BibTex RIS Cite

Türkiye'deki İlköğretim Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Araştırılması

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 9, 01.03.2012

Abstract

-

TÜRKİYE'DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Year 2012, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 9, 01.03.2012

Abstract

Amaç: Bu çalışma, bir ilköğretim okulundaki öğrencilerin yalnızlık düzeylerini ve yalnızlık
düzeylerini etkileyen faktörleri araştırmak amacıyla yapılmıştır.
Materyal metod: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın evrenini Erzurum’da bir ilköğretim
okulunda öğrenim gören 155 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma, verilerin toplandığı
gün okulda bulunan 129 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmaya katılım oranı %
84.22’dir. Veriler, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren bir anket formu ve UCLA
ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin, % 58.9 erkek, % 62’si kendilerinin başarılı olduğu, % 98.4’ ünün
en az bir arkadaşının olduğu, % 79.8 'i kendilerini yalnız hissetmediklerini ifade ettikleri
belirlenmiştir. Öğrencilerin yalnızlık puan ortalamaları 39.98±9.98 olarak bulunmuştur.
Düşük yalnızlık düzeyi olan öğrencilerin (% 85.3), ortalamaları 36.10±7.59, yüksek
yalnızlık düzeyine sahip olan öğrencilerin (% 14.7), puan ortalamaları 55.68±3.83 olarak
belirlenmiştir.
Sonuçlar: Öğrencilerin; ekonomik düzeylerinin, arkadaşının olması, yalnız hissetme,
okulda yardım alma gibi durumların yalnızlık puan ortalamasını etkilendiği bulundu.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Research
Authors

Ayfer Tezel This is me

Ayşe Gürol This is me

Hava Özkan This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Tezel, A., Gürol, A., & Özkan, H. (2012). TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi, 2(1), 1-9.
AMA Tezel A, Gürol A, Özkan H. TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi. March 2012;2(1):1-9.
Chicago Tezel, Ayfer, Ayşe Gürol, and Hava Özkan. “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Bozok Tıp Dergisi 2, no. 1 (March 2012): 1-9.
EndNote Tezel A, Gürol A, Özkan H (March 1, 2012) TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi 2 1 1–9.
IEEE A. Tezel, A. Gürol, and H. Özkan, “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”, Bozok Tıp Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 1–9, 2012.
ISNAD Tezel, Ayfer et al. “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Bozok Tıp Dergisi 2/1 (March 2012), 1-9.
JAMA Tezel A, Gürol A, Özkan H. TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi. 2012;2:1–9.
MLA Tezel, Ayfer et al. “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Bozok Tıp Dergisi, vol. 2, no. 1, 2012, pp. 1-9.
Vancouver Tezel A, Gürol A, Özkan H. TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi. 2012;2(1):1-9.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi