Smartphones
have turned out to be in the centre of human life covering all fields. They can
be assumed as an indispensable part of our lives and furthermore they can be
symbolized as a new body part of human beings. The reflections of this
phenomenon in education was inevitable and smartphones have been successfully
implemented into the education, especially language instruction. Mobile
applications, which act as the main tools in the integration of smartphones
into language instruction, have been used for various educational purposes from
grammar, vocabulary, reading, listening speaking instruction to classroom
management, measurement and evaluation. Among all, vocabulary apps outnumber
other skill-based apps because the functionality and facilities of mobile apps
can be effectively used in vocabulary instruction. In this study, a review on
vocabulary instruction and Mobile Assisted Language Learning is presented along
with an extensive theoretical background.
Akıllı telefonlar,
insan hayatının tüm alanlarında kendini göstermektedir. Yaşamlarımızın bir
parçası haline gelmiş ve hatta insanoğlunun yeni organı olarak nitelendirilmeye
başlanmıştır. Bu olgunun eğitime yansıması kaçınılmazdı ve akıllı telefonlar,
başta dil öğretimi olmak üzere başarılı bir şekilde eğitime dahil edildi. Bu
süreçte, ana rolü üstlenen mobil uygulamalar kelime, okuma, dinleme, konuşma
becerilerinin yanı sıra sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme gibi eğitimin
birçok alanında kullanılmaya başlandı. Bu uygulamalar arasında, diğer yetenek
temelli uygulamaların yanı sıra kelime uygulamaları ön plana çıktı çünkü mobil
uygulamaların sağladığı olanaklar ve kolaylıklar kelime öğretiminde etkili bir
şekilde kullanılabiliyordu. Bu çalışma, kelime öğretimi ve Mobil Destekli Dil
Öğretimi konusunda literatürü tarayarak kapsamlı bir teorik çerçeve sunmayı
amaçlamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics, Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Submission Date | February 12, 2018 |
Acceptance Date | April 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |