Sınıf yönetimi, genel olarak, belirlenen eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi için planlama, örgütleme, uygulama ve değerlendirme işlevlerine ilişkin ilke, kavram, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli olarak uygulanması ile ilgili etkinliklerdir. Sınıfta öğrenme ortamının ve yaşantılarının düzenlenmesi ve yönetilmesi, öğretmenlerin sorumluluğu olarak kabul edilmektedir. Eğitim amaçlarının gerçekleştirilebilmesi için sınıf yönetiminin en etkili öğesi öğretmendir. Bu nedenle öğretmenin sınıf yönetimi kapsamında yer alan konulardaki yetkinlik düzeyi arttıkça, öğrencilerin eğitsel çabalarını yönetebilme ve onlara liderlik edebilmesinin kolaylaşacağı düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin kendi sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak, sınıf yönetiminin çalışma alanını şu boyutlar oluşturmaktadır: Alan hâkimiyeti, amaçlı davranış, sınıf içi liderlik, planlama, sınıfta iletişim, sınıfta davranış yönetimi, etkinlik yönetimi, zaman yönetimi ve değerlendirme. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir ilinde görev yapan 305 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma bulgularına göre; öğretmenler, sınıf yönetimi becerilerine sahip olma düzeylerine ilişkin en çok “alan hâkimiyeti” en az “planlama” boyutunda yeterli olduklarını düşünmektedirler.
Classroom management involves systematically planning, organizing, applying, and evaluating certain principles, concepts, models and methods in order to attain expected educational goals. Managing and organizing the instructional environment are among the major responsibilities of a teacher. The teacher is also the most significant factor in the process of realizing educational goals. As the teacher becomes more efficient in classroom management skills, he/she also becomes a better leader and manager of students’ learning efforts. The major aim of this study is to determine what teachers think about their own classroom management skills. In this study the following skills constitute classroom management: ‘field mastery’, ‘target behaviour’, ‘in-class leadership’, ‘planning’, ‘in-class communication’, ‘inappropriate behaviour management’, ‘activity management’, time management’ and ‘evaluation’. The research has been carried out on a sample group of 305 teachers working in Eskişehir. The study has revealed that teachers find themselves most effective in ‘field mastery’ and least effective in ‘planning’.
Other ID | JA75TZ37KC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008, Volume , Issue 44 |
Bibtex | @ { bilig267752, journal = {Bilig}, issn = {1301-0549}, address = {}, publisher = {Khoja Akhmet Yassawi International Kazakh-Turkish University}, year = {2008}, number = {44}, pages = {123 - 142}, title = {Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Çubukçu, Zühal and Girmen, Pınar} } |
APA | Çubukçu, Z. & Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri . Bilig , (44) , 123-142 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/bilig/issue/25368/267752 |
MLA | Çubukçu, Z. , Girmen, P. "Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri" . Bilig (2008 ): 123-142 <https://dergipark.org.tr/en/pub/bilig/issue/25368/267752> |
Chicago | Çubukçu, Z. , Girmen, P. "Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri". Bilig (2008 ): 123-142 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri AU - Zühal Çubukçu , Pınar Girmen Y1 - 2008 PY - 2008 N1 - DO - T2 - Bilig JF - Journal JO - JOR SP - 123 EP - 142 VL - IS - 44 SN - 1301-0549- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Bilig Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri %A Zühal Çubukçu , Pınar Girmen %T Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri %D 2008 %J Bilig %P 1301-0549- %V %N 44 %R %U |
ISNAD | Çubukçu, Zühal , Girmen, Pınar . "Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri". Bilig / 44 (June 2008): 123-142 . |
AMA | Çubukçu Z. , Girmen P. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri. Bilig. 2008; (44): 123-142. |
Vancouver | Çubukçu Z. , Girmen P. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri. Bilig. 2008; (44): 123-142. |
IEEE | Z. Çubukçu and P. Girmen , "Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşleri", Bilig, no. 44, pp. 123-142, Jun. 2008 |
Ahmet Yesevi University Board of Trustees