Çalışmamızda Web 2.0
araçları ile desteklenmiş FeTeMM etkinliklerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin
işbirlikli öğrenme yöntemiyle dersin işlenmesine yönelik görüşlerinin
incelenmesi amaçlanmaktadır. Uygulama öncesinde araştırmacılar tarafından
öğrenci gruplarına, kullanılan Web 2.0 aracı öğretilmiştir. Çalışma grubu,
Konya Selçuklu Sancak Ortaokulu 2016-2017 yılı 7.Sınıfa devam eden 6 kız ve 6
erkek ortaokul öğrencisinden oluşturulmuştur. Araştırmacılar tarafından
geliştirilen FeTeMM etkinliği üzerinde 3 alan ve 1 dil uzmanı görüşleri
alınarak gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Araştırma nitel yapıda betimsel bir
çalışmadır. Nitel verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme
formlarından ve video görüntülerinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin geliştirilen
eğitim ortamı hakkında görüşlerinin, davranışlarının ve Web 2.0 aracını
kullanım deneyimlerinin toplanması amacıyla video kaydı yapılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğrenciler FeTeMM eğitim yöntemi konusunda olumlu görüş
bildirmişlerdir. Öğrencilerin geliştirilen öğretim ortamında Web 2.0 araç
kullanırken ve grup çalışması yaparken eğlendikleri görülmüştür. Ayrıca
çalışmada işbirlikli öğretim ortamı hakkında 10 öğrenci olumlu, 2 öğrenci
olumsuz görüş bildirmiştir. Öğrenciler, animasyon yaparken grup çalışmasının
faydalı olduğunu belirtmiştir. Web 2.0 araç kullanımı öğrencilerin derse olan
dikkatlerini ve isteklerini arttırdığı görülmüştür.
The aim of our |
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education