BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 4 Issue: 1, 75 - 92, 06.07.2015

Abstract

In this study that aimed to determine the profile of domestic tourists who visit Suphan Mountain; data were obtained by survey between June and August 2013. The survey was carried out face-to-face and electronically. The percent, frequency and standard deviation values of data that obtained form 284 participants were calculated. In addition, chi-square analysis was performed to determine relationship between demographic characteristics and some travel information. In the study; it’s identified that climbing is occurred in July and August generally, the mountain is preferred for trekking mostly; the advice of family, friend and relative is most effective factor on travel. At the end of the study; it’s suggested to make infrastructure and superstructure investments for Suphan and to introduce Suphan both domestic and abroad effectively

References

  • Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, A. S. (2009). Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Avan, A. (2010). Konya’yı Kültürel Amaçlarla Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinin Değerlendirilmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beedie, P. ve Hudson, S. (2003). “Emergence of Mountain-Based Adventure Tourism”, Annals of Tuorism Research, 30 (3), s.625-643.
  • Bülten13 (2008). Süphan Dağı, 43 (4), Eylül-Ekim- Kaasım-Aralık (Özel Sayı) 2008, s. 8-11.
  • Ceylan, S. ve Demirkaya, H. (2007). “Davraz Dağı'nın Turizm Potansiyeli ve Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (13), s. 27-43.
  • Çevirgen, A. (2004). “Edremit Yöresinde Ekoturizme Yönelik Bir Talep Araştırması”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), s. 45-67.
  • Doğaner, S. (1991). “Dağ Turizmine Coğrafi Bir Yaklaşım: Uludağ'da Turizm”, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, s.137-160.
  • Emir, O., Kılıç, İ. ve Temeloğlu, E. (2010). “Yerli Turistlerin Seyahat Özellikleri İle Demografik Özelliikleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), s.197-221.
  • Emir, O. ve Avan, A. (2010). “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.204-219.
  • Gee, C., Makens, J. ve Choy, L. (1994). The Travel Industry, Von Nostrand Rainhold, New York.
  • Gül, A. (2013). Süphan Dağı Hakkında Kişsel Görüşme, Türkiye Dağcılık Federasyonu Bitlis İl Temsilcisi ve Süphan Doğa Sporları Derneği Başkanı.
  • Günal, V. (2005). “Mardin İline Gelen Yerli Turistlerin Profil ve Turistik Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 3(2), s. 55-67.
  • Gürbüz, A. (2005). Kastamonu’ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 75-92.
  • Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Holden. (2000). Envinronment and Tourism, Routledge Taylor and Francis Group, London. New York.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kozak, N. (2012). Genel Turizm Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Köşker, H. (2001). Van`ın Turizm Potansiyeli ve Geliştirilebilir Turizm Çeşitleri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Lee, T. H. ve Crompton, J. (1992). “Measuring Novelty Seeking in Tourism”, Annals of Tourism Research, 19, s.732-751.
  • Mahruki, N. (1996). Bir Hayalin Peşinde, Yedi Zirveler Batı Yarı Küre ve Antartika, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Özgülbaş, O. (2011). “Van Gölü'nün Kirpiği Süphan Dağı”, Uçantürk Dergisi, Temmuz- Ağustos 2011, (531), s. 14-21.
  • Patrick, J. (2002). “ An Examination of Golf Vacationer Novelty”, Annal of Tourism Research, 29 (2), s.384-400.
  • Pırnar, İ. (2005). “İzmir İli İçin Turizmin Yeri ve Geliştirme Önerileri”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12 (1),s.47-60.
  • Somuncu, M. (2004). “Dağcılık ve Dağ Turizmindeki İkilem: Ekonomik Yarar ve Ekonomik Bedel”, Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, 2 (1), s.1- 21.
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S. ve Pomfret, G. (2003). Advanture Tourism, The New Frontier, Burlington, Butterworth-Heinemann.
  • Şenol, F. (2008). Türkiye Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ülker, İ. (1992). Dağ Turizmi, T.C. Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Walton, J. K. (2005). Histories of Tourism: Representation, İdentitiy and Conflict, Channel View Publication, Clevedon. Buffalo. Toronto. İnternet Kaynakçası
  • Ay, G. (2006). Bitlis, http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=2602307 Erişim Tarihi: 07.11.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, (2014). Dağcılık, Erişim Tarihi: 07.10.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü. (2014). Kış Sporları http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,10177/kis-sporlari-turizm- merkezlerine-iliskin-genel-bilgiler.html Erişim Tarihi: 07. 11. 2014.
  • Türkiye Dağcılık Federasyonu, (2014). Tescilli Dağcılık Kulüpleri, http://www.tdf.gov.tr/aktif-dagcilik.pdf Erişim Tarihi: 07. 08. 2014. Wikipedia Özgür Ansiklopedi, (2014). Dağcılık, http://tr.wikipedia.org/wiki/Da%C4%9Fc%C4%B1l%C4%B1k Tarihi: 07.10.2014. Erişim

SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ

Year 2015, Volume: 4 Issue: 1, 75 - 92, 06.07.2015

Abstract

Süphan Dağı’nı ziyaret eden yerli turist profilinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada; veriler, Haziran ve Temmuz 2013 aylarında anket yardımıyla toplanmıştır. Anket; yüz yüze ve elektronik ortamda gerçekleştirilmiştir. 284 katılımcıdan elde edilen verilerin yüzde, frekans ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca demografik özellikler ile bazı seyahat bilgilerinin arasındaki ilişkinin tespitine yönelik ki-kare analizi yapılmıştır. Araştırmada; tırmanışların genellikle Temmuz ve Ağustos aylarında gerçekleştiği, dağın en çok doğa yürüyüşü amacıyla tercih edildiği, ziyarette en etkili faktörün aile-dost ve akraba tavsiyesi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Süphan Dağı’nda alt ve üst yapı yatırımlarının yapılması, yurtiçi ve yurt dışında etkin olarak tanıtılması önerilmektedir.

References

  • Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, A. S. (2009). Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Avan, A. (2010). Konya’yı Kültürel Amaçlarla Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinin Değerlendirilmesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beedie, P. ve Hudson, S. (2003). “Emergence of Mountain-Based Adventure Tourism”, Annals of Tuorism Research, 30 (3), s.625-643.
  • Bülten13 (2008). Süphan Dağı, 43 (4), Eylül-Ekim- Kaasım-Aralık (Özel Sayı) 2008, s. 8-11.
  • Ceylan, S. ve Demirkaya, H. (2007). “Davraz Dağı'nın Turizm Potansiyeli ve Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (13), s. 27-43.
  • Çevirgen, A. (2004). “Edremit Yöresinde Ekoturizme Yönelik Bir Talep Araştırması”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(12), s. 45-67.
  • Doğaner, S. (1991). “Dağ Turizmine Coğrafi Bir Yaklaşım: Uludağ'da Turizm”, Coğrafya Araştırmaları Dergisi, s.137-160.
  • Emir, O., Kılıç, İ. ve Temeloğlu, E. (2010). “Yerli Turistlerin Seyahat Özellikleri İle Demografik Özelliikleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), s.197-221.
  • Emir, O. ve Avan, A. (2010). “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s.204-219.
  • Gee, C., Makens, J. ve Choy, L. (1994). The Travel Industry, Von Nostrand Rainhold, New York.
  • Gül, A. (2013). Süphan Dağı Hakkında Kişsel Görüşme, Türkiye Dağcılık Federasyonu Bitlis İl Temsilcisi ve Süphan Doğa Sporları Derneği Başkanı.
  • Günal, V. (2005). “Mardin İline Gelen Yerli Turistlerin Profil ve Turistik Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 3(2), s. 55-67.
  • Gürbüz, A. (2005). Kastamonu’ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirlemeye Yönelik Bir Uygulama. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 75-92.
  • Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Holden. (2000). Envinronment and Tourism, Routledge Taylor and Francis Group, London. New York.
  • İçöz, O. (2001). Turizm İşletmelerinde Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kozak, N. (2012). Genel Turizm Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Köşker, H. (2001). Van`ın Turizm Potansiyeli ve Geliştirilebilir Turizm Çeşitleri, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). Türkiye Turizm Stratejisi 2023 Eylem Planı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Lee, T. H. ve Crompton, J. (1992). “Measuring Novelty Seeking in Tourism”, Annals of Tourism Research, 19, s.732-751.
