Review Article
BibTex RIS Cite

MALCOLM ARNOLD’UN MÜZİK DİLİ İLE OP.88 FANTASY FOR HORN ADLI ESERİNİN İNCELENMESİ ve ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 23 - 35, 15.10.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.941143

Abstract

20. yüzyılın en tanınmış İngiliz bestecilerinden biri olan Malcolm Arnold (1921-2006), senfoni, bale, opera, konçerto ve film müziği gibi çeşitli türlerde birçok eser bestelemiştir. İlgi çekici müziğinin ardında karmaşık bir kişilik vardır. Birçok eserinde, komedi ve trajedi, coşku ve çaresizlik gibi zıt duyguları bir arada kullanmıştır. Duygusal hayatında yaşadığı gelgitleri fazlasıyla müziğine yansıtan Arnold’un, 1966 yılında bestelemiş olduğu Op.88 Fantasy for Horn adlı eseri solo korno repertuvarında oldukça önemli bir yere sahiptir.

Bu çalışmada, özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısında İngiltere’de önemli bir yere sahip olan Malcolm Arnold’un, yaşamı ve besteci kimliği hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca korno icracıları tarafında sıkça seslendirilen Op. 88 Fantasy for Horn eseri, müzikal ve teknik detaylarıyla incelenmiştir. Bu çalışmanın korno icracılarına teknik ve müzikal açıdan yol göstermesi amaçlanmıştır.

References

  • Aktüze, İ. (2004). Müziği Anlamak Ansiklopedik Müzik Sözlüğü. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Craggs, S. R. (1998). Malcolm Arnold A Bio-Bibliography. London: Greenwood Press, Doktora Tezi.
  • Çalışır, F. (2012). Müzik Dili Sözlüğü (3. Baskı). İzmir: İlkay Matbaacılık.
  • Deats, C. J. (2001). Toward A Pedagogy Of Extended Techniques For Horn Derived From Vincent Persichetti's Parable For Solo Horn, Opus 120. Texas: Texas Tech University, Doktora Tezi.
  • Duman, A. (2009). Fagotun Tarihsel Süreci ve Malcolm Arnold’un Op.86 Fantezisi, Georg Philipp Telemann’ın Fa Minör Sonatı, Eugene Bozza’nın Rècit – Sicillienne Et Rondo’su, H. Villa – Lobos’un Ciranda Das Sete Notas’ının Teknik ve Yapı Bakımından Analizi. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Faber Music. (2004). Sir Malcolm Arnold. 5. Londra, İngiltere: Faber Music Brochure. 08/05/2021 tarihinde https://www.fabermusic.com/we-represent/malcolm-arnold adresinden alınmıştır.
  • Foreman, L. (2005, Nisan). Malcolm Arnold: Rogue Genius. The Life and Music of Britain's Most Misunderstood Composer by Anthony Meredith, Paul Harris. Cambridge University Press, Vol. 59 (No. 232), 69-71. http://www.jstor.org/stable/3878810 adresinden alınmıştır.
  • King, M. D. (2016). Solitary Freedom Music For Solo Horn. Alabama: The University of Alabama, Doktora Tezi.
  • Kling, H. (1958). "40 Studies". New York: İnternational Music Company.
  • Kovancısoy, V. (2017). C. Debussy’nin “Syrınx’’ ve Ekrem Zeki Ün’ün “Yunus’un Mezarında’’ Adlı Eserlerinin Müzikal Analizi ve Sunduğu Yorumculuk Olanakları. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yüksek Lisans Eser Metni.
  • Mitchell, D. (1955). Malcolm Arnold. The Musical Times, Vol. 96 (No. 1350), 410-413.
  • Music, F. (2004). Malcolm Arnold. 06/05/2021 tarihinde https://www.fabermusic.com/we-represent/malcolm-arnold adresinden alınmıştır.
  • Panseron. (1998). "20 Cantilena". Trio-Art Music.
  • The Independent. (2011). 08/05/2021 tarihinde The Independent: https://www.independent.co.uk/news/obituaries/sir-malcolm-arnold-417455.html adresinden alınmıştır.
  • The Malcolm Arnold Society. (2000). 15/05/2021 tarihinde The Malcolm Arnold Society: http://www.musicweb-international.com/arnold/works.htm adresinden alınmıştır.
  • Yılmaz, O. (2010). Malcolm Arnold'un Besteciliği ve Op. 67 Gitar Konçertosu. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yüksek Lisans Eser Metni.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımlari, Teknikleri ve Başlıca Besteciler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 20 (No. 3), 1-20
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 23 - 35, 15.10.2021
https://doi.org/10.47956/bmsd.941143

