Amaç: Bu çalışma, bir ilköğretim okulundaki öğrencilerin yalnızlık düzeylerini ve yalnızlık
 düzeylerini etkileyen faktörleri araştırmak amacıyla yapılmıştır.
 Materyal metod: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın evrenini Erzurum’da bir ilköğretim
 okulunda öğrenim gören 155 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma, verilerin toplandığı
 gün okulda bulunan 129 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmaya katılım oranı %
 84.22’dir. Veriler, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren bir anket formu ve UCLA
 ölçeği ile toplanmıştır.
 Bulgular: Öğrencilerin, % 58.9 erkek, % 62’si kendilerinin başarılı olduğu, % 98.4’ ünün
 en az bir arkadaşının olduğu, % 79.8 'i kendilerini yalnız hissetmediklerini ifade ettikleri
 belirlenmiştir. Öğrencilerin yalnızlık puan ortalamaları 39.98±9.98 olarak bulunmuştur.
 Düşük yalnızlık düzeyi olan öğrencilerin (% 85.3), ortalamaları 36.10±7.59, yüksek
 yalnızlık düzeyine sahip olan öğrencilerin (% 14.7), puan ortalamaları 55.68±3.83 olarak
 belirlenmiştir.
 Sonuçlar: Öğrencilerin; ekonomik düzeylerinin, arkadaşının olması, yalnız hissetme,
 okulda yardım alma gibi durumların yalnızlık puan ortalamasını etkilendiği bulundu.
| Primary Language | Turkish | 
|---|---|
| Journal Section | Original Research | 
| Authors | |
| Publication Date | March 1, 2012 | 
| Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 |