Bu çalışmanın amacı, fizyoterapi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyi ile egzersize dair inanç düzeyleri ve egzersiz yapmaya engel olarak algıladıkları durumlar arasındaki ilişkiyi incelemekti. Tanımlayıcı tipteki çalışmamıza fiziksel aktivite yapmasına engel bir durumu olmayan 173 fizyoterapi öğrencisi (56 erkek, 117 kız) dahil edildi. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek amacıyla Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği Uzun Formu kullanıldı. Egzersize dair sağlık inançları Egzersiz Sağlık İnanç Modeli Ölçeği ile, egzersiz engel algıları Fiziksel Aktivite Engelleri Ölçeği ile değerlendirildi. Çalışmanın sonucunda fizyoterapi öğrencilerinin %60,7’sinin minimum aktif olduğu belirlendi. Fiziksel Aktivite Engelleri Ölçeği skorları incelendiğinde ortalama puanının yüksek (77,39±26,20) olduğu saptandı. Katılımcların Egzersiz Sağlık İnanç Modeli Ölçeği puanlarının yüksek olduğu ve egzersizin sağlık üzerindeki etkilerine dair olumlu inançlara sahip oldukları belirlendi. Fiziksel Aktivite Engelleri Ölçeği puanları ve Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği puanları arasındaki ilişki negatif ve orta düzeydeydi (r=-0,682, p<0,01).Egzersiz Sağlık İnanç Modeli Ölçeği ile Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği puanları arasında orta düzeyli pozitif ilişki olduğu r=0,725,p<0,01) belirlendi. Bu çalışma sonuçları, fizyoterapi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin egzersize engel olarak gördükleri durumlar arttıkça azaldığını; egzersize dair sağlık inançları arttıkça fiziksel aktivite düzeylerinin arttığını göstermektedir. Öğrencilerin cesaretlendirilmesi, egzersiz ve spor alanlarının geliştirilip her öğrencinin kullanabileceği maliyete düşürülmesi, fiziksel aktivite düzeylerinin arttırılmasına yardımcı olabilir.
Çalışmamaızın etik izni Batman Üniversitesi'nden alınmıştır. Çalışma gönüllülük esasına dayalıdır.
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physiotherapy |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | August 26, 2024 |
Publication Date | August 27, 2024 |
Submission Date | May 9, 2024 |
Acceptance Date | July 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |