BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'deki İlköğretim Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Araştırılması

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 9, 01.03.2012

Öz

-

TÜRKİYE'DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 9, 01.03.2012

Öz

Amaç: Bu çalışma, bir ilköğretim okulundaki öğrencilerin yalnızlık düzeylerini ve yalnızlık
düzeylerini etkileyen faktörleri araştırmak amacıyla yapılmıştır.
Materyal metod: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın evrenini Erzurum’da bir ilköğretim
okulunda öğrenim gören 155 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma, verilerin toplandığı
gün okulda bulunan 129 öğrenci ile tamamlanmıştır. Araştırmaya katılım oranı %
84.22’dir. Veriler, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren bir anket formu ve UCLA
ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin, % 58.9 erkek, % 62’si kendilerinin başarılı olduğu, % 98.4’ ünün
en az bir arkadaşının olduğu, % 79.8 'i kendilerini yalnız hissetmediklerini ifade ettikleri
belirlenmiştir. Öğrencilerin yalnızlık puan ortalamaları 39.98±9.98 olarak bulunmuştur.
Düşük yalnızlık düzeyi olan öğrencilerin (% 85.3), ortalamaları 36.10±7.59, yüksek
yalnızlık düzeyine sahip olan öğrencilerin (% 14.7), puan ortalamaları 55.68±3.83 olarak
belirlenmiştir.
Sonuçlar: Öğrencilerin; ekonomik düzeylerinin, arkadaşının olması, yalnız hissetme,
okulda yardım alma gibi durumların yalnızlık puan ortalamasını etkilendiği bulundu.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orjinal Çalışma
Yazarlar

Ayfer Tezel Bu kişi benim

Ayşe Gürol Bu kişi benim

Hava Özkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tezel, A., Gürol, A., & Özkan, H. (2012). TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi, 2(1), 1-9.
AMA Tezel A, Gürol A, Özkan H. TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi. Mart 2012;2(1):1-9.
Chicago Tezel, Ayfer, Ayşe Gürol, ve Hava Özkan. “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Bozok Tıp Dergisi 2, sy. 1 (Mart 2012): 1-9.
EndNote Tezel A, Gürol A, Özkan H (01 Mart 2012) TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi 2 1 1–9.
IEEE A. Tezel, A. Gürol, ve H. Özkan, “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”, Bozok Tıp Dergisi, c. 2, sy. 1, ss. 1–9, 2012.
ISNAD Tezel, Ayfer vd. “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Bozok Tıp Dergisi 2/1 (Mart 2012), 1-9.
JAMA Tezel A, Gürol A, Özkan H. TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi. 2012;2:1–9.
MLA Tezel, Ayfer vd. “TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI”. Bozok Tıp Dergisi, c. 2, sy. 1, 2012, ss. 1-9.
Vancouver Tezel A, Gürol A, Özkan H. TÜRKİYE’DEKİ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Bozok Tıp Dergisi. 2012;2(1):1-9.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi