Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın evren ve örneklemini, Fırat Üniversitesi Fen, Eğitim ve İnsani ve Sosyal Bilimler
Fakültelerinde öğrenim gören son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının sayısal
yetkinlik ve alt boyutları olan farkındalık, motivasyon, teknik erişim, yetkinlik düzeyleri cinsiyet, öğrenim
görülen fakülte ve bölüm değişkenlerine göre incelenmiştir. Öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik
düzeylerinin orta, farkındalık alt boyutunun diğer alt boyutlara göre yüksek, teknik erişim alt boyutunda
ise düşük düzeyde oldukları belirlenmiştir. Kadın ve erkek öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik
düzeylerinin orta, motivasyon ve farkındalık boyutlarında kadın öğretmen adaylarının, teknik erişim ve
yetkinlik boyutlarında da erkek öğretmen adaylarının yüksek düzeyde oldukları görülmüştür. Eğitim
Fakültesi öğrencilerinin teknik erişim ve yetkinlik, Fen Fakültesi öğrencilerinin ise sayısal yetkinliklerinin
yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca araştırmada bölümlere göre de öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik
ve alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Sayısal Yetkinlik Farkındalık Motivasyon Teknik Erişim Yetkinlik Sayısal Okuryazarlık Sayısal Teknolojiler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 29, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education