Asenkron motorlar endüstride en çok kullanılan motor olması nedeniyle, farklı uygulamalarda motorun yol alma süresi büyük önem kazanmaktadır. Özellikle ağır yüklerin yol alması sırasında çekilen büyük akımlar motorda çeşitli sorunlara neden olmaktadır. Asenkron motorda yol alma süresinin ve çekilen akımın sınırlandırılması için farklı yöntemler kullanılmaktadır. Bu çalışmada asenkron motorun rotor oluk yüksekliğinin, hava aralığı boyunun ve farklı rotor oluk geometrilerinin motorun yol alma süresine etkileri araştırılmıştır. RMxprt programı ile motor tasarımı yapılmış, daha sonrasında Rmxprt programından elde edilen parametreler kullanılarak MATLABSimulink modeli oluşturulmuş ve motorların yol alma süreleri elde edilmiştir. Ayrıca her bir motor modeli için devir sayısındaki salınımlar incelenmiştir. Modellemelerde 13 kW, 400 V, 3 fazlı sincap kafesli asenkron motor kullanılmıştır.
Asenkron Motor Yol Alma Süresi Rotor Oluk Yüksekliği Hava Aralığı Boyu Rotor Oluk Geometrisi
Since induction motors are the most used motors in the industry, the starting time of the motor is of great importance for different applications. Especially large currents drawn during the movement of heavy loads cause various problems in the motor. Different methods are used to limit the starting time and the current drawn in the induction motor. In this study, the effects of rotor slot height, air gap length, and different rotor slot geometries on induction motor's starting time were investigated. Motor design was made with the RMxprt program, and MATLAB Simulink model was created using obtained parameters from Rmxprt, and then the starting times of the motors were obtained. In addition, the oscillations in the number of speeds were examined for each motor model. 13 kW, 400 V, 3 phase squirrel cage induction motor was used in the models.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | March 18, 2021 |
Acceptance Date | September 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |