In this study that aimed to determine the profile of domestic tourists who visit Suphan Mountain; data were obtained by survey between June and August 2013. The survey was carried out face-to-face and electronically. The percent, frequency and standard deviation values of data that obtained form 284 participants were calculated. In addition, chi-square analysis was performed to determine relationship between demographic characteristics and some travel information. In the study; it’s identified that climbing is occurred in July and August generally, the mountain is preferred for trekking mostly; the advice of family, friend and relative is most effective factor on travel. At the end of the study; it’s suggested to make infrastructure and superstructure investments for Suphan and to introduce Suphan both domestic and abroad effectively
Süphan Dağı’nı ziyaret eden yerli turist profilinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada; veriler, Haziran ve Temmuz 2013 aylarında anket yardımıyla toplanmıştır. Anket; yüz yüze ve elektronik ortamda gerçekleştirilmiştir. 284 katılımcıdan elde edilen verilerin yüzde, frekans ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca demografik özellikler ile bazı seyahat bilgilerinin arasındaki ilişkinin tespitine yönelik ki-kare analizi yapılmıştır. Araştırmada; tırmanışların genellikle Temmuz ve Ağustos aylarında gerçekleştiği, dağın en çok doğa yürüyüşü amacıyla tercih edildiği, ziyarette en etkili faktörün aile-dost ve akraba tavsiyesi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda Süphan Dağı’nda alt ve üst yapı yatırımlarının yapılması, yurtiçi ve yurt dışında etkin olarak tanıtılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 1 |