Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaca ulaşmak için Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıklarının cinsiyet ve bölüm/ana bilim dalı değişkenine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Artvin Çoruh Üniversitesi; örneklemini ise Artvin Çoruh Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği ile Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu öğrencilerinin günlük tutma alışkanlıkları; cinsiyet ve bölüm/ana bilim dalı değişkenlerine göre incelenerek ortaya çıkan farklar değerlendirilmiştir.Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomonoloji) deseni benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerini toplamak için 2013-2014 öğretim yılı güz döneminde, Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerine Yazılı Anlatım-1; Fen Bilgisi Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerine ise Türkçe 1: Yazılı Anlatım dersi kapsamında bir dönem günlük tutmalarını gerektiren ödev verilmiştir. Dönem sonunda ise öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla günlük tutma alışkanlıklarını belirleyen sorular sorulmuştur. Toplanan verilere dayanarak öğrencilerin günlük tutma alışkanlıkları betimsel içerik analiziyle betimlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada uygulanan açık uçlu görüşme formuna toplam 63 öğrenci yanıt vermiştir. Bu öğrencilerden 42’si Türkçe; 21’i Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programında öğrenim görmektedir. Araştırmaya katılan Türkçe Öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin 25’i kız; 17’sierkek; Fen Bilgisi Öğretmenliği lisan programı öğrencilerinin ise 11’i kız; 10’u erkektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education