Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı ve sürekli gelişimi, insanların yaşamlarında pek çok değişikliği ve beraberinde yeniliği getirmiştir. Teknoloji her alanda çok hızlı gelişmekle birlikte, en önemli değişikliğin internetin de etkisiyle iletişimde ve iletişim cihazlarında olduğu söylenebilir. Eskiden kullanılan masaüstü telefonlar yerlerini cep telefonlarına bırakmış olup, gelişen teknoloji sayesinde de internetin cep telefonlarında kullanılmasıyla birlikte e-posta gönderme ve alma, televizyon izleme, müzik dinleme, video çekme, sosyal medya kullanımı gibi birçok işlevin bu akıllı cihazlar üzerinden gerçekleştirilebilmesi mümkün hale gelmiştir ve günlük yaşamın bir parçası olmuştur. İletişimde ve iletişim cihazlarında yaşanan bu gelişmeler çeşitli sosyal medya platformlarının ortaya çıkmasına vesile olmuştur. Ekonominin dijitalleşmesi ile beraber sosyal medya platformlarının her gün sayısız kişi tarafından ziyaret edilmesi bu platformları hem kişilerin bireysel kabiliyetlerini gösterebilmek adına hem de işletmelerin ürünlerinin tanıtılması adına önemli bir merkez konumuna getirmiştir. Bu bağlamda, bu çalışmada öncelikle sosyal medya ve sosyal medya platformu kavramları aktarılmış, akabinde bu platformlar üzerinde bireysel kabiliyetleri çerçevesinde içerik üretmek suretiyle veya işletmelerin ürünlerini tanıtmak suretiyle gelir elde eden sosyal medya fenomenlerinin son yasal düzenlemeler çerçevesinde vergilendirilmesi hakkında değerlendirme yapılarak tartışılmıştır.
Sosyal Medya Sosyal Medya Platformu Sosyal Medya Fenomeni Sosyal Medya Fenomenlerinin Vergilendirilmesi
The rapid and continuous development of information and communication technologies has brought about many changes and innovations in people's lives. Although technology is developing very rapidly in every field, it can be said that the most important change is in communication and communication devices with the effect of the internet. The desktop phones used in the past have been replaced by mobile phones, and thanks to the developing technology, it has become possible to perform many functions such as sending and receiving e-mails, watching television, listening to music, shooting videos, and using social media through these smart devices by using the internet on mobile phones, and it has become a part of daily life. These developments in communication and communication devices have led to the emergence of various social media platforms. Along with the digital economy, the fact that social media platforms are visited by countless people every day has made these platforms an important center both for individuals to show their individual abilities and for businesses to promote their products. In this context, in this study, firstly, the concepts of social media and social media platforms are explained, and then the taxation of social media influencers who generate income by producing content on these platforms within the framework of their individual abilities or by promoting the products of businesses is evaluated and discussed within the framework of the latest legal regulations.
Social Media Social Media Platform Social Media Influencer Taxation of Social Media Influencers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |