Bu çalışma, Chigozie Obioma’nın An Orchestra of Minorities (Azınlıkların Orkestrası) isimli romanında görülen postkolonyal kimlik izleklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Eser hüzünlü bir aşk hikâyesi bağlamında Nijeryalı kimliğinin postkolonyal bir çerçevede verildiği sorunsalına odaklanmaktadır. Romanın başkahramanı olan Chinonso, kanatlı hayvan çiftliğinde çalışmaktadır. Kendisinden sosyo-ekonomik olarak daha üst bir sınıftan olan Ndali isimli bir kadın ile ilişki yaşaması, Chinonso için ciddi sorunları beraberinde getirmektedir. Onun yaşadığı olumsuzlukların başlangıcının söz konusu ilişki olduğu ve bu birlikteliğin üniversite okumak için Chinonso’yu çok ağır sorunlar yaşayacağı KKTC’ye gitmeye mecbur bıraktığı söylenebilir. Yazar Chinonso’nun, Ndali ile olan ilişkisinde Ndali’nin ailesinin Chinonso’ya takındıkları sert tavırla onun kimliğinin aşağılanmasını gösterir. Ayrıca KKTC’deki yaşantısında da Chinonso tensel ve düşünsel ayrıştırmalarla karşılaşır. Eserde postkolonyal çağrışımların yanı sıra İgbo kozmolojisinde koruyucu ruh adı verilen chi’nin romanın anlatıcısı olduğu görülür. Eserdeki postkolonyal uzam Chinonso’nun kimliğiyle ilişkili devinimleri ortaya çıkarmaktadır.
This study aims to analyse postcolonial identity in Chigozie Obioma’s novel An Orchestra of Minorities. The work focuses on the problematic of Nigerian identity in a postcolonial framework in the context of a sad love story. Chinonso, the protagonist of the novel, works in a poultry farm. His relationship with a woman named Ndali, who is from a socio-economically higher class than him, brings serious problems for Chinonso. It can be said that this relationship is the beginning of the negativities that Chinonso experiences and that this relationship forces Chinonso to go to the TRNC to study at university, where he will experience very serious problems. In Chinonso's relationship with Ndali, the author shows the humiliation of Chinonso's identity by the harsh attitude of Ndali's family towards Chinonso. In addition, Chinonso encounters sensual and intellectual discrimination in his life in the TRNC. In addition to postcolonial connotations in the work, it is seen that chi, the guardian spirit in Igbo cosmology, is the narrator of the novel. The postcolonial space in the work reveals the movements associated with Chinonso's identity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2024 |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | May 5, 2024 |
Acceptance Date | July 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 2 |