Değer öğretimi konusunda son yıllarda dünyada ve
özelde ise Türkiye’de değerlere ve değer öğretimine yapılan vurgu ön plana
çıkmıştır. Okul, öğrencilerin farklı gelişim alanlarında olduğu kadar ahlaklı
bireyler olarak yetişmelerinde de önemli bir kurumdur. Bu yüzden öğrencilerin
değerleri kazanması ve onların ahlaki gelişimlerini sağlıklı bir şekilde
gerçekleştirilmeleri noktasında okullardan da katkı beklenmektedir. Bu konudan
hareketle diğer derslerle birlikte İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgi dersi
öğretim programında değer öğretimine yer verilmiştir. Bu çalışmanın amacı,
araştırmamıza katılan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi
öğretmenlerinin değer öğretiminde benimsedikleri sınıf yönetimi yaklaşımını
ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya
katılım gönüllülük esasına dayalıdır ve bu çerçevede 24 tane
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeniyle görüşmeler ve söz
konusu öğretmenlerin derslerinde gözlemler yapılmıştır. Bu araştırmada mevcut
problemin derinlemesine ve ayrıntılı bir şekilde anlaşılabilmesi için sadece
mülakat verilerinin yeterli olmayacağı düşüncesiyle nitel veri toplama
tekniklerinden biri olan gözlem de kullanılmıştır. Elde edilen veriler
“betimsel analiz” tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Son olarak betimlenen
veriler, literatür ışığında değerlendirilmiştir. Araştırmamızda öğretmenlerin
büyük çoğunluğunun, tepkisel sınıf yönetimi yaklaşımına göre hareket ettikleri
sonucuna ulaşılmıştır.
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi değerler eğitimi sınıf yönetimi öğretmenler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |