Bu çalışmanın amacı, Bitlis ilindeki bir ilkokulda öğrenim gören 3.sınıf öğrencilerinin çocuk haklarına dair bir eğitim programı geliştirmeden önce ihtiyaç analizi çalışması yapmaktır. Bu çalışma, nitel araştırma türlerinden durum çalışması desenine göre yürütülmüştür. Çalışma 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın veri toplama aracı olarak Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri MAXQDA nitel veri analiz programı ile içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Öğrencilerin görüşleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit edebilmek için karşılaştırmalar yapılarak kategoriler oluşturulmuştur. Bu çalışmada ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hak kavramı ve çocuk hakları kavramı tanımı, öğrencilerin sahip olduklarını düşündükleri hakları ve öğrencilerin sahip olup kullanamadığı haklar konularında farkındalıkları belirlenmiştir. Bu çalışma sonucunda kapsamlı bir çocuk hakları eğitimine ihtiyaçları olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca çocukların hakları konusunda yetersiz bilgiye sahip olduğu ve konu ile ilgili eğitim programının tasarlanıp uygulanması önerilmektedir.
The aim of this study is to conduct a needs analysis study for 3rd grade students studying at a primary school in Bitlis before developing an education program on children's rights. This study was carried out according to the case study pattern, which is one of the qualitative research types. The study was carried out with 25 students. Semi-Structured Interview Form was used as the data collection tool of the study. The data of the study were analyzed through content analysis with the MAXQDA qualitative data analysis program. In order to determine the similarities and differences between the views of the students, comparisons were made and categories were created. In this study, primary school 3rd grade students' awareness of the concept of rights and the concept of children's rights, the rights they think they have, and the rights that students can or cannot use were determined. As a result of this study, it was revealed that they needed a comprehensive child rights education. In addition, it is recommended that children have insufficient knowledge about their rights and that a training program should be designed and implemented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 1 |