BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öz Yeterlik Düzeyleri

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 382 - 400, 19.05.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000254

Abstract

Çocukları hayata ve üst öğrenime hazırlayan ilkokul eğitimi temel nitelikte olması vasfıyla önemlidir.
İlkokulda verilen Görsel sanatlar eğitimi çocuğun ilerleyen süreçte görsel sanatlara yönelik ilgi ve tutumunu
belirleyecek niteliktedir. Ayrıca çocuğun yaratıcı yönünü tetikleyecek ilk eğitimler bu süreçte verilmektedir. Görsel
sanatlar eğitimi ilkokullarda sınıf öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmekte dolayısıyla sınıf öğretmenlerinin Görsel
Sanatlar dersine yönelik öz yeterlilikleri önem kazanmaktadır. Görsel sanatlar dersine yönelik öz yeterliğe sahip sınıf
öğretmenleri, öğrenciler için dersi sıkıcı ve verimsiz olmaktan çıkaracak, çocukların yaratıcı yönleri için sağlıklı
uyarımlar da bulanacaktır. Araştırmanın amacı, Sınıf öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersine yönelik öz yeterliklerini
tespit etmek ve bu düzeylerin cinsiyet, mesleki kıdem yılı, mezun olunan fakülte gibi bağımsız değişkenler tarafından
etkilenip etkilenmediğini güncel veriler ışığında tespit etmektir. Araştırma yapılış yöntemine göre tarama
modelindedir. Veri toplanmasında anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin görsel
sanatlar dersine yönelik öz yeterliklerinin iyi düzeyde olduğu, genel olarak kendilerine güvendikleri ve görsel
sanatlar dersi konusunda kendilerini yeterli gördükleri belirlenmiştir. Bununla birlikte, sınıf öğretmenlerinin öz
yeterlilik düzeylerinin cinsiyete, mezun oldukları fakülteye ve mesleki kıdem yılına bağlı olarak anlamlı düzeyde
farklılık göstermedikleri görülmüştür.

References

  • Batur, M. (2010), İlköğretim I. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı’nın Kazanımlar Ögesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi.
  • Bulut, İ. vd. (2013) Sınıf Öğretmenliği 2. Sınıf Öğrencilerinin Güzel Sanatlara Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı, 20 . S, 156-166
  • Buyurgan, S ve Buyurgan, U. (2012), Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle). (3.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş, Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Demirel F. Kılıç, E. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pagem Yayıncılık.
  • Çakır, Ö., Kan, A. ve Sünbül, Ö. (2006). Öğretmenlik Meslek Bilgisi Ve Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tutum Ve Özyeterlik Açısından Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (1), 36-47.
  • Dilmaç, O. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öz Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi, Proceedings of International Conferance on Educational Science ICES’08 23-25 JUNE. Eastern Mediterranean University. S. 672-682
  • Gürcan, A. (2005). Bilgisayar Öz Yeterliği Algısı İle Bilişsel Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Eğitim Araştırmaları, 19, 179-193.
  • Hamurcu, H. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançları. Eğitim Araştırmaları, 24, 112-122.
  • İlhan, Ç, A. (2003), Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Sanat Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt. 36 sayı 1-2. S, 13-24
  • Karip, E vd. (2013), İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı 1-8. Sınıflar, Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.
  • Özçelik, H., ve Kurt, A. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Özerkan, E. (2007). Öğretmenlerin Öz-Yeterlilik Algıları İle Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Benlik Kavramları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Üstüner, M., DEMİRTAŞ, H., CÖMERT, M., ÖZER, N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları. Secondary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yıl 9. Sayı 17. Haziran. S,1-16
  • Woolfolk H, A., & Bur ke-Spero, R. (2005). “Changes in Teacher Efficacy During The Early Years Of Teaching: A Comparison Of Four Measures”, Teaching and Teacher Education, 21, pp. 343-356.
Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 382 - 400, 19.05.2015
https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000254

Abstract

References

  • Batur, M. (2010), İlköğretim I. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı’nın Kazanımlar Ögesinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi.
  • Bulut, İ. vd. (2013) Sınıf Öğretmenliği 2. Sınıf Öğrencilerinin Güzel Sanatlara Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı, 20 . S, 156-166
  • Buyurgan, S ve Buyurgan, U. (2012), Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle). (3.Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş, Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Demirel F. Kılıç, E. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pagem Yayıncılık.
  • Çakır, Ö., Kan, A. ve Sünbül, Ö. (2006). Öğretmenlik Meslek Bilgisi Ve Tezsiz Yüksek Lisans Programlarının Tutum Ve Özyeterlik Açısından Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (1), 36-47.
  • Dilmaç, O. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öz Yeterlilik Düzeylerinin Belirlenmesi, Proceedings of International Conferance on Educational Science ICES’08 23-25 JUNE. Eastern Mediterranean University. S. 672-682
  • Gürcan, A. (2005). Bilgisayar Öz Yeterliği Algısı İle Bilişsel Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Eğitim Araştırmaları, 19, 179-193.
  • Hamurcu, H. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik İnançları. Eğitim Araştırmaları, 24, 112-122.
  • İlhan, Ç, A. (2003), Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Sanat Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt. 36 sayı 1-2. S, 13-24
  • Karip, E vd. (2013), İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı 1-8. Sınıflar, Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları.
  • Özçelik, H., ve Kurt, A. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Özerkan, E. (2007). Öğretmenlerin Öz-Yeterlilik Algıları İle Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Benlik Kavramları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tekirdağ.
  • Üstüner, M., DEMİRTAŞ, H., CÖMERT, M., ÖZER, N. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algıları. Secondary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yıl 9. Sayı 17. Haziran. S,1-16
  • Woolfolk H, A., & Bur ke-Spero, R. (2005). “Changes in Teacher Efficacy During The Early Years Of Teaching: A Comparison Of Four Measures”, Teaching and Teacher Education, 21, pp. 343-356.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Oğuz Dilmaç

Cihan İnanç This is me

Publication Date May 19, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Dilmaç, O., & İnanç, C. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Öz Yeterlik Düzeyleri. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(2), 382-400. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.1082000254

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education