Abstract

References

  • Aktüze, İ. (2004). Müziği Anlamak Ansiklopedik Müzik Sözlüğü. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Craggs, S. R. (1998). Malcolm Arnold A Bio-Bibliography. London: Greenwood Press, Doktora Tezi.
  • Çalışır, F. (2012). Müzik Dili Sözlüğü (3. Baskı). İzmir: İlkay Matbaacılık.
  • Deats, C. J. (2001). Toward A Pedagogy Of Extended Techniques For Horn Derived From Vincent Persichetti's Parable For Solo Horn, Opus 120. Texas: Texas Tech University, Doktora Tezi.
  • Duman, A. (2009). Fagotun Tarihsel Süreci ve Malcolm Arnold’un Op.86 Fantezisi, Georg Philipp Telemann’ın Fa Minör Sonatı, Eugene Bozza’nın Rècit – Sicillienne Et Rondo’su, H. Villa – Lobos’un Ciranda Das Sete Notas’ının Teknik ve Yapı Bakımından Analizi. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Faber Music. (2004). Sir Malcolm Arnold. 5. Londra, İngiltere: Faber Music Brochure. 08/05/2021 tarihinde https://www.fabermusic.com/we-represent/malcolm-arnold adresinden alınmıştır.
  • Foreman, L. (2005, Nisan). Malcolm Arnold: Rogue Genius. The Life and Music of Britain's Most Misunderstood Composer by Anthony Meredith, Paul Harris. Cambridge University Press, Vol. 59 (No. 232), 69-71. http://www.jstor.org/stable/3878810 adresinden alınmıştır.
  • King, M. D. (2016). Solitary Freedom Music For Solo Horn. Alabama: The University of Alabama, Doktora Tezi.
  • Kling, H. (1958). "40 Studies". New York: İnternational Music Company.
  • Kovancısoy, V. (2017). C. Debussy’nin “Syrınx’’ ve Ekrem Zeki Ün’ün “Yunus’un Mezarında’’ Adlı Eserlerinin Müzikal Analizi ve Sunduğu Yorumculuk Olanakları. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yüksek Lisans Eser Metni.
  • Mitchell, D. (1955). Malcolm Arnold. The Musical Times, Vol. 96 (No. 1350), 410-413.
  • Music, F. (2004). Malcolm Arnold. 06/05/2021 tarihinde https://www.fabermusic.com/we-represent/malcolm-arnold adresinden alınmıştır.
  • Panseron. (1998). "20 Cantilena". Trio-Art Music.
  • The Independent. (2011). 08/05/2021 tarihinde The Independent: https://www.independent.co.uk/news/obituaries/sir-malcolm-arnold-417455.html adresinden alınmıştır.
  • The Malcolm Arnold Society. (2000). 15/05/2021 tarihinde The Malcolm Arnold Society: http://www.musicweb-international.com/arnold/works.htm adresinden alınmıştır.
  • Yılmaz, O. (2010). Malcolm Arnold'un Besteciliği ve Op. 67 Gitar Konçertosu. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yüksek Lisans Eser Metni.
  • Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımlari, Teknikleri ve Başlıca Besteciler. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol. 20 (No. 3), 1-20
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music
Journal Section Review Article
Authors

Fatma Kübra Çadırcıoğlu Uyar 0000-0002-8050-8909

Publication Date October 15, 2021
Submission Date May 22, 2021
Acceptance Date September 13, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

Chicago Çadırcıoğlu Uyar, Fatma Kübra. “MALCOLM ARNOLD’UN MÜZİK DİLİ İLE OP.88 FANTASY FOR HORN ADLI ESERİNİN İNCELENMESİ Ve ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 3, no. 2 (October 2021): 23-35. https://doi.org/10.47956/bmsd.941143.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.