Bireylerin gelir seviyelerinin artması, ücretli izin hakkının sosyal bir duruma dönüşmesi, yoğun iş temposu ve hayat stresinin artması insanların tatil ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Tatil yapabilmek için her yıl milyonlarca insan seyahat etmektedir. Şüphesiz ki tüm yıl bekledikleri tatillerinin de güzel geçmesi en büyük istekleridir. Tatillerin sorunsuz geçmesi için turizm sektöründe faaliyet gösteren tüm işletmeler özel bir çaba göstermektedir. Ancak tüm bu çabaya rağmen önlenemeyen, daha önceden tahmin edilemeyen kriz durumları ile karşılaşılabilmektedir. Ekonomik bakımdan büyük bir öneme sahip olan turizm işletmeleri uluslararası bir yapıya sahiptir. Kriz anlarında özellikle otel işletmeleri konuklarını koruyabilmek ve krizden etkilenmemelerini sağlamak için üst düzey önlemler almaktadır. Bu çalışmada uluslararası beş yıldızlı zincir bir otelin kriz yönetim planı analiz edilmektedir. Özellikle otel işletmelerinin hazırlıklı olması gereken durumlar ve alması gereken önlemler hakkında bilgi verilerek, otel işletmelerine olası kriz durumları için ışık tutulmaya çalışılmaktadır. Krizler, yaşandığı ülkeyi ve ülke vatandaşlarını her yönüyle etkilediği gibi iyi yönetilmediği takdirde işletmeler için de büyük bir tehdit oluşturabilmektedir. Özellikle küresel bir yapıya sahip otel işletmelerinde krizlerin en iyi ve etkin bir şekilde yönetilebilmesi hususu büyük bir öneme sahiptir. Bu araştırmanın amacı, turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin ve özellikle otel işletmelerinin olası kriz durumları için hazırladıkları kriz yönetim planlarının içeriğini incelemektir.
-
Other ID | JA53RP75TJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 11 |