Bu çalışmada, özel
yetenekli öğrencilerin çevre farkındalık ve duyarlılıklarını geliştirmek
amacıyla düzenlenen TÜBİTAK 4004 “Bilim
ve Sanat Kâşifleri Doğada” adlı altı gün süren doğa eğitimi projesinin,
öğrencilerin çevreye yönelik farkındalık ve duyarlılıkları üzerine olan
etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya İstanbul, Aydın ve Tekirdağ
illerinden 50 özel yetenekli yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Nitel
yöntemin kullanıldığı çalışmada, veri
toplama aracı olarak öğrencilerin çevre farkındalık ve duyarlıklarını
belirlemek amacıyla yedişer açık uçlu sorudan oluşan iki anket kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz
edilmiştir. Proje sürecinde doğa ile ilgili yapılan etkinliklerden sonra
öğrencilerin çevre bilincinin, çevreye yönelik farkındalık ve duyarlılıklarının
geliştiği tespit edilmiştir. Öğrenciler çevre eğitimlerinin eğlenceli olduğunu,
yapılan etkinliklerle birlikte çevre, canlılar ve ekosistem ile ilgili birçok
bilgi edindiklerini, çevreyi koruma konusunda artık daha duyarlı olduklarını
belirtmişlerdir
Primary Language | en |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Makaleler / Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : June 30, 2018 |
APA | Ayaydın, Y , Ün, D , Acar-şeşen, B , Usta-gezer, S , Camcı-erdoğan, S . (2018). Environmental Awareness and Sensitivity of the Gifted Students: “Science and Art Explorers in The Nature” . Bartın University Journal of Faculty of Education , 7 (2) , 507-536 . DOI: 10.14686/buefad.379723 |