Bu çalışma, işletme öğrencilerinin, verilen bazı rol ve durumlarda nasıl bir etik
tavır sergilediklerini belirleme amacı ile yapılmıştır. Araştırma sonuçları, üçüncü
sınıf hariç, diğer sınıflardaki öğrencilerin işletmede bulundukları konumların etik
yargılarında anlamlı bir fark oluşturmadığını göstermiştir. Çalışmada verilen durumlara
göre sonuçlar değerlendirildiğinde ise, öğrencilerin “yönetici” konumunda
iken, “işçi” konumuna nazaran daha etik tavır sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Ayrı-
ca, işletme öğrencilerinin öğrenim düzeyi artsa bile, etik tavırlarında anlamlı bir
artışın olmadığı da görülmüştür.
Diğer ID | JA98SU62GN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Sayı: 1 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.