BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 4 Issue: 1, 175 - 184, 06.07.2015

Abstract

In this study, it is aimed to evaluate the internet usage of primary school age children in accordance with parental reviews. Questionnaire form was applied to collect data. In the study, data was collected from 300 parents whose children were studying in fifth grade from 12 primary and public elementary schools located in Elazığ province in 2009-2010 academic year. Questions were asked to parents about if they use internet at home, if their child uses internet outside the home, how many hours a day does their child use the internet, if they check what their child is doing on the internet and the purposes for which the child uses the internet most. According to the findings, it has been identified that most of parents noted that they use the internet at home, a small part of parents noted that their child uses the internet outside the home, parents noted in the highest rate that their child uses the internet less than 1 hour a day, most of parents noted that they check what their child is doing on the internet, parents noted in the highest rate that their child uses the internet to explore his lessons or to play the game, when parental views on the subject were analyzed for gender of the child, it has seen that girls use the internet most to explore their lessons and boys use the internet most to play games

References

  • Aktaş Arnas, Y. (2005), “3-18 Yaş Grubu Çocuk ve Gençlerin İnteraktif İletişim
  • Araçlarını Kullanma Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi ”, TOJET, Cilt 4 Sayı 4, Ekim – 2005, http://www.tojet.net/articles/449.doc
  • Canbek, G. ve Sağıroğlu, Ş., (2007) “Çocukların ve Gençlerin Bilgisayar ve İnternet
  • Güvenliği”, Politeknik Dergisi, 10 (1):33-39. Günel, A., vd., (2010), “İlköğretim Öğrencileri Arasında İnternet Kullanımının
  • İncelenmesine Yönelik Anket Çalışması”, 3. Ağ ve Bilgi Güvenliği Ulusal Sempozyumu. Johnson, G. M., (2010), “Young Children's Internet Use at Home and School:
  • Patterns and Profiles”, Journal of Early Childhood Research, 8(3): 282- 2
  • Karadağ, R., vd. (2006). “Türkiye’de İnternet Kafeler ve İlköğretim”, XI.
  • Türkiye'de İnternet Konferansı, (21-23 Aralık), TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara. Kılıçarslan, F. (2014), “Dijital Çağın Çocuklarını Nasıl Eğitmeliyiz?. http://www.bayder.com.tr/fatih-k-l-carslan/245-dijital-cag-n-cocuklar-n- nas-l-egitmeliyiz.html
  • Kırık, A. M. (2014), “Aile ve Çocuk İlişkisinde İnternetin Yeri: Nitel Bir
  • Araştırma”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:3 Sayı:1 Şubat 2014 (337-347).
  • NCES (National Center of Education Statistics), (2005), “Rates of Computer and Internet Use by Children in Nursery School and Students in
  • Kindergarten Through Twelfth Grade: 2003”, U.S. Department of
  • Education Institute of Education Sciences. http://nces.ed.gov/pubs2005/2005111.pdf
  • Odabaşı, F., vd., (2007). “Yeni Dünya: İnternet - Ailelerin Yeni Dünyadaki
  • Sorumlulukları Nelerdir?” 8. Aybastı-Kabataş Kurultayı. Shields, M. K. ve Behrman, R. E., (2000), “Children and Computer Technology:
  • Analysis and Recommendations”, The Feature of Children Journal, 10 (2): 3- Turan, S. (2008), İnternet Ağında Çocuğum (Çocuğumu İnternet ve Bilgisayarın Zararlarından Nasıl Korurum?), İzmir: Gülyurdu Yayınları.
  • Yalçın., N. (2006), “İnterneti Doğru Kullanıyor muyuz? İnternet Bağımlısı mıyız?
  • Çocuklarımız ve Gençlerimiz Risk altında mı?” 9 - 11 Şubat Pamukkale Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Kongresi IV Akademik Bilişim 2006
  • Bildiriler Kitabı, S: 585-588, Denizli.

İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2015, Volume: 4 Issue: 1, 175 - 184, 06.07.2015

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim çağındaki çocukların internet kullanımlarının ebeveyn görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu uygulanmıştır. Araştırmada, 2009 – 2010 öğretim yılında Elazığ il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarının 5. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin ebeveynlerinden 300’ünün görüşlerine başvurulmuştur. Ebeveynlere evde internet kullanılıp kullanılmadığı, çocuğun ev dışında internet kullanıp kullanmadığı, günde kaç saat internet kullandığı, internette neler yaptığını denetleyip denetlemedikleri ve çocuğun interneti en çok hangi amaçlarla kullandığına ilişkin sorular sorulmuştur.
Elde edilen bulgulara göre, ebeveynlerin çoğunun evlerinde internet kullanıldığını ifade ettiği, az bir bölümünün çocuğunun ev dışında internet kullandığını belirttiği, en yüksek oranla çocuğunun günde 1 saatten az internet kullandığını ifade ettiği, çoğunun çocuğunun internette neler yaptığını denetlediğini belirttiği, en yüksek oranla çocuğunun interneti en çok derslerini araştırmak veya oyun oynamak amacıyla kullandığını ifade ettiği, konuyla ilgili ebeveyn görüşlerinin dağılımına çocuğun cinsiyeti acısından bakıldığında da kız çocukların en çok derslerini araştırmak, erkek çocukların ise en çok oyun oynamak için interneti kullandığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Çocuk, İnternet, Ebeveynler, İlköğretim.

References

  • Aktaş Arnas, Y. (2005), “3-18 Yaş Grubu Çocuk ve Gençlerin İnteraktif İletişim
  • Araçlarını Kullanma Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi ”, TOJET, Cilt 4 Sayı 4, Ekim – 2005, http://www.tojet.net/articles/449.doc
  • Canbek, G. ve Sağıroğlu, Ş., (2007) “Çocukların ve Gençlerin Bilgisayar ve İnternet
  • Güvenliği”, Politeknik Dergisi, 10 (1):33-39. Günel, A., vd., (2010), “İlköğretim Öğrencileri Arasında İnternet Kullanımının
  • İncelenmesine Yönelik Anket Çalışması”, 3. Ağ ve Bilgi Güvenliği Ulusal Sempozyumu. Johnson, G. M., (2010), “Young Children's Internet Use at Home and School:
  • Patterns and Profiles”, Journal of Early Childhood Research, 8(3): 282- 2
  • Karadağ, R., vd. (2006). “Türkiye’de İnternet Kafeler ve İlköğretim”, XI.
  • Türkiye'de İnternet Konferansı, (21-23 Aralık), TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara. Kılıçarslan, F. (2014), “Dijital Çağın Çocuklarını Nasıl Eğitmeliyiz?. http://www.bayder.com.tr/fatih-k-l-carslan/245-dijital-cag-n-cocuklar-n- nas-l-egitmeliyiz.html
  • Kırık, A. M. (2014), “Aile ve Çocuk İlişkisinde İnternetin Yeri: Nitel Bir
  • Araştırma”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:3 Sayı:1 Şubat 2014 (337-347).
  • NCES (National Center of Education Statistics), (2005), “Rates of Computer and Internet Use by Children in Nursery School and Students in
  • Kindergarten Through Twelfth Grade: 2003”, U.S. Department of
  • Education Institute of Education Sciences. http://nces.ed.gov/pubs2005/2005111.pdf
  • Odabaşı, F., vd., (2007). “Yeni Dünya: İnternet - Ailelerin Yeni Dünyadaki
  • Sorumlulukları Nelerdir?” 8. Aybastı-Kabataş Kurultayı. Shields, M. K. ve Behrman, R. E., (2000), “Children and Computer Technology:
  • Analysis and Recommendations”, The Feature of Children Journal, 10 (2): 3- Turan, S. (2008), İnternet Ağında Çocuğum (Çocuğumu İnternet ve Bilgisayarın Zararlarından Nasıl Korurum?), İzmir: Gülyurdu Yayınları.
  • Yalçın., N. (2006), “İnterneti Doğru Kullanıyor muyuz? İnternet Bağımlısı mıyız?
  • Çocuklarımız ve Gençlerimiz Risk altında mı?” 9 - 11 Şubat Pamukkale Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Kongresi IV Akademik Bilişim 2006
  • Bildiriler Kitabı, S: 585-588, Denizli.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Burcu Gezen Şen This is me

Yelda Sevim This is me

Seda Artuç This is me

Publication Date July 6, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Gezen Şen, B., Sevim, Y., & Artuç, S. (2015). İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 175-184.
AMA Gezen Şen B, Sevim Y, Artuç S. İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. July 2015;4(1):175-184.
Chicago Gezen Şen, Burcu, Yelda Sevim, and Seda Artuç. “İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4, no. 1 (July 2015): 175-84.
EndNote Gezen Şen B, Sevim Y, Artuç S (July 1, 2015) İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 1 175–184.
IEEE B. Gezen Şen, Y. Sevim, and S. Artuç, “İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 175–184, 2015.
ISNAD Gezen Şen, Burcu et al. “İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (July 2015), 175-184.
JAMA Gezen Şen B, Sevim Y, Artuç S. İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4:175–184.
MLA Gezen Şen, Burcu et al. “İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, 2015, pp. 175-84.
Vancouver Gezen Şen B, Sevim Y, Artuç S. İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLARIN İNTERNET KULLANIMLARININ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;4(1):175-84.