Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of the Difficulties Experienced by 60-72 Months Children Due to Early School Starting

Year 2024, Volume: 6 Issue: 2, 366 - 376
https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1454156

Abstract

Aim: The aim of this study was to investigate the difficulties experienced by 60-72-month-old children due to early school entry.
Material and Method: Qualitative method was used to conduct the study. The sample of the study consisted of 27 parents who met the inclusion criteria. In the study, "Socio-demographic Data Form and Semi-structured Interview Form" prepared by the researchers were used. Qualitative data were evaluated by inductive method, categorised by coding and analysed in MAXQDA software.
Results: 55.6% of the children in the study were girls, and the month of starting school was 67.47 ± 2.2. The mean height and weight of the children were 111.89 ± 5.5 and 22.41 ± 3.9, respectively. According to the data obtained from the interviews of the parents, four themes were obtained as physical, cognitive, psychosocial difficulties and behavioural problems.
Conclusion: Children aged 60-72 months have physical, cognitive, psychosocial difficulties and behavioural problems. It was determined that children had difficulties with school adaptation and had the most difficulties in carrying bags, fulfilling self-care and writing. According to these results, it can be said that it is not developmentally appropriate for children to start primary school before 72 months.

References

  • Arı, A. (2014) Teacher views about the starting age of the first grade elementary school. Educational Sciences: Theory & Practice. 14 (3), 1043-1047.doi: 10.12738/estp.2014.3.2117
  • Berrin, G. E. (2021). Erken okuryazarlığın ve okuma yazmanın okul öncesi dönemde kazandırılmasına ilişkin paydaş görüşleri. Journal of Qualitative Research in Education, (25), 263-294.
  • Bağçeli–Kahraman, P., Şen, T., Alataş, S., Tütüncü, B. (2018). Okul öncesi dönemde okula uyum sürecine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 681-701
  • Boz, T., Yıldırım, A. (2014). 4+4+4 eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı zorluklar. Başkent University Journal of Education, 1(2), 54-65
  • Chan, W. L. (2011). Expectations for the transition from kindergarten to primary school amongst teachers: Parents and children. Early Child Development and Care, 182 (5), 639-664. doi: 10.1080/03004430.2011.569543
  • Colaizzi, P. (1978). Psychological research as a phenomenologist views it. In: Valle, R. S. ve King, M. Existential Phenomenological Alternativesfor Psychology. Open University Press: New York.
  • Erbasan, Ö., Erbasan, Ü. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaştığı sorunlar. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 113-125.doi: 10.16916/aded.628267
  • Gündüz, F., Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 8(8), 379-398. doi:10.7827/Turkish Studies.5390
  • Kahramanoğlu, R., Tiryaki, E., Canpolat, M. (2014). İlkokula yeni başlayan 60-66 ay grubu öğrencilerin okula hazır oluşları üzerine inceleme. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (3), 1065-1080.
  • Kartal, S. (2013). Türkiye’de ı̇lkokula başlama yaşının beş yaşa ı̇ndirilmesinin eğitim politikaları açısından değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi, 37(3), 201-214.
  • Kaya, Ö. S., Akgün, E. (2016). Okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 15(4),1311-1324.
  • Kerimoğlu, F. (2014). Farklı yaştaki çocukların oluşturduğu ilkokul 1. sınıflarda yaşanan sorunların belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (2012). İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete, Sayı: 28360.
  • Morse, J. M. (2015). Data were saturated. Qualitative Health Research, 25(5), 587-588. doi:10.1177/1049732315576699
  • Onwuegbuzie, A. J., Leech, N. L. (2007). A call for qualitative power analyses. Quality&Quantity, 41(1), 105-121. doi: 10.1007/s11135-005-1098-1
  • Özdemir, A., Battal, Ş. (2019). İlkokula erken yaşta başlayan öğrencilerin okula uyum süreci ve akademik başarı bağlamında yaşadıkları sorunlar. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1633-1683. doi:10.26466/opus.529169
  • Özenç, M., Çekirdekçi, S. (2013). İlkokul 1. Sınıfa kaydolan okul öncesi dönem çağındaki öğrencilerin (60-69 ay) yaşadıkları sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2):117.192.
  • Özer, A., Ergene, T., Zorbaz, S. D., Kurt, D. G., Gençoğlu, C. (2022). İlkokul birinci sınıfa geçiş sırasında okula uyum etkinliklerinin katkısı: Ankara ili örneği. Eğitim ve Bilim, 47(210),27-39. doi:10.15390/EB.2022.10397
  • Özgün, B., Ceylan, S. (2021). Birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu ile ilgili yapılan tezlerin incelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 5(1), 210-222. doi:10.32960/uead.88791
  • Piotrkowski, C. S., Botsko, M., Matthews, E. (2000). Parents’ and teachers’ beliefs about children’s school readiness in a high-need community. EarlyChildhoodResearchQuarterly, 15(4), 537-558. doi:10.1016/S0885-2006(01)00072-2
  • Sert, N. (2014). School entryage: 66 months of age for literacy skills. Social and Behavioral Sciences. 141, 25-29. doi:10.1016/j.sbspro.2014.05.007
  • Şahin, A. E., Kardaş-İşler, N., Zoraloğlu, S. (2022). 4+4+4 düzenlemesiyle farklı yaşlarda ilkokula başlayan öğrencilerin akademik performanslarının LGS verileri temelinde analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 387-420. https://doi.org/10.30964/auebfd.1089906
  • Şahin, A. E., Zoraloğlu, S., Kardaş-İşler, N. (2023). 4+4+4 düzenlemesiyle okula erken yaşta başlayan çocuklar: “Bir yaş daha büyük olsaydım çok daha iyi olurdu!”. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 209-224. https://doi.org/10.17556/erziefd.1161146
  • Şentürk, C. (2016). Takvim yaşı olarak ilkokul birinci sınıf eğitimine erken başlayan çocuklarda karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of European Education, 6(3), 2146-2674.
  • Toran, Ş., Alabay, E. (2020). Çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(2), 426-437. doi:10.33308/26674874.2020342213
  • Türk Tabipleri Birliği. (2012). Çocukların Gelişim Süreçleri ve Okula Başlama. (1. baskı). Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları.
  • Türker, M., Tunç, H. (2020). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum ve sosyal yeterlik düzeylerini etkileyen yordayıcıların incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, (16), 104-122. doi:10.20860/ijoses.986252
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2021). Primary school starting age (years). https://data.worldbank.org/indicator/SE.PRM.AGES?view=map.
  • Yangın, B. (2009). The relationship between readiness and reading and writing performances, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 316-326.

60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 6 Issue: 2, 366 - 376
https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1454156

Abstract

Amaç: Bu çalışmada, 60-72 aylık çocukların okula erken başlaması nedeniyle yaşadıkları güçlüklerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın yürütülmesinde nitel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini dahil edilme kriterlerine uyan 27ebeveyn oluşturmuştur. Çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Sosyo-demografik Veriler Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Nitel veriler tümevarım yöntemi ile değerlendirilerek kodlama yoluyla kategorilere ayrılarak MAXQDA programında analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmada yer alan çocukların %55.6’sı kız olup, okula başlama ayı 67.47 ± 2.2’dir. Çocukların boy ortalaması 111.89 ± 5.5 ve ağırlık ortalaması 22.41±3.9’dur.Ebeveynlerin görüşmelerinden elde edilen veriler doğrultusunda fiziksel, bilişsel, psikososyal güçlükler ve davranışsal problemler olmak üzere dört tema elde edilmiştir.
Sonuç: 60-72 aylık çocukların fiziksel, bilişsel, psikososyal güçlükler ve davranışsal problemler yaşamaktadır. Çocukların okula uyum ile ilgili yaşadığı güçlükler, en çok çanta taşıma, öz bakımı yerine getirme ve yazı yazmada zorlanmadır. Bu sonuçlara göre çocukların 72 aydan önce ilkokula başlamasının gelişimsel olarak uygun olmadığı söylenebilir.

References

  • Arı, A. (2014) Teacher views about the starting age of the first grade elementary school. Educational Sciences: Theory & Practice. 14 (3), 1043-1047.doi: 10.12738/estp.2014.3.2117
  • Berrin, G. E. (2021). Erken okuryazarlığın ve okuma yazmanın okul öncesi dönemde kazandırılmasına ilişkin paydaş görüşleri. Journal of Qualitative Research in Education, (25), 263-294.
  • Bağçeli–Kahraman, P., Şen, T., Alataş, S., Tütüncü, B. (2018). Okul öncesi dönemde okula uyum sürecine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 681-701
  • Boz, T., Yıldırım, A. (2014). 4+4+4 eğitim sisteminde birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı zorluklar. Başkent University Journal of Education, 1(2), 54-65
  • Chan, W. L. (2011). Expectations for the transition from kindergarten to primary school amongst teachers: Parents and children. Early Child Development and Care, 182 (5), 639-664. doi: 10.1080/03004430.2011.569543
  • Colaizzi, P. (1978). Psychological research as a phenomenologist views it. In: Valle, R. S. ve King, M. Existential Phenomenological Alternativesfor Psychology. Open University Press: New York.
  • Erbasan, Ö., Erbasan, Ü. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaştığı sorunlar. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 113-125.doi: 10.16916/aded.628267
  • Gündüz, F., Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 8(8), 379-398. doi:10.7827/Turkish Studies.5390
  • Kahramanoğlu, R., Tiryaki, E., Canpolat, M. (2014). İlkokula yeni başlayan 60-66 ay grubu öğrencilerin okula hazır oluşları üzerine inceleme. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (3), 1065-1080.
  • Kartal, S. (2013). Türkiye’de ı̇lkokula başlama yaşının beş yaşa ı̇ndirilmesinin eğitim politikaları açısından değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi, 37(3), 201-214.
  • Kaya, Ö. S., Akgün, E. (2016). Okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 15(4),1311-1324.
  • Kerimoğlu, F. (2014). Farklı yaştaki çocukların oluşturduğu ilkokul 1. sınıflarda yaşanan sorunların belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (2012). İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete, Sayı: 28360.
  • Morse, J. M. (2015). Data were saturated. Qualitative Health Research, 25(5), 587-588. doi:10.1177/1049732315576699
  • Onwuegbuzie, A. J., Leech, N. L. (2007). A call for qualitative power analyses. Quality&Quantity, 41(1), 105-121. doi: 10.1007/s11135-005-1098-1
  • Özdemir, A., Battal, Ş. (2019). İlkokula erken yaşta başlayan öğrencilerin okula uyum süreci ve akademik başarı bağlamında yaşadıkları sorunlar. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1633-1683. doi:10.26466/opus.529169
  • Özenç, M., Çekirdekçi, S. (2013). İlkokul 1. Sınıfa kaydolan okul öncesi dönem çağındaki öğrencilerin (60-69 ay) yaşadıkları sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2):117.192.
  • Özer, A., Ergene, T., Zorbaz, S. D., Kurt, D. G., Gençoğlu, C. (2022). İlkokul birinci sınıfa geçiş sırasında okula uyum etkinliklerinin katkısı: Ankara ili örneği. Eğitim ve Bilim, 47(210),27-39. doi:10.15390/EB.2022.10397
  • Özgün, B., Ceylan, S. (2021). Birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu ile ilgili yapılan tezlerin incelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 5(1), 210-222. doi:10.32960/uead.88791
  • Piotrkowski, C. S., Botsko, M., Matthews, E. (2000). Parents’ and teachers’ beliefs about children’s school readiness in a high-need community. EarlyChildhoodResearchQuarterly, 15(4), 537-558. doi:10.1016/S0885-2006(01)00072-2
  • Sert, N. (2014). School entryage: 66 months of age for literacy skills. Social and Behavioral Sciences. 141, 25-29. doi:10.1016/j.sbspro.2014.05.007
  • Şahin, A. E., Kardaş-İşler, N., Zoraloğlu, S. (2022). 4+4+4 düzenlemesiyle farklı yaşlarda ilkokula başlayan öğrencilerin akademik performanslarının LGS verileri temelinde analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 387-420. https://doi.org/10.30964/auebfd.1089906
  • Şahin, A. E., Zoraloğlu, S., Kardaş-İşler, N. (2023). 4+4+4 düzenlemesiyle okula erken yaşta başlayan çocuklar: “Bir yaş daha büyük olsaydım çok daha iyi olurdu!”. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 209-224. https://doi.org/10.17556/erziefd.1161146
  • Şentürk, C. (2016). Takvim yaşı olarak ilkokul birinci sınıf eğitimine erken başlayan çocuklarda karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of European Education, 6(3), 2146-2674.
  • Toran, Ş., Alabay, E. (2020). Çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(2), 426-437. doi:10.33308/26674874.2020342213
  • Türk Tabipleri Birliği. (2012). Çocukların Gelişim Süreçleri ve Okula Başlama. (1. baskı). Ankara: Türk Tabipleri Birliği Yayınları.
  • Türker, M., Tunç, H. (2020). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum ve sosyal yeterlik düzeylerini etkileyen yordayıcıların incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, (16), 104-122. doi:10.20860/ijoses.986252
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2021). Primary school starting age (years). https://data.worldbank.org/indicator/SE.PRM.AGES?view=map.
  • Yangın, B. (2009). The relationship between readiness and reading and writing performances, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 316-326.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Pediatric Health and Illnesses Nursing
Journal Section RESEARCH ARTICLES
Authors

Gülzade Uysal 0000-0002-1019-852X

Atiye Karakul 0000-0001-6580-9976

Duygu Sönmez Düzkaya 0000-0002-1815-8821

Gülçin Bozkurt 0000-0002-8528-2232

Early Pub Date August 17, 2024
Publication Date
Submission Date March 16, 2024
Acceptance Date July 16, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Uysal, G., Karakul, A., Sönmez Düzkaya, D., Bozkurt, G. (2024). 60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 366-376. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1454156
AMA Uysal G, Karakul A, Sönmez Düzkaya D, Bozkurt G. 60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. August 2024;6(2):366-376. doi:10.46413/boneyusbad.1454156
Chicago Uysal, Gülzade, Atiye Karakul, Duygu Sönmez Düzkaya, and Gülçin Bozkurt. “60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (August 2024): 366-76. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1454156.
EndNote Uysal G, Karakul A, Sönmez Düzkaya D, Bozkurt G (August 1, 2024) 60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 6 2 366–376.
IEEE G. Uysal, A. Karakul, D. Sönmez Düzkaya, and G. Bozkurt, “60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi”, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 366–376, 2024, doi: 10.46413/boneyusbad.1454156.
ISNAD Uysal, Gülzade et al. “60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 6/2 (August 2024), 366-376. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.1454156.
JAMA Uysal G, Karakul A, Sönmez Düzkaya D, Bozkurt G. 60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2024;6:366–376.
MLA Uysal, Gülzade et al. “60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2024, pp. 366-7, doi:10.46413/boneyusbad.1454156.
Vancouver Uysal G, Karakul A, Sönmez Düzkaya D, Bozkurt G. 60-72 Aylık Çocukların Okula Erken Başlaması Nedeniyle Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2024;6(2):366-7.

23788 Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.