Bu makalede kelamî açıdan doğal kötülük inceleme konusu
yapılacaktır. Kelamcılar, bu problemin çözümü sadedinde farklı görüşler
ileri sürmüşlerdir. Eş’ariyye ve M’aturidiyye “doğal kötülüklerin ve
elemlerin” Allah’ın fiillerinden kaynaklandığı görüşünde birleşirler.
Eş’ariyye’ye göre Allah’ın kullarına verdiği elemler, iyidir ve insanın
yararınadır. Fakat Mutezile, bazı şer ve elemleri Allah yaratır,
bazılarının da insan tarafından yapılmasına izin verir der. Ancak,
her kötülük ve acı, nice iyilik ve faydanın ortaya çıkmasına vesiledir.
Allah’ın fiillerinde hadsiz hikmet ve maslahatlar vardır. Dolayısıyla,
doğal şer ve elemler, gerçekliğin izafi görünümlerinden yalnızca
biridir ve o gerçeklikte nice lütuf ve iyilikler saklıdır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.