Bu kesitsel çalışma, ağız sağlığı ve diş protez teknolojisi öğrencilerinin empati düzeylerini ve bakış açılarını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, Bingöl Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ağız Diş Sağlığı ve Diş Protez Teknolojisi Bölümü'nde klinik eğitime başlayan ikinci sınıf öğrencileri arasında yapılan bir anket çalışması olarak tasarlanmıştır. Empati düzeylerini ölçmek için hekim empati ölçeğinin JSPE-HP versiyonu kullanılmıştır. Bu çalışmaya %58,5'i diş protez teknolojisi ve %41,5'i ağız diş sağlığı öğrencisi olmak üzere toplam 53 öğrenci katılmıştır. Tüm katılımcılar için genel ortalama JSPE-HP puanı 74.49±9.55 olarak bulunmuştur. Kız öğrencilerin empati puan ortalaması erkek öğrencilerden daha yüksek olmasına rağmen, istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p=0.293). Bu çalışma, JSPE-HP ölçeğinin meslek yüksekokulu öğrencileri arasında güvenilir ve geçerli bir empati ölçümü sağladığını ve bu ölçüme dayalı olarak perspektif alma becerisinde bir fark olmadığını göstermektedir. Bu sonuçlar, empati becerilerinin geliştirilmesine klinik ve teorik eğitimin eklenmesi gerektiğini düşündürmektedir.
Empati Jefferson Hekim Empatisi Ölçeği Perspektif Alma Şefkatli Bakım İletişim Hasta Merkezli Sağlık Bakımı
This cross-sectional study aimed to evaluate empathy levels and perspectives of oral health and dental prosthetic technology students. The study was designed as a survey conducted among second-year students who started clinical education in the Department of Oral Health and Dental Prosthetics Technology at Bingol University Health Services Vocational School. The JSPE-HP version of the physician empathy scale was used to measure empathy levels. A total of 53 students participated in this study, of which 58.5% were dental prosthetic technology students and 41.5% were Oral Health students. The overall average JSPE-HP score for all participants was found to be 74.49±9.55. Although the average empathy score of the female students was higher than that of the male students, no statistically significant difference was found (p=0.293). This study shows that the JSPE-HP scale provides a reliable and valid measure of empathy among vocational school students, and there is no difference in perspective-taking ability based on this measurement. These results suggest that clinical and theoretical education should be added to the development of empathy skills.
Empathy Jefferson Scale of Physician Empathy Perspective-Taking Compassionate Care Communication Patient-Centered Health Care
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Geleneksel, Tamamlayıcı ve Bütünleştirici Tıp (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 2 |