  • Mahruki, N. (1996). Bir Hayalin Peşinde, Yedi Zirveler Batı Yarı Küre ve Antartika, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Özgülbaş, O. (2011). “Van Gölü'nün Kirpiği Süphan Dağı”, Uçantürk Dergisi, Temmuz- Ağustos 2011, (531), s. 14-21.
  • Patrick, J. (2002). “ An Examination of Golf Vacationer Novelty”, Annal of Tourism Research, 29 (2), s.384-400.
  • Pırnar, İ. (2005). “İzmir İli İçin Turizmin Yeri ve Geliştirme Önerileri”, Celal Bayar Üniversitesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 12 (1),s.47-60.
  • Somuncu, M. (2004). “Dağcılık ve Dağ Turizmindeki İkilem: Ekonomik Yarar ve Ekonomik Bedel”, Ankara Üniversitesi Coğrafi Bilimler Dergisi, 2 (1), s.1- 21.
  • Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S. ve Pomfret, G. (2003). Advanture Tourism, The New Frontier, Burlington, Butterworth-Heinemann.
  • Şenol, F. (2008). Türkiye Turizm Coğrafyası, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Ülker, İ. (1992). Dağ Turizmi, T.C. Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Walton, J. K. (2005). Histories of Tourism: Representation, İdentitiy and Conflict, Channel View Publication, Clevedon. Buffalo. Toronto. İnternet Kaynakçası
  • Ay, G. (2006). Bitlis, http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=2602307 Erişim Tarihi: 07.11.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, (2014). Dağcılık, Erişim Tarihi: 07.10.2014.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü. (2014). Kış Sporları http://www.ktbyatirimisletmeler.gov.tr/TR,10177/kis-sporlari-turizm- merkezlerine-iliskin-genel-bilgiler.html Erişim Tarihi: 07. 11. 2014.
  • Türkiye Dağcılık Federasyonu, (2014). Tescilli Dağcılık Kulüpleri, http://www.tdf.gov.tr/aktif-dagcilik.pdf Erişim Tarihi: 07. 08. 2014. Wikipedia Özgür Ansiklopedi, (2014). Dağcılık, http://tr.wikipedia.org/wiki/Da%C4%9Fc%C4%B1l%C4%B1k Tarihi: 07.10.2014. Erişim
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hasan Köşker This is me

Mehmet Kahyaoğlu This is me

Publication Date July 6, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Köşker, H., & Kahyaoğlu, M. (2015). SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 75-92.
AMA Köşker H, Kahyaoğlu M. SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. July 2015;4(1):75-92.
Chicago Köşker, Hasan, and Mehmet Kahyaoğlu. “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, no. 1 (July 2015): 75-92.
EndNote Köşker H, Kahyaoğlu M (July 1, 2015) SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 1 75–92.
IEEE H. Köşker and M. Kahyaoğlu, “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 75–92, 2015.
ISNAD Köşker, Hasan - Kahyaoğlu, Mehmet. “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (July 2015), 75-92.
JAMA Köşker H, Kahyaoğlu M. SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4:75–92.
MLA Köşker, Hasan and Mehmet Kahyaoğlu. “SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, 2015, pp. 75-92.
Vancouver Köşker H, Kahyaoğlu M. SÜPHAN DAĞI’NI ZİYARET EDEN YERLİ TURİST PROFİLİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4(1):75-92.

downloaddownloaddownloaddownload  download  download       download     download      download download    download  download download download downloaddownload