Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Kaygılar insanlar için önemli olan duygu durumları arasında sayılabilir. Üniversitede eğitim
gören ve kendini gerçekleştirmek, geliştirmek isteyen öğretmen adaylarının çok değişik kaygılara sahip
olabileceği bilinen bir gerçektir. Bu nedenlerle araştırmada Sınıf öğretmeni adaylarının durumluk ve
sürekli kaygı düzeylerinin belirlenmesi öngörülmüştür. Çalışmada, tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmacıların çalışmakta olduğu Üniversite çalışma evreni olarak belirlenmiş ve 4. Sınıf öğrencileri
(234 kişi) örneklemi oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilere Öner ve Le Compte ( 1983) tarafından
uyarlanmış olan Durumluk ve Sürekli Kaygı ölçekleri uygulanmıştır.
Çalışmada elde edilen bulgulara göre; öğretmen adaylarının durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri
medeni durumları ve akademik başarıları açısından anlamlı olarak farklılaşmamıştır. İkinci öğretimde
eğitim görmekte olanların durumluk kaygı düzeyleri gündüz eğitim görenlere göre anlamlı derecede
farklıdır. Ayrıca kadın öğretmen adaylarının sürekli kaygı düzeyleri de erkek adaylara göre anlamlı
farklılıklar göstermiştir. Açık uçlu sorunun analizinde ise öğretmen adaylarının iş bulamama, atanamama,
KPSS’de başarılı olamama ve aile-çevre beklentileri konusunda kaygı duydukları ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education