Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN

Year 2019, Volume 9, Issue 1, 43 - 64, 29.06.2019
https://doi.org/10.20493/birtop.565485

Abstract

Bu çalışmada günümüzde önemli bir yere sahip olan, görsel işitsel medya aracı televizyonda ve internet ortamında son yıllarda yaygınlaşan reklam okyanusunda yer alan ve geniş kitlelere hitap eden ‘’Coca Cola Reklamlarında Ramazan’’ konusu ele alınarak izleyiciler tarafından nasıl alımlandığını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu reklamların hedef kitle üzerindeki egemen yaklaşımı incelenmektedir. Çalışma da niteliksel araştırma yöntemi alımlama analizi tekniği kullanılmıştır. Farklı sosyo-demografik özelliklere sahip 8 kişi ile yapılan görüşmeler gözlem tekniği ile de desteklenerek gerçekleştirilen çalışmada izleyici yorumları mercek altına alınmıştır. Çalışmada, izleyicilerin iletilere karşı oldukça duyarlı olduğu tespit edilmiştir. Sosyo-demografik ve kültürel değişkenlerin sunulan içeriğe yönelik direnç açısından farklılık gösterdiği elde edilen bulgular arasındadır. Küresel bir markanın yerel dinamik ve değerler ile kitle iletişim araçları üzerinden nasıl yoğunlaştığı ve özdeşleşmede güçlendiği tespit edilmiştir.

References

  • Akıner, N. & Küngerü, A.(2012) Küresel Hegemonik İdeolojinin Popüler Tektipleştirme Pratiklerine Bir Örnek: Selfie. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Berman, M. (2016). Katı Olan Herşey Buharlaşıyor (18. b.). (Ü. Altuğ, & B. Peker, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bülbül, K. (2007). Küreselleşme, Kültür, Medeniyet (2. b.). Ankara: Orient Yayınları.
  • Ekin, C. (2011). Denizden Yükselen Küresel Hegemonya. İstanbul: Dönence Basım ve Yayın.
  • Gökten, Y. S. (2013). Hegemonya İlişkilerinin Dünü, Bugünü ve Geleceği. Ankara: NotaBene Yayınları.
  • İmamoğlu, T. (2013). Modern Batı Düşüncesinin Felsefi Temelleri. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Kentel, F. (2012). Yeni Bir dil Yeni Bir Toplum. İstanbul: Bilsam Yayınları.
  • Kırdar, Y. (2012). Postmodern Pazarlaam ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Kitapsal Yayın.
  • Lefebvre, H. (2012). Gündelik Hayatın Eleştiris I. (I. Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Lundby, K., & Helge, R. (1991). Medya Kültürü Aracılığıyla Modernliğin Yorumlanışı. K. Lundby, & R. Helge içinde, Medya-Kültür-İletişim (N. Gürkan, Çev., s. 4-28). İstanbul: Oslo Yayınları.
  • Maalouf, A. (2016). Ölümcül Kimlikler (42. b.). (A. Bora, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Postman, N. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence. (O. Akınhay, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1999). Küreselleşme Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Ü. H. Yolsal, Çev.) Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Serdar, K. (2004). Küresel Medya ve Küresel Değişim. İstanbul: Naos Yayıncılık.
  • Şener, B. (2014). Uluslararası İlişkilerde Hegemonya Olgusu Ve ABD Hegemonyasının Siyasal Ve Kültürel Kaynağı: “Amerikan İstisnacılığı” Ya Da “Açık/Kaçınılmaz Yazgı”. The Journal of Academic Social Science Studies (26), 411. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot yayınları.
  • https://www.turkedebiyati.org/modernizmi-esas-alan-anlayis-ve-postmodernizm/ Erişim Tarihi: 25.11.2017
  • Çetişli, İ. (2013) Batı Edebiyatında Akımlar https://www.turkedebiyati.org/modernizm_post_modernizm.html Erişim Tarihi: 25.11.2017

Year 2019, Volume 9, Issue 1, 43 - 64, 29.06.2019
https://doi.org/10.20493/birtop.565485

Abstract

References

  • Akıner, N. & Küngerü, A.(2012) Küresel Hegemonik İdeolojinin Popüler Tektipleştirme Pratiklerine Bir Örnek: Selfie. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Berman, M. (2016). Katı Olan Herşey Buharlaşıyor (18. b.). (Ü. Altuğ, & B. Peker, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bülbül, K. (2007). Küreselleşme, Kültür, Medeniyet (2. b.). Ankara: Orient Yayınları.
  • Ekin, C. (2011). Denizden Yükselen Küresel Hegemonya. İstanbul: Dönence Basım ve Yayın.
  • Gökten, Y. S. (2013). Hegemonya İlişkilerinin Dünü, Bugünü ve Geleceği. Ankara: NotaBene Yayınları.
  • İmamoğlu, T. (2013). Modern Batı Düşüncesinin Felsefi Temelleri. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Kentel, F. (2012). Yeni Bir dil Yeni Bir Toplum. İstanbul: Bilsam Yayınları.
  • Kırdar, Y. (2012). Postmodern Pazarlaam ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Kitapsal Yayın.
  • Lefebvre, H. (2012). Gündelik Hayatın Eleştiris I. (I. Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Lundby, K., & Helge, R. (1991). Medya Kültürü Aracılığıyla Modernliğin Yorumlanışı. K. Lundby, & R. Helge içinde, Medya-Kültür-İletişim (N. Gürkan, Çev., s. 4-28). İstanbul: Oslo Yayınları.
  • Maalouf, A. (2016). Ölümcül Kimlikler (42. b.). (A. Bora, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Postman, N. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence. (O. Akınhay, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1999). Küreselleşme Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Ü. H. Yolsal, Çev.) Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Serdar, K. (2004). Küresel Medya ve Küresel Değişim. İstanbul: Naos Yayıncılık.
  • Şener, B. (2014). Uluslararası İlişkilerde Hegemonya Olgusu Ve ABD Hegemonyasının Siyasal Ve Kültürel Kaynağı: “Amerikan İstisnacılığı” Ya Da “Açık/Kaçınılmaz Yazgı”. The Journal of Academic Social Science Studies (26), 411. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot yayınları.
  • https://www.turkedebiyati.org/modernizmi-esas-alan-anlayis-ve-postmodernizm/ Erişim Tarihi: 25.11.2017
  • Çetişli, İ. (2013) Batı Edebiyatında Akımlar https://www.turkedebiyati.org/modernizm_post_modernizm.html Erişim Tarihi: 25.11.2017

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Barış YILMAZ> (Primary Author)
INONU UNIVERSITY
0000-0003-0928-2481
Türkiye


Mehmet BABACAN>
INONU UNIVERSITY
0000-0003-0928-2481
Türkiye

Publication Date June 29, 2019
Application Date May 15, 2019
Acceptance Date June 14, 2019
Published in Issue Year 2019, Volume 9, Issue 1

Cite

Bibtex @research article { birtop565485, journal = {Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {2146-4634}, eissn = {2148-2071}, address = {}, publisher = {Bilgi Yolu Eğitim Kültür ve Sosyal Araştırmalar Merkezi: BİLSAM}, year = {2019}, volume = {9}, number = {1}, pages = {43 - 64}, doi = {10.20493/birtop.565485}, title = {EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN}, key = {cite}, author = {Yılmaz, Mehmet Barış and Babacan, Mehmet} }
APA Yılmaz, M. B. & Babacan, M. (2019). EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN . Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi , 9 (1) , 43-64 . DOI: 10.20493/birtop.565485
MLA Yılmaz, M. B. , Babacan, M. "EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN" . Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 9 (2019 ): 43-64 <https://dergipark.org.tr/en/pub/birtop/issue/46566/565485>
Chicago Yılmaz, M. B. , Babacan, M. "EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN". Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 9 (2019 ): 43-64
RIS TY - JOUR T1 - EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN AU - Mehmet BarışYılmaz, MehmetBabacan Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.20493/birtop.565485 DO - 10.20493/birtop.565485 T2 - Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 43 EP - 64 VL - 9 IS - 1 SN - 2146-4634-2148-2071 M3 - doi: 10.20493/birtop.565485 UR - https://doi.org/10.20493/birtop.565485 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Individual and Society Journal of Social Science EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN %A Mehmet Barış Yılmaz , Mehmet Babacan %T EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN %D 2019 %J Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi %P 2146-4634-2148-2071 %V 9 %N 1 %R doi: 10.20493/birtop.565485 %U 10.20493/birtop.565485
ISNAD Yılmaz, Mehmet Barış , Babacan, Mehmet . "EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN". Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 9 / 1 (June 2019): 43-64 . https://doi.org/10.20493/birtop.565485
AMA Yılmaz M. B. , Babacan M. EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 9(1): 43-64.
Vancouver Yılmaz M. B. , Babacan M. EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 9(1): 43-64.
IEEE M. B. Yılmaz and M. Babacan , "EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN", Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 43-64, Jun. 2019, doi:10.20493/birtop.565485

BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.

Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.

Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.

Dergimizin makale kabul tarihleri; haziran sayısı için 30 nisan, aralık sayısı için ise 30 ekim şeklindedir.