Research Article
BibTex RIS Cite

Investigating the Degree of Attaining to Objectives of the Primary School Fifth Grade Social Studies Curriculum

Year 2013, Volume: 2 Issue: 2, 280 - 294, 10.12.2013

Abstract

The aim of this study is to identify the attainment degree of the primary school fifth
grade social studies course objectives. Tyler’s Objective Based evaluation model was used in this study.
Study was conducted on 389 5th graders from 5 different central schools in Zonguldak Eregli in 2010-
2011 academic year. The data were gathered achievement tests. The tests were developed by
researches. Achievement tests were applied as a pre-test and post-test. The attainment degree of the
objectives was identified by analysing item difficulty index. Moreover, the effect of curriculum on
students’ achievement was examined by Cohens’d test. At the end of the study, it was found that most
of the objectives couldn’t be accomplished.

References

  • Arslan, A. ve Demirel, Ö. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi 175,198-209.
  • Arslan, A. ve Şahiner, S. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretim Programında (4-5. Sınıflar) Önerilen Tutum ve Öz Değerlendirme Araçlarının Geçerlik ve Güvenirliği Üzerine Bir Çalışma. M. Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14), 195-208.
  • Akgül, N. İ. ve Sezer, A. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullandıkları Yöntemler ve Yöntem Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar (Niğde İli Örneği). VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu. 27-29 Nisan2007, Eskişehir: Nobel.
  • Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Değerlendirme Sempozyumu. 14-16 Kasım 2005. Sin Matbaacılık, Ankara. Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 46-73.
  • Ayten, P. (2006). İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersini Yürüten 4.ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler.
  • Demirel, Ö. (2009). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA.
  • Dilmaç, Y. (2008). Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Doğanay, A. ve Sarı, M. (2008). Öğretmen Gözüyle Yeni Sosyal Bilgiler Programı: Adana İlinde Bir Araştırma. İlköğretim Online, 7(2), 468-484, http:// ilkogretim-online.org.tr (Erişim Tarihi: 18.01.2012).
  • Ece, B. (2007). İlköğretim Birinci Kademe 2005 Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İl Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Ekinci, A. (2007). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Yapılandırmacı Yaklaşım Bağlamında Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Fitzpatrick, L. J., Sanders, J. R., Worthen, B. R. (2004). Program Evaluation: Alterneative Approaches and Practical Guidelines, NY: Pearson Education.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2006). Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 393-421.
  • Green, B. S., Neil J. S. ve Akey, T. M. (2000). Using SPSS for Window Analyzing and Understanding Data (2th Ed). New Jersey: Upper Saddle River.
  • Güneş, M. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımları ile Ders Kitabında Önerilerin Etkinliklerin Uygunluk Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Hürsen, Ç. ve Uzunboylu, H. (2008). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. VIII. International Educational Technology Conference. 6-9 Mayıs 2008. Eskişehir.
  • Kalaycı, E. (2007). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Kamber, T. (2007). 2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaya, Z. (1997). Eğitimde Program Değerlendirme Sürecinin Temel İşlemleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatları Eğitim Dergisi, 5, 59-65.
  • Kaya, E. ve Ersoy, F. (2007). Sosyal Bilgiler Programının Uygulanmasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu Bildiriler, 27-29 Nisan2007, Eskişehir: Nobel.
  • Kılıçoğlu, G. (2007). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Kırtay, A. (2007). 2005-2006 Öğretim Yılı 4. ve 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Uygulamasında Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi (4-5.sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Memişoğlu, H. (2012). İlköğretim 4-5 Sosyal Bilgiler Ders Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(2), 66-81.
  • Ornstein, A. C, ve Hunkins, F. P. (1998). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Uslu, E. (2007). İlköğretim 4.ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen ve İdareci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi (Şırnak İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Yıldırım, H. H., Yıldırım, S. (2011). Hipotez Testi, Güven Aralığı, Etki Büyüklüğü ve Merkezi Olmayan Olasılık Dağılımları Üzerine. İlköğretim Online, 10(3), 1112-1123. (Erişim Tarihi: 13.08.2013)

İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı Kazanımlarının Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi

Year 2013, Volume: 2 Issue: 2, 280 - 294, 10.12.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımlarının ulaşılma
düzeyini belirlemektir. Çalışmada Tyler’ın hedefe dayalı değerlendirme modeli kullanılmıştır. Araştırmaya
2010-2011 öğretim yılında Zonguldak ili Ereğli ilçe merkezindeki 5 farklı okuldan 389 ilköğretim 5.sınıf
öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın verileri başarı testi ile toplanmıştır. Başarı testleri araştırmacılar
tarafından geliştirilmiştir. Başarı testleri hem ön-test hem de son-test olarak uygulanmıştır. Kazanımların
ulaşılma düzeyi için madde güçlük indeksine bakılmıştır. Çalışmada ayrıca programın öğrenci başarısı
üzerindeki etkisine Cohens’ d testi ile bakılmıştır. Çalışmanın sonunda kazanımların bir çoğuna
ulaşılamadığı bulunmuştur.

References

  • Arslan, A. ve Demirel, Ö. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programının Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi 175,198-209.
  • Arslan, A. ve Şahiner, S. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretim Programında (4-5. Sınıflar) Önerilen Tutum ve Öz Değerlendirme Araçlarının Geçerlik ve Güvenirliği Üzerine Bir Çalışma. M. Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14), 195-208.
  • Akgül, N. İ. ve Sezer, A. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullandıkları Yöntemler ve Yöntem Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar (Niğde İli Örneği). VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu. 27-29 Nisan2007, Eskişehir: Nobel.
  • Aykaç, N. ve Başar, E. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Değerlendirme Sempozyumu. 14-16 Kasım 2005. Sin Matbaacılık, Ankara. Yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim-öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 46-73.
  • Ayten, P. (2006). İlköğretim Okullarında Sosyal Bilgiler Dersini Yürüten 4.ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler.
  • Demirel, Ö. (2009). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA.
  • Dilmaç, Y. (2008). Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Doğanay, A. ve Sarı, M. (2008). Öğretmen Gözüyle Yeni Sosyal Bilgiler Programı: Adana İlinde Bir Araştırma. İlköğretim Online, 7(2), 468-484, http:// ilkogretim-online.org.tr (Erişim Tarihi: 18.01.2012).
  • Ece, B. (2007). İlköğretim Birinci Kademe 2005 Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İl Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Ekinci, A. (2007). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Yapılandırmacı Yaklaşım Bağlamında Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Fitzpatrick, L. J., Sanders, J. R., Worthen, B. R. (2004). Program Evaluation: Alterneative Approaches and Practical Guidelines, NY: Pearson Education.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2006). Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 47, 393-421.
  • Green, B. S., Neil J. S. ve Akey, T. M. (2000). Using SPSS for Window Analyzing and Understanding Data (2th Ed). New Jersey: Upper Saddle River.
  • Güneş, M. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımları ile Ders Kitabında Önerilerin Etkinliklerin Uygunluk Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Hürsen, Ç. ve Uzunboylu, H. (2008). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. VIII. International Educational Technology Conference. 6-9 Mayıs 2008. Eskişehir.
  • Kalaycı, E. (2007). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Kamber, T. (2007). 2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaya, Z. (1997). Eğitimde Program Değerlendirme Sürecinin Temel İşlemleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatları Eğitim Dergisi, 5, 59-65.
  • Kaya, E. ve Ersoy, F. (2007). Sosyal Bilgiler Programının Uygulanmasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu Bildiriler, 27-29 Nisan2007, Eskişehir: Nobel.
  • Kılıçoğlu, G. (2007). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Kırtay, A. (2007). 2005-2006 Öğretim Yılı 4. ve 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Uygulamasında Karşılaşılan Problemler ve Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi (4-5.sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Memişoğlu, H. (2012). İlköğretim 4-5 Sosyal Bilgiler Ders Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(2), 66-81.
  • Ornstein, A. C, ve Hunkins, F. P. (1998). Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
  • Uslu, E. (2007). İlköğretim 4.ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen ve İdareci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi (Şırnak İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Yıldırım, H. H., Yıldırım, S. (2011). Hipotez Testi, Güven Aralığı, Etki Büyüklüğü ve Merkezi Olmayan Olasılık Dağılımları Üzerine. İlköğretim Online, 10(3), 1112-1123. (Erişim Tarihi: 13.08.2013)
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Tetik This is me

Ali Arslan

Publication Date December 10, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Tetik, A., & Arslan, A. (2013). İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı Kazanımlarının Ulaşılma Düzeyinin Belirlenmesi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 2(2), 280-294.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education