Research Article
BibTex RIS Cite

EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN

Year 2019, Volume: 9 Issue: 1, 43 - 64, 29.06.2019
https://doi.org/10.20493/birtop.565485

Abstract



Bu
çalışmada günümüzde önemli bir yere sahip olan, görsel işitsel medya aracı
televizyonda ve internet ortamında son yıllarda yaygınlaşan reklam okyanusunda
yer alan ve geniş kitlelere hitap eden ‘’Coca
Cola Reklamlarında Ramazan’’
konusu ele alınarak izleyiciler tarafından
nasıl alımlandığını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu reklamların hedef kitle
üzerindeki egemen yaklaşımı incelenmektedir. Çalışma da niteliksel araştırma
yöntemi alımlama analizi tekniği kullanılmıştır. Farklı sosyo-demografik
özelliklere sahip 8 kişi ile yapılan görüşmeler gözlem tekniği ile de
desteklenerek gerçekleştirilen çalışmada izleyici yorumları mercek altına
alınmıştır. Çalışmada, izleyicilerin iletilere karşı oldukça duyarlı olduğu
tespit edilmiştir. Sosyo-demografik ve kültürel değişkenlerin sunulan içeriğe
yönelik direnç açısından farklılık gösterdiği elde edilen bulgular arasındadır.
Küresel bir markanın yerel dinamik ve değerler ile kitle iletişim araçları
üzerinden nasıl yoğunlaştığı ve özdeşleşmede güçlendiği tespit edilmiştir.



References

  • Akıner, N. & Küngerü, A.(2012) Küresel Hegemonik İdeolojinin Popüler Tektipleştirme Pratiklerine Bir Örnek: Selfie. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Berman, M. (2016). Katı Olan Herşey Buharlaşıyor (18. b.). (Ü. Altuğ, & B. Peker, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bülbül, K. (2007). Küreselleşme, Kültür, Medeniyet (2. b.). Ankara: Orient Yayınları.
  • Ekin, C. (2011). Denizden Yükselen Küresel Hegemonya. İstanbul: Dönence Basım ve Yayın.
  • Gökten, Y. S. (2013). Hegemonya İlişkilerinin Dünü, Bugünü ve Geleceği. Ankara: NotaBene Yayınları.
  • İmamoğlu, T. (2013). Modern Batı Düşüncesinin Felsefi Temelleri. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Kentel, F. (2012). Yeni Bir dil Yeni Bir Toplum. İstanbul: Bilsam Yayınları.
  • Kırdar, Y. (2012). Postmodern Pazarlaam ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Kitapsal Yayın.
  • Lefebvre, H. (2012). Gündelik Hayatın Eleştiris I. (I. Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Lundby, K., & Helge, R. (1991). Medya Kültürü Aracılığıyla Modernliğin Yorumlanışı. K. Lundby, & R. Helge içinde, Medya-Kültür-İletişim (N. Gürkan, Çev., s. 4-28). İstanbul: Oslo Yayınları.
  • Maalouf, A. (2016). Ölümcül Kimlikler (42. b.). (A. Bora, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Postman, N. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence. (O. Akınhay, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1999). Küreselleşme Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Ü. H. Yolsal, Çev.) Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Serdar, K. (2004). Küresel Medya ve Küresel Değişim. İstanbul: Naos Yayıncılık.
  • Şener, B. (2014). Uluslararası İlişkilerde Hegemonya Olgusu Ve ABD Hegemonyasının Siyasal Ve Kültürel Kaynağı: “Amerikan İstisnacılığı” Ya Da “Açık/Kaçınılmaz Yazgı”. The Journal of Academic Social Science Studies (26), 411. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot yayınları.
  • https://www.turkedebiyati.org/modernizmi-esas-alan-anlayis-ve-postmodernizm/ Erişim Tarihi: 25.11.2017
  • Çetişli, İ. (2013) Batı Edebiyatında Akımlar https://www.turkedebiyati.org/modernizm_post_modernizm.html Erişim Tarihi: 25.11.2017
Year 2019, Volume: 9 Issue: 1, 43 - 64, 29.06.2019
https://doi.org/10.20493/birtop.565485

