi alanına katkı sağlamak için derin öğrenmeden faydalanan özgün modeller geliştirilmiştir. Bu kapsamda, evrişimsel sinir ağı katmanı kullanılarak müşteri yorumlarının hangi şikâyet türünü ilgilendirdiğini tahmin eden bir model geliştirilmiştir. Finans alanındaki bir veri seti kullanılarak analiz edilen modelin hiper-parametreleri Bayesian optimizasyon yöntemi kullanılarak optimize edilmiştir. Farklı derinliklerde geliştirilen modellerle %85.83’lere ulaşan doğruluk oranı elde edilmiştir. Literatürde benzer veri seti ile yapılan çalışmalar incelendiğinde önerilen modelin, diğer çalışmalara göre üstün olduğu gözlemlenmiştir.
Nowadays, the number of companies is increasing, and companies are growing in line with the increasing population and changing needs. In this context, many companies operating in the same field emerge, thus companies need to enhance their competitive abilities. For a company, focusing on retaining existing customers is more cost-effective than acquiring new customers. One of the most critical elements in not losing a customer is the effective management of customer complaints, which is a sub-branch of customer relationship management. With the advancements in technology, automated systems are frequently used in customer complaint management, as in many areas, but it has not yet reached the desired levels. In this study, novel models using deep learning were developed to contribute to the field of customer complaint management. In this context, a model was created to predict which complaint type customer comments concern, using a convolutional neural network layer. The models were analyzed using a dataset in the field of finance, and the hyper-parameters of the models were optimized using the Bayesian optimization method. Accuracy of up to 85.83% were achieved with models developed at different depths. When compared to studies with similar datasets in the literature, it was observed that the proposed model outperformed other studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Consumer Behaviour, Marketing (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | June 25, 2024 |
Publication Date | June 27, 2024 |
Submission Date | September 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |