Bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler insan hayatını çok farklı biçimlerde etkilemiştir. Bu
etkilerden bir tanesi de toplumların ihtiyaç duyduğu insan profili üzerinde kendisini göstermektedir.
Eğitim ile düşünen, sorun çözen, araştıran, sorgulayan, ilişkilendiren, analiz eden, ürün oluşturan
bireyler yetiştirmek amaçlanmaktadır. Bireylerin yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme,
girişimci olma, yaşam boyu öğrenme gibi becerilerinin geliştirilmesi en önemli hedef halini almıştır.
Bu araştırmanın amacı yaratıcı geliştirme tekniklerinin öğrenilmesinin bireylerin yaratıcı
düşünme becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde
Çocuklarda Yaratıcılığı Geliştirme dersini alan 9 öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli
kullanılmıştır. Öğrencilerin Yaratıcı düşünme becerilerinin ölçülmesinde Torrance Yaratıcı Düşünme
Ölçeği Sözel Formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda yaratıcılığı geliştirme tekniklerinin öğrenilmesinin
yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdiği ortaya çıkarılmıştır.
Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education