Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Ölçme ve değerlendirme sürecinde genellikle hem geleneksel hem de alternatif araçlar
kullanılmaktadır. Geleneksel ve alternatif araçlar, ölçme ve değerlendirme sürecinde birbirini
tamamlayan araçlardır. Hem geleneksel hem de alternatif araçların avantajları ve dezavantajları
bulunmaktadır. Bu çalışmada, dinleme derslerinde kullanılabilecek alternatif ölçme ve değerlendirme
araçları tanıtılmaktadır. Dinleme becerisinin alternatif ölçme ve değerlendirmesinde kullanılabilecek
birbirinden farklı araçlara yer verilmektedir. Adı geçen her araç için pratik bilgi ve örnekler
sunulmaktadır. Türkçe öğretmenlerinin verilen bilgiler ve örneklerden yola çıkarak dersleri için alternatif
ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilecekleri ve bu araçları dinleme derslerinde kullanabilecekleri
düşünülmektedir. Dinleme becerisine yönelik alternatif ölçme ve değerlendirme çalışmaları açısından
giriş niteliğinde olan bu kuramsal çalışma, dinleme derslerinde yürütülen ölçme ve değerlendirme
çalışmalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Türkçe eğitimi dinleme dinleme becerisi ölçme ve değerlendirme alternatif ölçme ve değerlendirme araçları.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education