Abstract

References

  • Akıner, N. & Küngerü, A.(2012) Küresel Hegemonik İdeolojinin Popüler Tektipleştirme Pratiklerine Bir Örnek: Selfie. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Berman, M. (2016). Katı Olan Herşey Buharlaşıyor (18. b.). (Ü. Altuğ, & B. Peker, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bülbül, K. (2007). Küreselleşme, Kültür, Medeniyet (2. b.). Ankara: Orient Yayınları.
  • Ekin, C. (2011). Denizden Yükselen Küresel Hegemonya. İstanbul: Dönence Basım ve Yayın.
  • Gökten, Y. S. (2013). Hegemonya İlişkilerinin Dünü, Bugünü ve Geleceği. Ankara: NotaBene Yayınları.
  • İmamoğlu, T. (2013). Modern Batı Düşüncesinin Felsefi Temelleri. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Kentel, F. (2012). Yeni Bir dil Yeni Bir Toplum. İstanbul: Bilsam Yayınları.
  • Kırdar, Y. (2012). Postmodern Pazarlaam ve Tüketim Kültürü. İstanbul: Kitapsal Yayın.
  • Lefebvre, H. (2012). Gündelik Hayatın Eleştiris I. (I. Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Lundby, K., & Helge, R. (1991). Medya Kültürü Aracılığıyla Modernliğin Yorumlanışı. K. Lundby, & R. Helge içinde, Medya-Kültür-İletişim (N. Gürkan, Çev., s. 4-28). İstanbul: Oslo Yayınları.
  • Maalouf, A. (2016). Ölümcül Kimlikler (42. b.). (A. Bora, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Postman, N. (1994). Televizyon Öldüren Eğlence. (O. Akınhay, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Robertson, R. (1999). Küreselleşme Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. (Ü. H. Yolsal, Çev.) Ankara: Bilim Sanat Yayınları.
  • Serdar, K. (2004). Küresel Medya ve Küresel Değişim. İstanbul: Naos Yayıncılık.
  • Şener, B. (2014). Uluslararası İlişkilerde Hegemonya Olgusu Ve ABD Hegemonyasının Siyasal Ve Kültürel Kaynağı: “Amerikan İstisnacılığı” Ya Da “Açık/Kaçınılmaz Yazgı”. The Journal of Academic Social Science Studies (26), 411. Erişim Tarihi: 26.11.2017
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot yayınları.
  • https://www.turkedebiyati.org/modernizmi-esas-alan-anlayis-ve-postmodernizm/ Erişim Tarihi: 25.11.2017
  • Çetişli, İ. (2013) Batı Edebiyatında Akımlar https://www.turkedebiyati.org/modernizm_post_modernizm.html Erişim Tarihi: 25.11.2017
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Barış Yılmaz 0000-0003-0928-2481

Mehmet Babacan 0000-0003-0928-2481

Publication Date June 29, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, M. B., & Babacan, M. (2019). EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey Ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 43-64. https://doi.org/10.20493/birtop.565485
AMA Yılmaz MB, Babacan M. EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. June 2019;9(1):43-64. doi:10.20493/birtop.565485
Chicago Yılmaz, Mehmet Barış, and Mehmet Babacan. “EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN”. Birey Ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 9, no. 1 (June 2019): 43-64. https://doi.org/10.20493/birtop.565485.
EndNote Yılmaz MB, Babacan M (June 1, 2019) EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 9 1 43–64.
IEEE M. B. Yılmaz and M. Babacan, “EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN”, Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 43–64, 2019, doi: 10.20493/birtop.565485.
ISNAD Yılmaz, Mehmet Barış - Babacan, Mehmet. “EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN”. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi 9/1 (June 2019), 43-64. https://doi.org/10.20493/birtop.565485.
JAMA Yılmaz MB, Babacan M. EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;9:43–64.
MLA Yılmaz, Mehmet Barış and Mehmet Babacan. “EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN”. Birey Ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 1, 2019, pp. 43-64, doi:10.20493/birtop.565485.
Vancouver Yılmaz MB, Babacan M. EGEMEN KÜRESEL HEGEMONYADA NEOLİBERALİST VE POSTMODERN KÜLTÜR: COCA COLA REKLAMLARINDA RAMAZAN. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;9(1):43-64.

BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.

Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.

Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.