Sahabenin Kur’an’ı anlama sorunları hakkında
kaynaklarda parçalar halinde bilgiler bulunmaktadır. Yine onların hangi
ayetleri anlamadığına dair bilgilere de bazı araştırmalarda rastlanmaktadır.
Fakat bu hususlar topluca bir çalışmada değerlendirilmemiştir. Bu nedenle bu
makale araştırması yapılmaktadır. Bu çalışma
tefsir ve diğer bazı kaynaklarda geçen rivayetlerden hareketle ortaya
konacaktır. Rivayetlere göre sahabenin anlamadığı ayetler ve onların anlayamama
nedenleri tespit edilecek ve bunlar üzerinde değerlendirme yapılacaktır.
Ayetler değerlendirilirken Mushaf’taki sırası esas alınacaktır. Çeşitli
etkenlerle sahabe tefsirde önemli bir konuma yükselmiştir. Bununla birlikte
onlar, anlamı kapalı geldiği için bazı ayetleri anlamakta zorluk çekmişlerdir. Böyle
bir durumla karşılaştıklarında Hz. Muhammed’e (a.s.) ve yanındakilere sormaktan
çekinmemişlerdir. Bazı rivayetlerde -bu rivayetler sahih ise- Peygamberimizin
de birkaç ayeti anlamadığı ve Cebrail’e sorduğu anlatılmaktadır. Ayetlerdeki
kapalılık durumu genel olarak lafzın anlamsal yapısından, gramerden ve
rivayetlerden kaynaklanmaktadır. Sahabe de benzeri nedenlerden dolayı çeşitli
ayetleri bazen anlamamış bazen de yanlış anlamışlardır. Yanlış anlamaları bazen
onların arasında sorun da çıkarmıştır. Ancak bu şekilde olan ayetlerin oranı
sonraki nesillere göre çok azdır. Çünkü onlar vahyin ilk muhatapları
olmalarından dolayı tefsirde önemli avantajlar elde etmişlerdir. Bu
avantajlarına bağlı olarak tefsir mahiyetindeki açıklamalarını sonraki
nesillere nakletmişlerdir. Onları takip eden nesiller de bundan istifade
etmişlerdir. Böylece bir gelenek olarak sahabe tefsirinden yararlanma ilkesi
tefsirin önemli bir kabulü haline gelmiştir.
There are
pieces of information in sources about the Qur'anic understanding problems of
the Companions of the Prophet Muhammad. Again in some studies, there is
information about which verses they do not understand. However, these issues
have not been evaluated in a study within the framework of integrity.
Therefore, this article is being researched. This work will be done from the
narrations in the tafsir and some other sources. The verses that the Companions
of the Prophet Muhammad do not understand and the reasons they do not
understand will be determined and these will be evaluated. When evaluating the
verses, the order in Mushaf is based. Companions of Prophet Muhammed (a.s.)
with various factors increased to an important position in tafsir. However,
they had difficulty understanding some verses because it meant that it was incomprehensible.
They did not hesitate to ask to Prophet
Muhammed (a.s.) and his
followers when they faced such a situation. In some narrations - if these
narrations are true - it is explained that our Prophet did not understand a few
verses and asked him about Gabriel. Meaning closeness in general is due to
semantic structure of grammar and narrations. Their misunderstanding has
sometimes caused problems between them. The Companions did not understand and
sometimes misunderstood various verses for similar reasons; however, the
proportion of verses in this way is very small compared to the next
generations. Because they were the first interlocutors of revelation. For this
reason, they have gained significant advantages in tafsir. Based on these
advantages, they narrated their commentaries on the next generations. The
generations who followed them also benefited. Thus, as a tradition, the
principle of benefiting from the Companions has become an important acceptance
of the commentary.
Tafsir Quran The Companions of the Prophet Muhammad İşqâl Verse
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2019 Sayı: 38 |